Fluittoon bij optrekken.

Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

Re: Fluittoon bij optrekken.

· 
Posted: 28.11.2023 - 10:23  ·  #61
Ik kan zo niet vinden waar je brandstofdrukregelaar zit, maar deze symptomen klinken precies zoals bij de oudere V40's lekkende regelaar.

Bij de oudere V40 zit die regelaar direct op de ingang van de brandstofrails. Als die lek gaat, loopt de benzine via de vacuumslang het inlaatspruitstuk in. Resultaat is een veel te rijk mengsel achter de gasklep en dus een moeilijke start. Na 10 seconden is alle rijke damp uit het inlaatspruitstuk verdwenen en start hij gewoon.

Maar zoals ik zeg, geen idee waar die regelaar zit bij de non-turbo P2 modellen en of dit dus relevant is.

Feit is wel dat de druk er gewoon op moet blijven staan, ook na een nachtje stilstaan. Misschien is de terugslagklep in de brandstofpomp gaar? Wat gebeurt er als je de brandstofpomp een paar keer laat starten? Dat doe je door hem op contact te zetten, wachten tot het zoemen onder de achterbank stopt, contact eraf, en weer opnieuw. Na 3-5 keer zou er wel druk op het brandstofsysteem moeten staan.

Als hij daarna alleen maar beroerder start, lekt er ergens benzine je inlaat/motor in denk ik.
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 28.11.2023 - 10:49  ·  #62
Quote door Nox95

Ik kan zo niet vinden waar je brandstofdrukregelaar zit, maar deze symptomen klinken precies zoals bij de oudere V40's lekkende regelaar.

Bij de oudere V40 zit die regelaar direct op de ingang van de brandstofrails. Als die lek gaat, loopt de benzine via de vacuumslang het inlaatspruitstuk in. Resultaat is een veel te rijk mengsel achter de gasklep en dus een moeilijke start. Na 10 seconden is alle rijke damp uit het inlaatspruitstuk verdwenen en start hij gewoon.

Maar zoals ik zeg, geen idee waar die regelaar zit bij de non-turbo P2 modellen en of dit dus relevant is.

Feit is wel dat de druk er gewoon op moet blijven staan, ook na een nachtje stilstaan. Misschien is de terugslagklep in de brandstofpomp gaar? Wat gebeurt er als je de brandstofpomp een paar keer laat starten? Dat doe je door hem op contact te zetten, wachten tot het zoemen onder de achterbank stopt, contact eraf, en weer opnieuw. Na 3-5 keer zou er wel druk op het brandstofsysteem moeten staan.

Als hij daarna alleen maar beroerder start, lekt er ergens benzine je inlaat/motor in denk ik.

Mijn auto heeft geen brandstofdrukregelaar op de rail.
Gaat om een 2.4T B5244T3

Als ik druk laat opbouwen maakt het vaak geen verschil, soms start hij wel goed soms niet.
Naar mijn weten is het ook alleen mogelijk om benzine er in te krijgen door de injectoren, en deze zijn ook al gewisseld.

De terugslagklep in de pomp zou nog kunnen, maar dan zou hij bij druk opbouwen geen probleem meer moeten geven lijkt mij.

Maar er lijkt dus wel iets met temperatuur te zijn.
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.11.2023 - 11:03  ·  #63
Ah, ik dacht dat je een non-turbo had. Oeps!

Heb je VIDA? Je zou je brandstoftemperatuur moeten kunnen uitlezen.
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.11.2023 - 19:21  ·  #64
Quote door Nox95

Ah, ik dacht dat je een non-turbo had. Oeps!

Heb je VIDA? Je zou je brandstoftemperatuur moeten kunnen uitlezen.

Ik heb inderdaad VIDA, helaas is de laptop nog even vermist in de verhuizing.

Zou de brandstoftemperatuur uitmaken voor de inspuiting?
Ik zou eerder denken die van het koelwater, en van de luchtmassameter

//edit

Toch had ik vandaag weer een raar iets dat alles weer uitviel tijdens het starten.
En binnen 1 seconden alles weer aansprong
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2023 - 11:48  ·  #65
Quote door djoey

Zou de brandstoftemperatuur uitmaken voor de inspuiting?
Ik zou eerder denken die van het koelwater, en van de luchtmassameter

//edit

Toch had ik vandaag weer een raar iets dat alles weer uitviel tijdens het starten.
En binnen 1 seconden alles weer aansprong

De dichtheid van benzine wisselt per temperatuur. Dat geldt voor alle materialen uiteraard. Dat is ook waarom bij tankstations de benzine altijd bij 15c wordt opgeslagen en getankt. Anders zou je in de ochtend meer benzine krijgen dan aan het einde van de dag.

Het is een samenspel van alle dichtheden en temperaturen uiteraard. Je benzine in de tank kan van -10c tot 50c zijn. Ik kon geen goede bron vinden, maar het verschil in dichtheid ligt dan tussen de 4-10%.

In de VW tuning wereld is het een populaire mod om een extra weerstand tussen je brandstoftemperatuursensor te zetten, zodat hij altijd rijker inspuit dan nodig.
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2023 - 20:28  ·  #66
Nu was het tijdens het rijden echt -1.

Nu had ik elke keer het idee, dat hij inhoud en dan weer versneld, maar dat heel snel.
Is alleen voelbaar, ik zie het niet in de toerental of snelheid.

Kan weer op het lijstje heel apart...

Het voelt net of je even je voet van het gaspedaal haalt, en dan weer zacht gas geeft.
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2023 - 18:54  ·  #67
Uitlezen met VIDA! Dan geeft hij ook direct de mogelijke oorzaken en gedragingen.

