Fluitend uitlaatspruitstuk 2.5FT MY2010

 
 
 
 
 
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 795
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Fluitend uitlaatspruitstuk 2.5FT MY2010

 · 
Posted: 21.06.2024 - 08:36  ·  #1
De titel zegt het al: bij de koude start maakt mijn 2.5FT een fluitend geluid. Dit verdwijnt na ongeveer een minuut. De zoekfunctie leerde me dat het een regelmatig voorkomend fenomeen is bij de 2.5T motoren. De spruitstukpakking is lek en de ontsnappende lucht veroorzaakt dit geluid. Het verdwijnt weer omdat het spruitstuk uitzet door de warmte.

Maar het is behoorlijk irritant en zou ook een brandend motorlampje kunnen veroorzaken.
Op een gegeven moment gaat het misschien zover stuk dat het fluiten niet meer stopt, dus naar de garage ermee. Die zegt dat het inderdaad lekt (er is roet te zien).

Nu de hamvraag. Is het voldoende om alleen de pakking te laten vervangen of moet het spruitstuk ook nog gevlakt worden? Heeft iemand een idee van de kostenplaatjes van beide opties?
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5068
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Fluitend uitlaatspruitstuk 2.5FT MY2010

 · 
Posted: 21.06.2024 - 10:23  ·  #2
Als alle bouten loskomen zonder te breken in de cilinderkop volstaat een pakking.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 795
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Fluitend uitlaatspruitstuk 2.5FT MY2010

 · 
Posted: 21.06.2024 - 10:47  ·  #3
Bedankt! Heb je enig idee over de kosten/hoeveel tijd het kost om alleen de pakking te vervangen? En stel het zit tegen en er breekt iets af, wat moet ik dan aan denken?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0