Fijnstoftoeslag mrb diesel

Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: Fijnstoftoeslag mrb diesel

· 
Posted: 29.11.2019 - 21:05  ·  #46
Quote door hermanusb

Quote door Blackfox

Quote door hermanusb

Quote door V70R^2

2004 Euro 3 V70 D5 kopen? :D

Lol.

Zo'n diesel auto kost iets van 160 per maand ofzo?
Ik kachel lpg en betaal iets van 121.
Over 2 jaar is de kans aanwezig dat ik toch over gaa of moet gaan naar een diesel.

Ik zit nu op 20K per jaar en ga dan ongeveer 30K of meer rijden..

Woon werk verkeer gaat dan van 4km per dag naar 130 km per dag.

Waarom zou je dan op diesel overstappen?

Wat minder vaak bij de pomp staan.

Ik rijd zo,n 700-800 km per week .. dat is 2 keer LPG tanken in de week voor mij.Ow ow wat sta ik vaak aan de pomp ;-)
HendrikdeJong
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 12:41  ·  #47
Ook hier de brief in de bus gekregen...
Meteen de Rdw maar een mail gestuurd.
Hopen dat dit veranderd word
60-serie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 13:32  ·  #48
Heel bijzonder deze gang van zaken. Geen toeslag hoeven betalen wanneer er af fabriek een roetfilter onder zit met euro 4, maar toch een brief krijgen. Je vraagt je toch af op basis waarvan die brieven de deur uit zijn gegaan en of die medewerkers die nu die vrijstelling verlenen niet buiten hun boekje gaan. Ergens moet die brief toch op iets zijn gebaseerd zou je zeggen.
HendrikdeJong
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 13:42  ·  #49
Vind het ook heel bijzonder.
Dacht ook euro 4 met roetfilter zit nog wel goed.
Krijg hopelijk volgende week duidelijkheid hierover.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 13:59  ·  #50
Quote door Blackfox
Ik rijd zo,n 700-800 km per week .. dat is 2 keer LPG tanken in de week voor mij.Ow ow wat sta ik vaak aan de pomp ;-)

Ik zit op 126 km per dag en sta di en do bij de pomp. (vrijdags niet op kantoor) Ik haal 4 dagen net niet. (en BP geeft extra freebees bij 20l+m dus 1dag en 3 dagen kost me bijen ;) ) Ik zat op 252 per dag, dat was dagelijks tanken, want 2x op en neer lukte niet. (en de wagen waar ik mee begon reed niet op benzine, dan wil je het echt niet gokken)

Niet zo'n probleem, ik ben blij dat ik electrisch rij. Nu kan het wel, maar bij de vorige klus met wagen die de 400 km niet halen wordt het krap. Dagelijks stekkeren en maar wachten is 'm da net niet. ;)

BTW hier ook een brief, de 1986 diesel heeft ook prijs, geen roetfilter. (bestonden die dingen toen eigenlijk al?)
Ik begin wel benieuwd te worden hoe dat gaat als er er achteraf een inbouwt, krijg je dan vrijstelling, 15% is een flinke toeslag? ;)
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 14:21  ·  #51
Krijg nu ook de brief binnen, voor mijn Mercedes 508 ( camper op kenteken ) , uit 1975 ( 44 jaar oud)
Wil best 100% meer wegenbelasting betalen voor deze bus, die is namelijk 0,- euro

Heb het gevoel dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn.
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 15:24  ·  #52
Quote door 60-serie

Heel bijzonder deze gang van zaken. Geen toeslag hoeven betalen wanneer er af fabriek een roetfilter onder zit met euro 4, maar toch een brief krijgen. Je vraagt je toch af op basis waarvan die brieven de deur uit zijn gegaan en of die medewerkers die nu die vrijstelling verlenen niet buiten hun boekje gaan. Ergens moet die brief toch op iets zijn gebaseerd zou je zeggen.

Ik heb begrepen dat het stresswerk is geweest om de uitvoering van deze regeling klaar te stomen.

Blijkbaar is er bij de RDW geen tijd geweest om de fouten eruit te halen.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 15:36  ·  #53
Bij de RDW zijn wel meer fouten gemaakt. Ik heb zwart op wit van Volvo dat in MY1995 deze aan Euro 2 voldoet en toch heeft de RDW er Euro 1 op geplakt. Zelfs van die met U9 en E2 op kenteken vinden ze dat. Nou was ik er niet van plan grote steden met milieuzones te bezoeken met deze oude auto, maar toch.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 30.11.2019 - 17:03  ·  #54
Quote door T_I

Quote door Blackfox

Ik zit op 126 km per dag en sta di en do bij de pomp. (vrijdags niet op kantoor) Ik haal 4 dagen net niet. (en BP geeft extra freebees bij 20l+m dus 1dag en 3 dagen kost me bijen ;) ) Ik zat op 252 per dag, dat was dagelijks tanken, want 2x op en neer lukte niet. (en de wagen waar ik mee begon reed niet op benzine, dan wil je het echt niet gokken)

Niet zo'n probleem, ik ben blij dat ik electrisch rij. Nu kan het wel, maar bij de vorige klus met wagen die de 400 km niet halen wordt het krap. Dagelijks stekkeren en maar wachten is 'm da net niet. ;)

BTW hier ook een brief, de 1986 diesel heeft ook prijs, geen roetfilter. (bestonden die dingen toen eigenlijk al?)
Ik begin wel benieuwd te worden hoe dat gaat als er er achteraf een inbouwt, krijg je dan vrijstelling, 15% is een flinke toeslag? ;)

Met een grote gastank is zo vaak tanken helemaal niet nodig....
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 01.12.2019 - 07:14  ·  #55
Quote door henry classic v70
Met een grote gastank is zo vaak tanken helemaal niet nodig....

