Quote door ErwinF
het beste is de mail opslaan in een mapje of iets dergelijks en deze meesturen zodat de herkomst en alles kunnen analyseren.
er is ook een site waar je het kan
en.
https://www.politie.nl/aangift…artij.html
Jein ik doe dit niet meer zo
Op die site
en op iban is ook lastig die geeft fake/foute positives op IBANS van bekende payment providers die juist ook door wel goede webshops gebruikt worden, er hoefde maar 1 webshop of te zijn die iets niet goed doet dan staat de IBAN er daarbij, doen ze ook niets aan bij de politie zo ook niet bij die organisatie,
simpel alles over 1 kam gooien en anderen daarmee beschadigen is ervaring hier!
Daar en dat is bewezen en ook toegegeven ze er vaak/meestal gewoon niets mee doen.
Wat ik dan doe als ikzelf denk goh dat lijkt nieuw en echt een probleem te kunnen worden, bel ik ergens een politie en mail / meld een zeer kale basis info, met daarbij als ze interesse hebben ze bij alles kunnen en kunnen krijgen enz, hiermee kom je er dan jammerlijk snel genoeg achter dat als er al een antwoord komt over meer info aanvraag dit 6 maanden later met daarbij of ik ook eerste mail / bijlages opnieuw kan doen daar ze die alreeds kwijt zijn enz enz.
Maar ok ik wil gewoon weten of ze er werkelijk iets mee doen, simpel toch alleen maar melden naar e.a. centraal systeem waar alles op een grote hoop en dan in prullenbak gaat voor groot deel of misschien wie zal het zeggen alles...
Echt maar 1keer wilde men meer weten in DLD maar dat was omdat ik een tijdelijke weg gevonden had meer over net nieuw nog niet bekende "braune" websites teweten te komen.
Maar spams en cyberhacks, serverhacks, enz neen daar nog nooit, zelfs met uitgebreide log files, en de financieële schade naar adressen en personen die men aangaf ja daar gaat u in ieder geval een antwoord op krijgen!
Eerst ging ik nog kijken bij hosters en/of admin gehackte servers om melding te doen daar, maar die zijn ook vaak zo arrogant om even de moeite te nemen e.a. te
en, dat ze nu door mij en velen met mij gewoon bij de blacklists aangemeld worden, automatisch semiautomatisch, en pas als ze werkelijk er dan dus te laat achter komen mogen ze het zooitje opruimen en een aanvraag daar indien om er alsjeblieft weer af te mogen!