Vandaag wilde ik mijn achterbanden laten balanceren bij de Kwikfit. Daar kwamen ze er achter dat de banden die er nog maar 1 jaar onderzitten aan de binnenzijde al flink versleten waren:
Een tijdje geleden de auto nog laten uitlijnen. Volgens de uitlijner toen konden ze achter niets instellen, ondanks mijn aanwijzen van de verstelbare excentrische moer.
Note bene de monteur bij Kwikfit (!) gaf aan dat achter wel degelijk de sporing af te stellen is. Hij heeft dat ook daarna keurig gedaan.
De Wielvlucht was volgens hem niet afstelbaar. Wel zou dat te beïnvloeden zijn door verhogingsveren.
Mijn punt is nu: kunnen de banden zo erg slijten als de sporing niet goed staat, of is de wielvlucht de belangrijkste boosdoener?
(aan de achterkant is een 3/4 jaar geleden de schokdemper en het schokdemper lager vernieuwd (beide orig.Volvo) )
Daarna is de auto uitgelijnd (vanwege vervangen schokdempers voorzijde).
Het rapport van de vorige uitlijner en daaronder die van Kwikfit.
Voordat ik verhaal ga halen bij de vorige uitlijner wil ik wel zeker weten of de sporing de hoofdoorzaak is van de snelle bandenslijtage.
(De bandenspanning houd ik altijd zeer regelmatig in de gaten).
Een tijdje geleden de auto nog laten uitlijnen. Volgens de uitlijner toen konden ze achter niets instellen, ondanks mijn aanwijzen van de verstelbare excentrische moer.
Note bene de monteur bij Kwikfit (!) gaf aan dat achter wel degelijk de sporing af te stellen is. Hij heeft dat ook daarna keurig gedaan.
De Wielvlucht was volgens hem niet afstelbaar. Wel zou dat te beïnvloeden zijn door verhogingsveren.
Mijn punt is nu: kunnen de banden zo erg slijten als de sporing niet goed staat, of is de wielvlucht de belangrijkste boosdoener?
(aan de achterkant is een 3/4 jaar geleden de schokdemper en het schokdemper lager vernieuwd (beide orig.Volvo) )
Daarna is de auto uitgelijnd (vanwege vervangen schokdempers voorzijde).
Het rapport van de vorige uitlijner en daaronder die van Kwikfit.
Voordat ik verhaal ga halen bij de vorige uitlijner wil ik wel zeker weten of de sporing de hoofdoorzaak is van de snelle bandenslijtage.
(De bandenspanning houd ik altijd zeer regelmatig in de gaten).