Voor de dag ;
Terwijl veel overige leden de dag nuttig doorgebracht hebben bij de sleutelmeeting zijn ik, Hans & Folke afgereisd naar Huissen om daar onder de goede begeleiding van Steve deze S60 eens flink op te knappen!
Daar waar zowel ik alsmede Hans redelijk bekend zijn in de wereld van het detailen/ machinaal poetsen, bleek dat de begeleiding van een specialist op dit gebied heeft geleden tot nog meer kennis, inzicht en tips in deze 'wondere wereld'.
Hans & Ik vonden het voornamelijk erg interessant om met de zwaardere apparatuur aan het werk te gaan om optimaal resultaat te behalen. Boven de Dual Action (excentrische) machine is er namelijk nog een zwaardere stap ; de rotary.
Een roterende machine welke naast meer correctie ook enkele gevaren met zich mee brengt waarbij het verbranden van de lak de meest 'linke' is. Wij hoopten door goede begeleiding een veilige basis te creëren waarbij tegelijkertijd veel resultaat behaald zou worden... Of dat gebeurd is? ...
De dag zelf
Omstreeks 10:00 waren waren wij met z'n vieren aanwezig. De koffie (en thee) stond klaar. De 'echte' mannen deden tussendoor nog een sigaretje . Na de gezellige babbel moest er gewerkt worden. Als eerste stap moest Folke's auto gewassen worden, maar zoals we van hem kunnen verwachten was deze al redelijk schoon.
Na het wassen is de auto niet gedroogd, aangezien we verder gingen met de volgende stap. Dit omvatte het kleien van de 'Black Lady'. Ondanks dat de auto goed bijgehouden werd, was er nog zeker wat vervuiling aanwezig.
Na het kleien ging Steve verder met de volgende stap. Dit was het meten van de lakdikte. Mooi om te zien hoe nauwkeurig deze professionele apparatuur zijn werk doet.
Terwijl veel overige leden de dag nuttig doorgebracht hebben bij de sleutelmeeting zijn ik, Hans & Folke afgereisd naar Huissen om daar onder de goede begeleiding van Steve deze S60 eens flink op te knappen!
Daar waar zowel ik alsmede Hans redelijk bekend zijn in de wereld van het detailen/ machinaal poetsen, bleek dat de begeleiding van een specialist op dit gebied heeft geleden tot nog meer kennis, inzicht en tips in deze 'wondere wereld'.
Hans & Ik vonden het voornamelijk erg interessant om met de zwaardere apparatuur aan het werk te gaan om optimaal resultaat te behalen. Boven de Dual Action (excentrische) machine is er namelijk nog een zwaardere stap ; de rotary.
Een roterende machine welke naast meer correctie ook enkele gevaren met zich mee brengt waarbij het verbranden van de lak de meest 'linke' is. Wij hoopten door goede begeleiding een veilige basis te creëren waarbij tegelijkertijd veel resultaat behaald zou worden... Of dat gebeurd is? ...
De dag zelf
Omstreeks 10:00 waren waren wij met z'n vieren aanwezig. De koffie (en thee) stond klaar. De 'echte' mannen deden tussendoor nog een sigaretje . Na de gezellige babbel moest er gewerkt worden. Als eerste stap moest Folke's auto gewassen worden, maar zoals we van hem kunnen verwachten was deze al redelijk schoon.
Na het wassen is de auto niet gedroogd, aangezien we verder gingen met de volgende stap. Dit omvatte het kleien van de 'Black Lady'. Ondanks dat de auto goed bijgehouden werd, was er nog zeker wat vervuiling aanwezig.
Na het kleien ging Steve verder met de volgende stap. Dit was het meten van de lakdikte. Mooi om te zien hoe nauwkeurig deze professionele apparatuur zijn werk doet.