Inmiddels een update.
Oude startmotor is terug geplaatst. de auto starten steeds maar slechter, terwijl je mag verwachten met een nieuwe dit beter zou moeten gaan.
Waarom is dit uiteindelijk gebeurd?
Ik wilde de bracket (9442201) die alleen van 2001 tot 2002 op mijn model zit, terug plaatsen. Dit vanwege dat deze ook voor een extra massa zorgt op de 'voelsprieten' bij de startmotor. Dit lukte bij niet bij de nieuwe, vanwege dat deze een m5 nodig had en geen m6. Dit had al vraagtekens moeten oproepen, maar blijkbaar genegeerd, omdat ik overal las dat hij later niet nodig was.
Naar de hornbach gereden, voor de m5 flensmoeren en de amperetang.
Thuis gekomen en meteen aan de slag... wat blijkt, de bracket lijnt totaal niet uit....
Eigenlijk toen de hoop opgegeven, en besloten om de oude startmotor terug te plaatsen.
Wat bleek tijdens het los draaien, dat hij direct uit zijn plaats valt.... de paspin is ook nog eens te klein.
Ik heb gewoon de verkeerde startmotor gekregen, mogelijk van het jaar 2004+
Uiteindelijk oude terug geplaatst, met een extra massa draad aan zo'n 'voelspriet'
Wat denk je.... starten en lopen....
Tot nu toe nog geen tandenpoetsen gehad, wel een 'lange' start maar geen raar stroomuitval meer.
Morgen maar even aankloppen bij mijn vaste automaterialen zaak, voor het eerst dat het fout gaat.
Ik heb de startmotoren daarna nog naast elkaar gelegd.. en het probleem lag ook bij mij.... ik had ook wel beter mogen kijken voordat ik hem er inzetten
Nappa is gebruikt omdat er geen andere voorraad was van de startmotor
Zelf bijna nooit problemen gehad met nappa merk
Zie bijlage
Quote door Maartjinski
Ik heb toch nog een paar keer naar je filmpje gekeken, misschien moet ik daar eens met een dokter over praten
Ik schrijf even wat ik denk te zien om even "hardop" te denken.
Je startmotor begint fanatiek, alleen je motor slaat niet aan. Dan hoor je je startrondsel uit z'n positie komen en tandjes poetsen op de krans. Niet lang daarna krijgt de startmotor de motor nog maar nauwelijks rond.
Hoort of ziet iemand iets anders?
Misschien toch de accu die de capaciteit kwijt is?
Als je een voltmeter op de plus en min aansluit van je accu dan mag tijdens het starten de spanning niet onder ongeveer 10 volt terugvallen. Gaat ie bijvoorbeeld van 12,4v naar 8v dan is vrij zeker dat je accu gehemeld is.
Wat is de conditie van je bobines? Ik las namelijk dat er een dop van los was gekomen tijdens het vervangen van de bougies. Maar ik zie nergens of je de bobines toen vervangen hebt. Zou een reden kunnen zijn voor het slechte aanslaan van de motor.
De bobines zijn vorig jaar vervangen.
De dop waarover ik sprak was de rubberen ring van de bougie dop, die was blijven zitten.
Accu is tevens 2 maanden geleden ongeveer omgeruild voor een nieuwe bosch accu.
Bedankt weer voor jullie input
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).