fake mail CJIB

ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

Re: fake mail CJIB

· 
Posted: 02.08.2017 - 12:13  ·  #16
Het CJIB stuur je naar de fraude helpdesk om een valse email aan te melden (https://www.fraudehelpdesk.nl/)
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 12:32  ·  #17
...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 12:46  ·  #18
ik denk niet dat het CJIB een actief anti-phishing beleid voert zoals bijvoorbeeld ING en paypal wel doen. Ik zie tenminste nergens op hun site een link waar je zoiets eventueel kunt melden.

Het enige wat ze doen is ervoor waarschuwen.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 12:50  ·  #19
Quote door JOv70BI

Quote door ErwinF

het beste is de mail opslaan in een mapje of iets dergelijks en deze meesturen zodat de herkomst en alles kunnen analyseren.
er is ook een site waar je het kan checken.
https://www.politie.nl/aangift…artij.html

Jein ik doe dit niet meer zo

Op die site checken op iban is ook lastig die geeft fake/foute positives op IBANS van bekende payment providers die juist ook door wel goede webshops gebruikt worden, er hoefde maar 1 webshop of te zijn die iets niet goed doet dan staat de IBAN er daarbij, doen ze ook niets aan bij de politie zo ook niet bij die organisatie, simpel alles over 1 kam gooien en anderen daarmee beschadigen is ervaring hier!

Daar en dat is bewezen en ook toegegeven ze er vaak/meestal gewoon niets mee doen.

Wat ik dan doe als ikzelf denk goh dat lijkt nieuw en echt een probleem te kunnen worden, bel ik ergens een politie en mail / meld een zeer kale basis info, met daarbij als ze interesse hebben ze bij alles kunnen en kunnen krijgen enz, hiermee kom je er dan jammerlijk snel genoeg achter dat als er al een antwoord komt over meer info aanvraag dit 6 maanden later met daarbij of ik ook eerste mail / bijlages opnieuw kan doen daar ze die alreeds kwijt zijn enz enz.

Maar ok ik wil gewoon weten of ze er werkelijk iets mee doen, simpel toch alleen maar melden naar e.a. centraal systeem waar alles op een grote hoop en dan in prullenbak gaat voor groot deel of misschien wie zal het zeggen alles...
Echt maar 1keer wilde men meer weten in DLD maar dat was omdat ik een tijdelijke weg gevonden had meer over net nieuw nog niet bekende "braune" websites teweten te komen.
Maar spams en cyberhacks, serverhacks, enz neen daar nog nooit, zelfs met uitgebreide log files, en de financieële schade naar adressen en personen die men aangaf ja daar gaat u in ieder geval een antwoord op krijgen!

Eerst ging ik nog kijken bij hosters en/of admin gehackte servers om melding te doen daar, maar die zijn ook vaak zo arrogant om even de moeite te nemen e.a. te checken, dat ze nu door mij en velen met mij gewoon bij de blacklists aangemeld worden, automatisch semiautomatisch, en pas als ze werkelijk er dan dus te laat achter komen mogen ze het zooitje opruimen en een aanvraag daar indien om er alsjeblieft weer af te mogen! ;)

eerst schieten, dan praten.... ;-) (basis opleiding Amerikaanse politieagent)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 13:03  ·  #20
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 13:08  ·  #21
...
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 13:58  ·  #22
ik heb ooit een campagne in een bedrijf gedaan om mensen bewust te maken van phising mails. 4 weken lang de campagne laten lopen (posters , e-mails, webinairs, etc). 4 weken na de campagne hebben we het bedrijf laten spammen, een phising email gemaakt die, als je de bijlage opende, voor 15 seconde een opname met je webcam maakte. Ik wilde eigenlijk deze beelden op het intranet van het bedrijf plaatsen, maar daar was de directie toch niet zo content mee. Dus hebben we die medewerkers nog maar eens persoonlijk aangesproken.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 14:19  ·  #23
De voornoemde brief was voor mij gelijk al duidelijk foute boel.

Ik neem aan dat iedereen zelf echt wel weet of ze al 2 aanmaningen gehad hebben.
Zou die opmerking er niet ingestaan hebben zou ik nog even verder gekeken hebben.

Nog afgezien van het feit dat de cjib er tijden en locaties bij zet.

Dus 11:23 uur A7

Wat een neppert
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 14:29  ·  #24
De afzender(s) gaan er gewoon van uit dat er altijd wel een klein % is dat betaald, bijvoorbeeld 1 op 10.000.
Vervolgens een miljoen van die mails versturen en kassa!
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 15:34  ·  #25
...
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 19:25  ·  #26
Sowieso, al weet je ook dat je fout bent geweest ... de bekeuring checken op fouten.
Misschien kun je door een fout hierdoor de dans ontspringen.

Ik had eens te hard gereden op de Auke v Leerstraat in Enschede.
Terug geschreven dat deze straat niet bekend was in Enschede maar wel de Auke Vleerstraat.

Nooit meer iets gehoord :P
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 23:22  ·  #27
Procedurefout, altijd lekker.😊
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 03.08.2017 - 09:52  ·  #28
Quote door Bigdog

Procedurefout, altijd lekker.😊

Dat moet dan een beste overtreding geweest zijn want een muldertje wordt gewoon gecorrigeerd. Waarschijnlijk de moeite niet waard geweest, te laat aangepast of gewoon nooit meer iets mee gedaan en dus mazzel voor de overtreder.

OT: alle mail die je niet verwacht van instellingen gewoon wegpleuren of blokkeren. Banken, CJIB en overheidsdiensten mailen niet over betalingen. Advertenties voor bedrijfsgidsen waar je niets van weet kan je gewoon negeren. Meldingen van vervallen domeinregistratie etc komen alleen evt van je eigen hoster, alle andere meldingen zijn aanbiedingen voor niet bestaande meuk, enz, enz, enz.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 03.08.2017 - 13:07  ·  #29
Was nog in de (kuch) guldens tijd maar toch controleer ik mocht er eentje op de mat vallen O-)

Selected quotes for multi-quoting:   0