Quote
Toen de voorbanden uit eigen beredenering is wat laten slippen op het wegdek en... verrek !!! Weer een aanmerkelijke verbetering !! binnekort de banden van achter weer is ff voorzetten en dan laat ik mijn bevindingen weer weten
Af en toe moet je dus gewoon is ff goed strak over rotondes en door bochten gaan haha!
Ik heb ook al sinds de aankoop van mijn Volvo last van een lichte trilling in het stuur. Alleen bij hoge snelheden boven de 120km/u in bochten naar links op de autobahn. Bochten naar rechts is er niets aan de hand. Het is niet zo dat het stuur je van ellende uit de handen trilt maar toch. Ondertussen al schokbrekers, veren, draagarmen, spoorstangen laten vervangen en de banden meermaals laten uitbalanceren. Hielp allemaal niets.
Misschien een keer de remschijven los halen en de naven goed schoonmaken. Tussen remschijf en naaf wil nog weleens roest ontstaan. Als er maar een kleine oneffenheid in zit ga je dit al merken. Volgende keer bij bandenwissel, dat is al binnenkort, ook eens de velgen bekijken of deze nog goed rond zijn. Maar ben bang dat je zo'n oude auto van 20 jaar nooit meer helemaal strak krijgt qua trillingsvrijheid en wegligging. Leeftijd gaat toch z'n tol eisen.
Wat ik zo op het forum lees heeft iedere oudere Volvo wel een beetje last van trillen. Helemaal oplossen ga je het nooit, al beweert Joep Schuurman van Carrec dat het wel mogelijk is. Misschien daar maar eens een keertje naartoe dan. Maar vrees dat dat kapitalen gaat kosten.