Beste Volvo Liefhebber,
Mijn Volvo S60D5 automaat uit 2003 heb ik nu 10 maanden en 55.000 km mee gereden. Bij aanschaf al zat er een fluitje in de turbo (meer het afblazen van lucht) Echter geen zware rook ontwikkeling of gemis aan power. Top snelheid is nog steeds 220 op teller en het gebruik is 1 op 16,9 wat dat betreft geen klachten.
Ik heb het geluk dat ik een eigen brug heb. Ik denk dat ik de turboslangen al wel 10 keer gecontroleerd had van onderen en kon nooit wat vinden. De turbo zelf had ik nooit echt verdacht aangezien deze prima functioneert. Vanmiddag was ik de bovenste motorsteun aan het wisselen. Hier voor had ik ook de veerpoot brug?? los gehaald. Het duurde even dat tot mij doordrong maar ik zag opeens "het" gat. Het betreft een rubberen slang die uit de turbo komt aan deze slang zit nog een dun slangetje die (denk ik) naar de carterventilatie loopt en vervolgens loopt het dikke deel over in een pijp welke uiteindelijk naar het luchtfilter huis loopt.
Ik heb een aantal foto's toegevoegd om het duidelijk te maken. Concreet gaat het om het stukje rubber slang dat direct aan de turbo zit. Ik gok dat dit stukje 10 cm lang is. Heeft iemand toevallig voor mij het originele nummer van deze slang of een naam? of heeft iemand zo'n slang liggen of weet iemand wat zo'n slang kost? ik hoor het graag! Ik moet alleen deze slang vervangen en helaas een achterwiellager en dan is de auto weer vrij van bijgeluiden hoop ik.


Tevens ben ik wel benieuwd wat het doel van die slang is, normaal gesproken word de turbo toch gevoed vanuit de uitlaat? en gaat de lucht vervolgens toch via de intercooler weer terug de motor in? ik snap even niet wat het luchtfilter huis hier mee te maken heeft.
Hgr
Wouter Drost
Mijn Volvo S60D5 automaat uit 2003 heb ik nu 10 maanden en 55.000 km mee gereden. Bij aanschaf al zat er een fluitje in de turbo (meer het afblazen van lucht) Echter geen zware rook ontwikkeling of gemis aan power. Top snelheid is nog steeds 220 op teller en het gebruik is 1 op 16,9 wat dat betreft geen klachten.
Ik heb het geluk dat ik een eigen brug heb. Ik denk dat ik de turboslangen al wel 10 keer gecontroleerd had van onderen en kon nooit wat vinden. De turbo zelf had ik nooit echt verdacht aangezien deze prima functioneert. Vanmiddag was ik de bovenste motorsteun aan het wisselen. Hier voor had ik ook de veerpoot brug?? los gehaald. Het duurde even dat tot mij doordrong maar ik zag opeens "het" gat. Het betreft een rubberen slang die uit de turbo komt aan deze slang zit nog een dun slangetje die (denk ik) naar de carterventilatie loopt en vervolgens loopt het dikke deel over in een pijp welke uiteindelijk naar het luchtfilter huis loopt.
Ik heb een aantal foto's toegevoegd om het duidelijk te maken. Concreet gaat het om het stukje rubber slang dat direct aan de turbo zit. Ik gok dat dit stukje 10 cm lang is. Heeft iemand toevallig voor mij het originele nummer van deze slang of een naam? of heeft iemand zo'n slang liggen of weet iemand wat zo'n slang kost? ik hoor het graag! Ik moet alleen deze slang vervangen en helaas een achterwiellager en dan is de auto weer vrij van bijgeluiden hoop ik.



Tevens ben ik wel benieuwd wat het doel van die slang is, normaal gesproken word de turbo toch gevoed vanuit de uitlaat? en gaat de lucht vervolgens toch via de intercooler weer terug de motor in? ik snap even niet wat het luchtfilter huis hier mee te maken heeft.
Hgr
Wouter Drost