De titel zegt het al: bij de koude start maakt mijn 2.5FT een fluitend geluid. Dit verdwijnt na ongeveer een minuut. De zoekfunctie leerde me dat het een regelmatig voorkomend fenomeen is bij de 2.5T motoren. De spruitstukpakking is lek en de ontsnappende lucht veroorzaakt dit geluid. Het verdwijnt weer omdat het spruitstuk uitzet door de warmte.
Maar het is behoorlijk irritant en zou ook een brandend motorlampje kunnen veroorzaken.
Op een gegeven moment gaat het misschien zover stuk dat het fluiten niet meer stopt, dus naar de garage ermee. Die zegt dat het inderdaad lekt (er is roet te zien).
Nu de hamvraag. Is het voldoende om alleen de pakking te laten vervangen of moet het spruitstuk ook nog gevlakt worden? Heeft iemand een idee van de kostenplaatjes van beide opties?
Maar het is behoorlijk irritant en zou ook een brandend motorlampje kunnen veroorzaken.
Op een gegeven moment gaat het misschien zover stuk dat het fluiten niet meer stopt, dus naar de garage ermee. Die zegt dat het inderdaad lekt (er is roet te zien).
Nu de hamvraag. Is het voldoende om alleen de pakking te laten vervangen of moet het spruitstuk ook nog gevlakt worden? Heeft iemand een idee van de kostenplaatjes van beide opties?