Als je geen foutcodes hebt is het meestal brandstofsysteem of een lekkend vacuüm in mijn ervaring tot nu toe. Geen vonk is stoterig, eneen lekkend vacuüm vaak ook. Slechte vonk misschien?
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2023 - 20:06  ·  #68
Quote door Nox95

Uitlezen met VIDA! Dan geeft hij ook direct de mogelijke oorzaken en gedragingen.

Als je geen foutcodes hebt is het meestal brandstofsysteem of een lekkend vacuüm in mijn ervaring tot nu toe. Geen vonk is stoterig, eneen lekkend vacuüm vaak ook. Slechte vonk misschien?

VIDA geeft helaas niks aan.
Ik begin langzaam de CEM te verdenken.
Die regelt het starten en het stroom naar het cluster.

Dat zou verklaren dat alles dan uitvalt bij starten.
Starter stopt, cluster stopt.
Storing op de lpg bij een hobbel
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2023 - 20:16  ·  #69
Ik had met mijn 2.4i B5244s2 ook een motorstoring die geen foutcode gaf en dit bleek om een defecte VVT Pulley te gaan icm vervuilde Carterventilatie. Welke van de twee de hoofd boosdoener was weet ik niet met zekerheid, maar nu het is opgelost is de storing ook weg. Aangezien je het ook over fluiten hebt zou ik de Carterventilatie sowieso controleren. Overigens gaf de mijne geen overdruk, maar zat hij toch echt vol.
The Demon
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 02.12.2023 - 21:56  ·  #70
Klinkt misschien raar maar bij mijn 850 bleek het de koelvloeistof temperatuur sensor te zijn.
Makkelijk te controleren door de stekker van de sensor los te halen, de ecu "denkt" dan dat de auto warm is en de fan gaat voluit draaien maar je kan gewoon rijden zo.
Doet hij dan gewoon, heb je de boosdoener te pakken.
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2023 - 11:26  ·  #71
Bedankt voor jullie input :)

Toch zal ik het probleem even opnieuw hier neerzetten, wat het echte probleem is nu onderhand.

onderhoud historie:
djoey-zijn-s60--p393435.html#r…real393435

Mist nog een aardig lijstje, maar dit geeft wel alvast een beeld :)
Hieronder een lijst wat mogelijk relevant is wat recent is vervangen.

Recent vervangen:
Accu
Krukassensor
Nokkenassensor (2ehands)
Injectorenrail (2ehands)
turbo naar intercooler slangen + pijp
Luchtslang van luchtdoos naar turbo

Het probleem nu:

Soms slecht starten, wel rond gaan maar niet aanslaan.
Soms slecht starten, Alles valt uit (Cluster,Starter)
Soms slecht starten, Starter start, trekt terug, en start opnieuw met bijgeluid alsof hij doorschiet.
Soms slecht starten, Geen response op gaspedaal motor draait wel.

Altijd nu: Storing van lpg installatie bij starten.
Soms bij neus naar beneden / hobbel, lpg in storing. 3 biepjes, zeggen dat hij dus leeg is. Hij gaat vanzelf weer aan.

Heel soms:
Bij 100 rijden met gebruik van gaspedaal, lijkt het net alsof je, gas los laat, en dan weer indrukt. Bij gebruik van cruisecontrol lijkt hij dit niet te doen.

Fluit geluid zoals eerder in dit topic was de LPG verdamper, dit probleem is opgelost. Topic gebruikt om verder te gaan omdat dit na elkaar kwam.
Oplossing van fluit geluid bij prins VSI 2 lpg systeem: fluittoon-bij-optrekken--p4061…real406132

Mogelijk wil een van de beheerders het topic naam veranderen :)
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2023 - 22:20  ·  #72
Tof dat je alles zo bij elkaar hebt gezet, scheelt behoorlijk.

Dit klinkt als een slecht contact ergens. Dat kan uiteraard in de CEM zitten. Maar ik meende dat die bij de P2 eigenlijk nooit stuk gaan?

Alle massa's bijlangs gelopen?
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.12.2023 - 23:09  ·  #73
Quote door Nox95

Tof dat je alles zo bij elkaar hebt gezet, scheelt behoorlijk.

Dit klinkt als een slecht contact ergens. Dat kan uiteraard in de CEM zitten. Maar ik meende dat die bij de P2 eigenlijk nooit stuk gaan?

Alle massa's bijlangs gelopen?

Alles onder de motorkap wel, zelfs op aanraden van r&d een extra massa kabel van automaathuis naar massa punt.

Binnen in de auto niet, kan ook niet zo gauw in vida vinden waar ze binnen in zitten
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2023 - 21:13  ·  #74
Recent met de garage gesproken, helaas ergens laat januari tijd :(

Hij denkt dat het duidelijk een stroom probleem is.
Hij dacht de - pool naar auto niet goed was.

Daar heb ik een andere voor besteld, vandaag er op gezet, maar het mocht niet baten.
Helaas nog steeds het zelfde probleem, Wat wel weer terug is, is toeren van 3000 naar 1000 tijdens starten, zonder dat hij aanslaat.
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2023 - 22:58  ·  #75
Een van de bougies zo aangetroffen...
Wat bleek het rubber van de bougie dop is blijven zitten tijdens nieuwe monteren... Niet opgemerkt doordat hij nooit zijn taak deed.

Helaas nog wel soms het volledig uitvallen van alles tijdens het starten.
Wat wel opvalt als dit gebeurt zeurt mijn lpg installatie nergens over.
En start hij normaal begint hij te piepen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0