Hallo Forumleden,
Zoals ik bij mijn introductie al aangaf heb ik jullie hulp vast wel nodig en ja hoor het is zover.
Na aankoop in februari van xc70 2.4t en complete uitlaat, abs pomp, raammechaniek, dynamo te hebben vervangen heb ik probleemloos alweer 7000km gereden. Trouwens ook gelijk powerflush laten doen voor de zekerheid. In oldenzaal werd toen gemeld dat druk niet heel erg goed was. Toch laten doen en hij rijd echt prima.
Nu moest mijn vrouw vandaag naar Dusseldorf en ja hoor ze komt stil staan in Oberhausen met oververhitte motor met rook onder de motorkap.
Nu heb ik gelukkig een slimme vrouw dus bij de eerste tekenen dat er iets mis was is ze gestopt en heeft ze de adac gebeld. Ik ben gelijk in de auto gestapt en er naar toe gereden. De adacmonteur was reeds bezig en had uitgevonden dat de ventilator niet draaide. Heb even meegekeken en ik vond een losse stekker. Deze aangesloten en de fan bleef het keurig doen. Er was geen koelwaterverlies en de olie rook goed dus we konden weer verder. Zekere voor het onzekere toch auto's gewisseld en ik in de Volvo weer terug.
Op de 31 naar enschede had ik na ongeveer 35km op goeie snelheid (160) een scherpe automaatbakolielucht in de auto en bleek er een mooie rookwolk achter de auto te hangen. Ben op parkeerplaats gestopt en de olie druppelde eruit. Dit was op de uitlaat terecht gekomen vandaar de rook.
Heb even naar het niveau gekeken( lastig bereikbaar met warme motor) en bleek nog goed vol wellicht te vol. Rustig op de b-wegen terug naar hengelo zonder enig probleem. Bleef goed schakelen en soepel overgaan. Wel kleine olieverlies maar niets spectaculairs.
Wie heeft een idee wat ik moet aanpakken?
Alvast bedankt!
Gr. Hans
Zoals ik bij mijn introductie al aangaf heb ik jullie hulp vast wel nodig en ja hoor het is zover.
Na aankoop in februari van xc70 2.4t en complete uitlaat, abs pomp, raammechaniek, dynamo te hebben vervangen heb ik probleemloos alweer 7000km gereden. Trouwens ook gelijk powerflush laten doen voor de zekerheid. In oldenzaal werd toen gemeld dat druk niet heel erg goed was. Toch laten doen en hij rijd echt prima.
Nu moest mijn vrouw vandaag naar Dusseldorf en ja hoor ze komt stil staan in Oberhausen met oververhitte motor met rook onder de motorkap.
Nu heb ik gelukkig een slimme vrouw dus bij de eerste tekenen dat er iets mis was is ze gestopt en heeft ze de adac gebeld. Ik ben gelijk in de auto gestapt en er naar toe gereden. De adacmonteur was reeds bezig en had uitgevonden dat de ventilator niet draaide. Heb even meegekeken en ik vond een losse stekker. Deze aangesloten en de fan bleef het keurig doen. Er was geen koelwaterverlies en de olie rook goed dus we konden weer verder. Zekere voor het onzekere toch auto's gewisseld en ik in de Volvo weer terug.
Op de 31 naar enschede had ik na ongeveer 35km op goeie snelheid (160) een scherpe automaatbakolielucht in de auto en bleek er een mooie rookwolk achter de auto te hangen. Ben op parkeerplaats gestopt en de olie druppelde eruit. Dit was op de uitlaat terecht gekomen vandaar de rook.
Heb even naar het niveau gekeken( lastig bereikbaar met warme motor) en bleek nog goed vol wellicht te vol. Rustig op de b-wegen terug naar hengelo zonder enig probleem. Bleef goed schakelen en soepel overgaan. Wel kleine olieverlies maar niets spectaculairs.
Wie heeft een idee wat ik moet aanpakken?
Alvast bedankt!
Gr. Hans