Ford bobine ecoboost motor geschikt voor T4 motor?

Arthur30
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Ford bobine ecoboost motor geschikt voor T4 motor?

· 
Posted: 08.02.2017 - 11:11  ·  #1
De titel zegt het eigenlijk al. Van de week liep mijn T4 blok even op 3 pitten. Na wat controles en omwisselen van bobines liep hij later weer op 4 pitten. Auto laten uitlezen en de meldingen stonden nog in het geheugen: (sporadische) miss fire @ cilinder 2. Helemaal lekker loopt hij naar mijn idee nog niet. De bobine lijkt dus aan het einde van zijn leven te komen. Bougies zijn overigens recent allemaal nog vervangen.

Nou was ik online opzoek naar een nieuwe bobine en kwam ik bij het invoeren van het nummer dat op mijn bobine staat (bm5g-12a366-ca) deze bobines tegen. Aangezien de T4 motor natuurlijk ook gewoon een Ford ecoboost motor is vermoed ik dat deze gewoon gaan passen, maar is er misschien iemand hier dit dat kan bevestigen? Ik wil er sowieso 1 of 2 bestellen om er ten alle tijden eentje als reserve achter de hand te hebben.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Ford bobine ecoboost motor geschikt voor T4 motor?

· 
Posted: 08.02.2017 - 12:16  ·  #2
Quote door Arthur30

De titel zegt het eigenlijk al. Van de week liep mijn T4 blok even op 3 pitten. Na wat controles en omwisselen van bobines liep hij later weer op 4 pitten. Auto laten uitlezen en de meldingen stonden nog in het geheugen: (sporadische) miss fire @ cilinder 2. Helemaal lekker loopt hij naar mijn idee nog niet. De bobine lijkt dus aan het einde van zijn leven te komen. Bougies zijn overigens recent allemaal nog vervangen.

Nou was ik online opzoek naar een nieuwe bobine en kwam ik bij het invoeren van het nummer dat op mijn bobine staat (bm5g-12a366-ca) deze bobines tegen. Aangezien de T4 motor natuurlijk ook gewoon een Ford ecoboost motor is vermoed ik dat deze gewoon gaan passen, maar is er misschien iemand hier dit dat kan bevestigen? Ik wil er sowieso 1 of 2 bestellen om er ten alle tijden eentje als reserve achter de hand te hebben.

Kan je de types niet onderling vergelijken op Mr. Auto? Die geeft aan wat er bij beiden in moet.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 08:30  ·  #3
Bedankt voor de tip. Heb het even gecheckt maar dat geeft nog niet de bevestiging die ik eigenlijk zoek. Als ik bij Mr Auto zoek naar bobines voor de S80 dan geeft de site aan dat ze geen bobines voor dit type hebben. Als ik zoek naar een ford C max met de 180 pk ecoboost dan worden er wel bobines gevonden. Onderaan de pagina staan dan vervolgens ook de onderdeel nummers zoals die bij Volvo bekend zouden moeten zijn voor dit onderdeel dus er lijkt wel iets van een link te zijn.
yes996
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 10:45  ·  #4
Heb je het OEM nummer van de S80 bobine?
Anders zoek via je motortype, die zit ongetwijfeld in meerdere type Volvo's. Via een omweg moet je er toch achter kunnen komen.
Anders natuurlijk via Vida zoeken. Daar staan OEM nummers in.
Als je de juiste omschrijving van je auto geeft kan ik wel eens kijken?
Type, bouwjaar motor etc.
yes996
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 10:56  ·  #5
Ik heb voor je op Vida gekeken en kwam op onderdeelnummer 30684245.
Wanneer ik Google kom ik op 40 euro voor je bobine bij..
https://www.auto-onderdelen24.nl/hitachi/7825803
Is een nette prijs :thumb: :yes:

Gr. Rene
Arthur30
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 11:48  ·  #6
Thnx! dat is zeker een nette prijs.
Is dan alleen geen OEM natuurlijk maar dat is die op Ebay volgens mij ook niet al ziet die er wel exact hetzelfde uit.

Nogmaals dank.
yes996
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 11:54  ·  #7
Quote door Arthur30

Thnx! dat is zeker een nette prijs.
Is dan alleen geen OEM natuurlijk maar dat is die op Ebay volgens mij ook niet al ziet die er wel exact hetzelfde uit.

Nogmaals dank.

:thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0