Hi,
Al enige tijd krijg ik een “Four-c service vereist” melding. Ik probeer te achterhalen of er iets van een trend te ontdekken is met betrekking tot het moment waarop de melding verschijnt. Rij ik over een drempel, hard door een bocht, tijdens sneeuw of regen, rijden op klinkers of asfalt etc. Maar niets van dit alles. De melding lijkt willekeurig te verschijnen en soms is de melding, nadat ik de motor afgezet heb en 10 minuten later weer start, weg en blijft dan weer een paar dagen of weken weg.
Met vida uitgelezen en de volgende foutcodes:
- Sum-0013 – ophanging sensor acceleratie, voor links Signaal ontbreekt
- Sum-0113 – ophanging magneetklep, voor links Signaal ontbreekt
- Sum-0115 – schokdemper, voor linkerzijde Stroomsterkte te laag
Het lijkt op een kabelbreuk, gecorrodeerde connector of een sensor die defect is en dat vervolgens 4C uitgeschakeld wordt door deze foutmelding maar ik merk weinig verschil in rijgedrag.
Iemand een idee hoe dit aan te pakken en kan ik hiermee gewoon doorrijden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Al enige tijd krijg ik een “Four-c service vereist” melding. Ik probeer te achterhalen of er iets van een trend te ontdekken is met betrekking tot het moment waarop de melding verschijnt. Rij ik over een drempel, hard door een bocht, tijdens sneeuw of regen, rijden op klinkers of asfalt etc. Maar niets van dit alles. De melding lijkt willekeurig te verschijnen en soms is de melding, nadat ik de motor afgezet heb en 10 minuten later weer start, weg en blijft dan weer een paar dagen of weken weg.
Met vida uitgelezen en de volgende foutcodes:
- Sum-0013 – ophanging sensor acceleratie, voor links Signaal ontbreekt
- Sum-0113 – ophanging magneetklep, voor links Signaal ontbreekt
- Sum-0115 – schokdemper, voor linkerzijde Stroomsterkte te laag
Het lijkt op een kabelbreuk, gecorrodeerde connector of een sensor die defect is en dat vervolgens 4C uitgeschakeld wordt door deze foutmelding maar ik merk weinig verschil in rijgedrag.
Iemand een idee hoe dit aan te pakken en kan ik hiermee gewoon doorrijden?
Alvast bedankt voor het meedenken.