Filters vervangen en wasbeurt

edwinj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Filters vervangen en wasbeurt

· 
Posted: 14.07.2018 - 17:06  ·  #1
Na afgelopen week het interieurfilter vervangen te hebben (wat een onding om te vervangen zeg), het luchtfilter en de ruitenwissers, is de auto nagelopen, ollie vervangen en filter uiteraard en was het vandaag tijd voor een goede wasbeurt. Vroeg op en netjes gewassen... ziet er weer goed uit!
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Filters vervangen en wasbeurt

· 
Posted: 14.07.2018 - 17:15  ·  #2
Dan willen we natuurlijk wel het resultaat zien! Foto's dus!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.07.2018 - 17:33  ·  #3
Inderdaad.
Mooie plaatjes doen het altijd goed hier.😁
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 14.07.2018 - 19:58  ·  #4
Praatjes over wassen hebben we niks aan, we willen plaatjes zien :D
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 14.07.2018 - 21:58  ·  #5
Vroeger hadden we daar een smiley voor: this threath is useless without pictures😢
edwinj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 15.07.2018 - 12:18  ·  #6
Bij deze wat plaatjes, 1x het vieze interieurfilter en 2x de gewassen auto. Maar het stof wat momenteel ronddwarrelt zal hij maar even blinken...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 15.07.2018 - 12:31  ·  #7
Die staat er weer netjes bij te shinen :-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.07.2018 - 17:50  ·  #8
Zo zien we ze graag.
Shiney as new.👍🏻
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 08:40  ·  #9
Quote door edwinj

Na afgelopen week het interieurfilter vervangen te hebben (wat een onding om te vervangen zeg), het luchtfilter en de ruitenwissers, is de auto nagelopen, ollie vervangen en filter uiteraard en was het vandaag tijd voor een goede wasbeurt. Vroeg op en netjes gewassen... ziet er weer goed uit!

Heb ooit een keer bij een ouder model v70 en 850 het interieurfilter zelf vervangen. Daarna werd ik (denk ik) lui en heb het laten doen.
Maar bij de nog niet zolang geleden aangeschafte v70 is door de vorige eigenaar een nieuw filter meegeleverd. Dacht laat ik die er vandaag eens inzetten. Heb ik het goed begrepen en zit het filter bij de n onder het dashboardkastje?
Weet dat het bij de andere modellen een lastig klusje was, althans het was lastig om erbij te komen.
Alle tips zijn welkom ;-)
sw2983

Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 09:14  ·  #10
Zit onder het dashboardkastje idd. De kap onderaan het kastje, met het lampje bij de voeten zeg maar, zit vast met twee torx 25 schroefjes, deze schroef je los, kap zit wel geklemd aan de middenconsole bij de ventilatieopening. Dus je moet 'm met een beetje beleid lostrekken. Soort van naar je toe en naar rechts tegelijk beweging.

Eenmaal los zie je een wit boxje met een zwart deksel zitten. Zwarte deksel zit wederom met torx 25 vast, 4 schroefjes. Vooral de achterste twee zijn best een klusje om bij te komen. Eenmaal los trek je het oude filter er zo uit en wijst het zichzelf eigenlijk.

Alles weer monteren is in de omgekeerde volgorde. De kap terugklikken, begin je bij de ventilatieopening van de vloerverwarming.

Je hebt daarna je yogales voor de dag wel gehad.. 😆
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2021 - 11:07  ·  #11
Bedankt voor deze heldere uitleg! Dan ga ik daar straks maar eens aan beginnen.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.03.2021 - 09:56  ·  #12
Na een geschaafde hand, blauwe knie, verdraaide ruggengraat en een vloek verder is het geluk met het plaatsen van het nieuwe interieurfilter! Het erin 'proppen' van het filter was nog het lastigst vond ik.
En idd waar de kap rechtsvoor geklemd zit moet je er voorzichtig aftrekken want dat is zo afgebroken.
Het is er eentje van Bosch, de erin zat van Mahle. Was best vies dus geen onnodig klusje geweest. Sowieso toch ook leuk om even aan de v70 te rommelen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 08.03.2021 - 10:19  ·  #13
Als je hem erin moest ‘proppen’ dan zit het vast niet goed. Meest simpele filter wat er bestaat qua vervangen.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.03.2021 - 10:22  ·  #14
Het kan ook aan de rand liggen. Ik had voor mijn V70n ook eens een filter, die was ook blauw dacht ik, van Bosch, zo'n anti-schimmel filter? Daarvan was de rand te hoog, die moest ik afknippen om op de juiste dikte te komen. En voor het inbrengen in het filterhuis helpt het om het filter eerst even als een harmonica in elkaar te schuiven, daar wordt het wat flexibeler van. Maar proppen is inderdaad niet goed, want dan loop je de kans dat het filter bovenaan ongewenst in elkaar "harmonica't" waardoor de lucht erlangs kan en dus niet gefilterd wordt, en dan doet je filter helemaal niks (lucht kiest net als water de weg van de minste weerstand)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.03.2021 - 10:24  ·  #15
Het schoof er niet echt makkelijk in nee. Ga er vanuit dat het wel op de juiste manier is gedaan, althans op de wijze waarop het oude filter er ook in zat (daar was ook wel wat kracht voor nodig om eruit te trekken). Misschien zit er wel rotzooi in. Zou even een foto van het 'gat' kunnen maken. Er komt in ieder geval gewoon lucht uit de roosters ;-)

Geloof dat het inderdaad zo een anti schimmel filter was. Staat me iets bij dat er zoiets op de verpakking stond.

Bestel anders wel een nieuwe, heb het idee dat het er niet helemaal lekker in zit nu. Heb toch nog wat andere dingetjes nodig.

Selected quotes for multi-quoting:   0