Klopt. maar ik heb een ringtank ipv een langwerpige. Van dat model zijn er meerdere capaciteiten (met dezelfde maat). Ik zag dat er 88l tanks zijn, maar er is bij de inbouw in 2012 gekozen voor een 67l tank. (gokje, 88l was veel duurder, de wagen zit nu net in de 1650 gewichtsklasse, dus de kilo's zijn het vast niet)
Ik zou het niet erg vinden als de tank vervangen kan worden door een met meer inhoud. Als een modernere, plattere met 88l een optie is vind ik dat helemaal niet erg, maar dat is vast teveel gevraagd. (maar ff geen budget, dus ga ik het niet uitzoeken)

Ach, tanken kost me 5 min, 'omrijden' (minder dan 100m), tanken en afrekenen... als er niet een een of andere dieselbus bestuurder naar de plee moet en de enige lpg pomp als parkeerplaats gebruikt.
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.12.2019 - 19:38  ·  #56
Quote door hermanusb

Quote door V70R^2

2004 Euro 3 V70 D5 kopen? :D

Lol.

Zo'n diesel auto kost iets van 160 per maand ofzo?
Ik kachel lpg en betaal iets van 121.
Over 2 jaar is de kans aanwezig dat ik toch over gaa of moet gaan naar een diesel.

Ik zit nu op 20K per jaar en ga dan ongeveer 30K of meer rijden..

Woon werk verkeer gaat dan van 4km per dag naar 130 km per dag.

Ik ga van 0 kilometer per dag reizen (want ging op de fiets naar het werk) naar 90 kilometer per dag om bij het werk te komen. Krijg er wel een goede vergoeding maar toch. Ik heb er even over na gedacht om een klein vervoershok erbij te nemen maar voor 57,9 cent per liter en dan 8 kilometer ver komen lukt ook geen enkele wagen zonder een ander (groen/elektrisch) hok te kopen die sneller afschrijft als mijn bankrekening.
Afschrijving heb ik toch al niet meer, en gezeik met milieu zones ook niet dus blijven we voorlopig op LPG verder tuffen.
rvberloo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 02.12.2019 - 08:59  ·  #57
Ik heb ook lang LPG gereden en de prijs was prima maar wat ik vervelend vond was dat alle zelftankstations maar beperkt open zijn voor LPG, meestal voor mij niet vroeg genoeg open en 's middags te vroeg alweer dicht. Langs de snelweg tanken a 80ct/liter daar paste ik voor. Ik had maar een 40 liter tank met ~350 km range en met een woon-werk van 120 km enkele reis was dat vaak best stressen (of doorrijden op benzine). Nu met 70 liter diesel > 1000km range en tanken wanneer je wilt, niet alleen tijdens openingstijden van de tankshop, is dus wel comfortabel ;-)
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 02.12.2019 - 09:27  ·  #58
Quote door rvberloo

Ik heb ook lang LPG gereden en de prijs was prima maar wat ik vervelend vond was dat alle zelftankstations maar beperkt open zijn voor LPG, meestal voor mij niet vroeg genoeg open en 's middags te vroeg alweer dicht. Langs de snelweg tanken a 80ct/liter daar paste ik voor. Ik had maar een 40 liter tank met ~350 km range en met een woon-werk van 120 km enkele reis was dat vaak best stressen (of doorrijden op benzine). Nu met 70 liter diesel > 1000km range en tanken wanneer je wilt, niet alleen tijdens openingstijden van de tankshop, is dus wel comfortabel ;-)

Dat bedoelde ik dus ook.
Ik zal vaak tegen middernacht terug komen of voor 6 uur in de ochtend rijden.
Dan kun je enkel op de snelwegen tanken.
Nu betaal ik 59 cent en dan ca 80 cent.

Dat maakt het een aardig stuk duurder.
aelse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 02.12.2019 - 11:37  ·  #59
Afgelopen zaterdag viel bij mij ook de aankondiging op de deurmat.
Geachte....

Vanaf 1 januari 2020 enz.....

Direct maar eens de check gedaan van de gegevens bij de RDW geregistreerd. Dit omdat de auto een af fabriek roetfilter heeft en voor Duitsland zelfs een "Grüne Umweltplakkete".
Volgens RDW gegevens een V.5 uitstoot deeltjes (licht) van 0 g/km en roetfilter af fabriek "Ja". Zelfs geen 0,00x geregistreerd maar echt 0 8-)

Tijd voor een belletje met de belastingdienst. Eerste contact om 09:05 met de melding "U wordt teruggebeld".
Ja ja dat kennen we. Wat schets mijn verbazing: Om 10:15 daadwerkelijk een telefoontje van de belastingdienst met als uitkomst dat er door hun een foutje gemaakt is (ook dat is herkenbaar) om alle diesel auto's van voor 1-9-2019 gewoon standaard zo'n brief te sturen.
In mijn geval dus onterecht en ze hebben beloofd een excuus brief te sturen en de voor mij aangekondigde verhoging terug te draaien.
Fouten maken is namelijk eenvoudiger dan alles in één keer goed.
:D
HendrikdeJong
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2019 - 12:34  ·  #60
Ik kreeg net keurig reactie van de Rdw dat ik geen extra belasting hoef te betalen.
Uitstoot fijnstof 0 dus dit is goed.

Selected quotes for multi-quoting:   0