Heb sinds kort een V70 Flexifuel uit 2011, eerst geleverd in Zweden die ook nog een CNG installatie van AFV had. ( AFV was een sub-contractor van Volvo die in de gebouwen van Volvo Göthenburg werkte).
Flexifuel betekent dat de de auto op E85 (85% bio-ethanol (alcohol)) kan draaien. De combinatie Flexifuel én CNG was teveel van het goede. De auto liep niet goed op CNG, de installatie is uitgebouwd en de auto is omgekeurd naar benzine. E85 is/was ook geen goed idee (slecht verkrijgbaar, lagere energie inhoud dan benzine, erg ontvettend/corrosief, vaker olie verversen) en inmiddels links en rechts ingehaald door hybride/elektrisch.
Gebruik de auto nu alleen op benzine. Vraag me af welke onderdelen van de motor (B5254T11, 2.5FT) anders zijn dan die van de "normale" 2.5T B5254T10 uit die jaren (2010/2011). Iemand hier ervaring mee?
Flexifuel betekent dat de de auto op E85 (85% bio-ethanol (alcohol)) kan draaien. De combinatie Flexifuel én CNG was teveel van het goede. De auto liep niet goed op CNG, de installatie is uitgebouwd en de auto is omgekeurd naar benzine. E85 is/was ook geen goed idee (slecht verkrijgbaar, lagere energie inhoud dan benzine, erg ontvettend/corrosief, vaker olie verversen) en inmiddels links en rechts ingehaald door hybride/elektrisch.
Gebruik de auto nu alleen op benzine. Vraag me af welke onderdelen van de motor (B5254T11, 2.5FT) anders zijn dan die van de "normale" 2.5T B5254T10 uit die jaren (2010/2011). Iemand hier ervaring mee?