Ik kan zo niet vinden waar je brandstofdrukregelaar zit, maar deze symptomen klinken precies zoals bij de oudere V40's lekkende regelaar.
Bij de oudere V40 zit die regelaar direct op de ingang van de brandstofrails. Als die lek gaat, loopt de benzine via de vacuumslang het inlaatspruitstuk in. Resultaat is een veel te rijk mengsel achter de gasklep en dus een moeilijke start. Na 10 seconden is alle rijke damp uit het inlaatspruitstuk verdwenen en start hij gewoon.
Maar zoals ik zeg, geen idee waar die regelaar zit bij de non-turbo P2 modellen en of dit dus relevant is.
Feit is wel dat de druk er gewoon op moet blijven staan, ook na een nachtje stilstaan. Misschien is de terugslagklep in de brandstofpomp gaar? Wat gebeurt er als je de brandstofpomp een paar keer laat starten? Dat doe je door hem op contact te zetten, wachten tot het zoemen onder de achterbank stopt, contact eraf, en weer opnieuw. Na 3-5 keer zou er wel druk op het brandstofsysteem moeten staan.
Als hij daarna alleen maar beroerder start, lekt er ergens benzine je inlaat/motor in denk ik.
Bij de oudere V40 zit die regelaar direct op de ingang van de brandstofrails. Als die lek gaat, loopt de benzine via de vacuumslang het inlaatspruitstuk in. Resultaat is een veel te rijk mengsel achter de gasklep en dus een moeilijke start. Na 10 seconden is alle rijke damp uit het inlaatspruitstuk verdwenen en start hij gewoon.
Maar zoals ik zeg, geen idee waar die regelaar zit bij de non-turbo P2 modellen en of dit dus relevant is.
Feit is wel dat de druk er gewoon op moet blijven staan, ook na een nachtje stilstaan. Misschien is de terugslagklep in de brandstofpomp gaar? Wat gebeurt er als je de brandstofpomp een paar keer laat starten? Dat doe je door hem op contact te zetten, wachten tot het zoemen onder de achterbank stopt, contact eraf, en weer opnieuw. Na 3-5 keer zou er wel druk op het brandstofsysteem moeten staan.
Als hij daarna alleen maar beroerder start, lekt er ergens benzine je inlaat/motor in denk ik.