Volvo lak is hard, héél erg hard.
Harde lak is moeilijker te bewerken, maar des te meer kun je er een zéér mooi resultaat mee bereiken.
Het poetsen heb ik nu toch wel aardig onder de knie, ik vind het hartstikke gaaf, maar ik wil wel wat meer 'uitdaging'. Méér kunnen, méér doen, méér bereiken. Ten opzichte van de oorspronkelijke staat is de Volvo al ontzettend opgeknapt. Het was overal krasjes, echt overal. De glans was ver te zoeken... Dat laatste is nu wel anders.
De eerste polijstbeurt samen met Sven (dank!) heeft veel gedaan. Ook met de tweede polijstbeurt zijn de swirls alweer een stuk minder geworden. Maar nu zit je met de "restantjes" aan swirls die zich niet zomaar laten verwijderen, logisch door de keiharde Volvo lakken.
Ik gebruik nu polijstmiddelen van Chemical Guys (V32, V34 & V36) waarbij de 32-serie het meest "krachtig" is. Ook de pads komen van Chemical Guys, oranje voor 32, wit voor 34, blauw voor 36. Maar, zoals jullie begrijpen behaal ik niet meer het resultaat waarmee ik mezelf nog tevreden kan stellen, de V32 & oranje pad zijn niet krachtig genoeg voor de swirls.
Nu heb je nog een krachtigere pad, de gele.
Echter vraag ik mij af of ik het hiermee wél af ga kunnen.
Aangezien ik een Dual Action (DA) machine heb, en je eigenlijk met een Rotary echt maximaal resultaat hebt, zal ik met zwaar geschut aan moeten komen voor op de DA ?
Ik zit zelf te denken aan een Foamed Wool pad in combinatie met V32.
Deze pad is op maat gemaakt en geoptimaliseerd voor gebruik op 125mm backing plates. Voor zowel roterend als excentrisch (Dual Action) te gebruiken. Zeer geschikt voor de DAP500 voor nog meer cuttingpower!
Deze wollen pad heeft gepatendeerde nanofoam deeltjes die in de aanzet van de wollen vezels zijn gezet, het voorkomt ophoping en hechting van de polijstmiddelen in de pad zelf. De originele structuur van de wol zal door de nanofoam ook langer behouden worden! De pad polijst als een wollen pad, maar geeft een finish als van een foampad. Deze pad combineert dus de voordelen van beide typen. De structuur van deze pad is dichter en steviger dan andere wollen pads en de pad pluist minder. Geschikt om krassen tot 1500 grit te verwijderen. Zonder haze of buffermarks.
Cuttingfactor: 6/6
Zie hier de discussie op feestboek. Maar hebben jullie nog tips/trucs/adviezen ?
Alvast bedankt !
Harde lak is moeilijker te bewerken, maar des te meer kun je er een zéér mooi resultaat mee bereiken.
Het poetsen heb ik nu toch wel aardig onder de knie, ik vind het hartstikke gaaf, maar ik wil wel wat meer 'uitdaging'. Méér kunnen, méér doen, méér bereiken. Ten opzichte van de oorspronkelijke staat is de Volvo al ontzettend opgeknapt. Het was overal krasjes, echt overal. De glans was ver te zoeken... Dat laatste is nu wel anders.
De eerste polijstbeurt samen met Sven (dank!) heeft veel gedaan. Ook met de tweede polijstbeurt zijn de swirls alweer een stuk minder geworden. Maar nu zit je met de "restantjes" aan swirls die zich niet zomaar laten verwijderen, logisch door de keiharde Volvo lakken.
Ik gebruik nu polijstmiddelen van Chemical Guys (V32, V34 & V36) waarbij de 32-serie het meest "krachtig" is. Ook de pads komen van Chemical Guys, oranje voor 32, wit voor 34, blauw voor 36. Maar, zoals jullie begrijpen behaal ik niet meer het resultaat waarmee ik mezelf nog tevreden kan stellen, de V32 & oranje pad zijn niet krachtig genoeg voor de swirls.
Nu heb je nog een krachtigere pad, de gele.
Echter vraag ik mij af of ik het hiermee wél af ga kunnen.
Aangezien ik een Dual Action (DA) machine heb, en je eigenlijk met een Rotary echt maximaal resultaat hebt, zal ik met zwaar geschut aan moeten komen voor op de DA ?
Ik zit zelf te denken aan een Foamed Wool pad in combinatie met V32.
Deze pad is op maat gemaakt en geoptimaliseerd voor gebruik op 125mm backing plates. Voor zowel roterend als excentrisch (Dual Action) te gebruiken. Zeer geschikt voor de DAP500 voor nog meer cuttingpower!
Deze wollen pad heeft gepatendeerde nanofoam deeltjes die in de aanzet van de wollen vezels zijn gezet, het voorkomt ophoping en hechting van de polijstmiddelen in de pad zelf. De originele structuur van de wol zal door de nanofoam ook langer behouden worden! De pad polijst als een wollen pad, maar geeft een finish als van een foampad. Deze pad combineert dus de voordelen van beide typen. De structuur van deze pad is dichter en steviger dan andere wollen pads en de pad pluist minder. Geschikt om krassen tot 1500 grit te verwijderen. Zonder haze of buffermarks.
Cuttingfactor: 6/6
Zie hier de discussie op feestboek. Maar hebben jullie nog tips/trucs/adviezen ?
Alvast bedankt !