FOUTMELDING: ANTI-SKID service vereist

JeeJee
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Nogmaals anti skid melding

· 
Posted: 11.01.2013 - 20:29  ·  #46
Nieuw op het forum met een D5 uit 2002. Ook bij mij verschijnt dezelfde melding anti skid service vereist. Ik lees vele zaken wat er zou kunnen zijn, maar wat is de juiste. De moeren van aandrijving kan ik mee beginnen, zijn dit de wiellager moeren, wat moet dan het aanhaal moment zijn?
Graag jullie hulp moet maandag ver rijden en dat is geen doen met een auto dit telkens afslaat.

Johan
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: FOUTMELDING: ANTI-SKID service vereist

· 
Posted: 12.01.2013 - 08:02  ·  #47
Ik zou naast de centrale wielmoer (aanhaalmoment in Vida op te vragen) ook eens de staat van de accu controleren.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.01.2013 - 11:31  ·  #48
Quote door JeeJee

De moeren van aandrijving kan ik mee beginnen, zijn dit de wiellager moeren, wat moet dan het aanhaal moment zijn?

Volgens Vida 50 Nm.
Wel even loctite o.g. gebruiken.
Anders is de kans aanwezig dat hij spontaan weer los gaat zitten en dan komt de melding terug.
Overigens, de dealer levert deze moeren ook los incl. een loctite achtige substantie.
Benontwerper
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Anti Skid Melding

· 
Posted: 24.03.2013 - 21:23  ·  #49
Hier ist'ie weer, melding is terug, zelfde gezeik als paar maanden terug. :'(

Melding verschijnt (soms) onder het rijden, daarna vallen toerenteller en tempertuurmeter uit.
Bij uitzetten krijg je de motor niet meer aan. Startmotor draait, maar motor zelf springt niet aan.
Twee meldingen: Anti Skid Service vereist en soms ook Laadsysteem service vereist.
Bij de laatste keer starten (hij was nog koud en had niet gereden) kreeg ik de melding "Storing Remsysteem, stop auto z.s.m.

De garage kan het ook niet direct vinden, na uitlezen CEM en of CAN storingen, maar ook niet altijd.
Het is voorgekomen dat'ie na het weekend gewoon startte en ik naar de garage ben gereden, alwaar alle storingen waren verdwenen. Zonder problemen 40 km naar werk gereden. Op terugweg zelfde probleem...wéér de ANWb erbij, die kennen me ook al bij mijn voornaam en waarschuwden me dat er maar 2 keer gesleept kan worden :-(

Betrouwbaar is de auto niet meer. Daarnaast kunnen ze bij Volvo ook niet de vinger op de zere plek leggen wat't alleen nog maar onzekerder maakt. Ik lees ook op 'problemcar' dat er geen éénduidige oplossing is en men veelal in het duister tast.

Balen, zeker na net een reparatie van kleine 900,-.
Wordt er zo'n beetje moedeloos van, toch niet echt verwacht bij het kopen van een Volvo.
Brompa
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 83
Subject:

· 
Posted: 24.03.2013 - 21:39  ·  #50
Hmm, ik ben niet zo technisch en ook niet echt op de hoogte met Volvo-techniek, maar deze symptomen
hebben de BMW E38 tigers óók en dat bleek 95 van de 100 x een defect Contact-blokje te zijn.
Nieuw blokje erin en alle vreemde meldingen (die niet naar voren kwamen bij controle) verdwenen als sneeuw voor de zon.
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 09.01.2014 - 10:54  ·  #51
Schopje... Ik heb 'm ook, inmiddels al 3 keer gehad: Anti-Skid uitgeschakeld en een brandend ABS-lampje. Auto start wel gewoon, en rijdt/remt ook prima. Na herstarten staat er 'Rembekrachtiging Service Vereist, maar na 100 meter rijden is 'ie weg en weet de auto er niks meer van (tenminste, DIM zegt 'u heeft 0 meldingen)

Ik ga toch maar even de wielbouten controleren. Het is wel steeds bij nat weer, da's wel gek. Accu geeft geen problemen, remschijven/blokken worden wel erg dun. Vaaaag verhaal...
jjeronimus
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2014 - 11:18  ·  #52
Ik zou hem eens (laten) uitlezen met VIDA/DICE
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2014 - 16:23  ·  #53
Goed plan... Alleen is VIDA installeren 4 keer mislukt en heb ik geen DICE. >_<

Ik kijk eerst even of die asbout los zit. En als iemand me kan helpen met uitlezen hoor ik dat graag!
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Subject:

· 
Posted: 09.01.2014 - 18:43  ·  #54
Quote door OttoV

Schopje... Ik heb 'm ook, inmiddels al 3 keer gehad: Anti-Skid uitgeschakeld en een brandend ABS-lampje. Auto start wel gewoon, en rijdt/remt ook prima. Na herstarten staat er 'Rembekrachtiging Service Vereist, maar na 100 meter rijden is 'ie weg en weet de auto er niks meer van (tenminste, DIM zegt 'u heeft 0 meldingen)

Ik ga toch maar even de wielbouten controleren. Het is wel steeds bij nat weer, da's wel gek. Accu geeft geen problemen, remschijven/blokken worden wel erg dun. Vaaaag verhaal...

Heb deze melding ook een paar keer gehad, toen was de centrale bout, die in de aandrijfas zit los gelopen. Heb hem vast gezet met Lock-tijd. Probleem opgelost.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.01.2014 - 19:10  ·  #55
Ook niet onbelangrijk, het aanhaalmonent, 50Nm.
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2014 - 19:12  ·  #56
Hm, bouten zaten beide netjes vast, gecheckt met een momentsleutel. Afwachten maar <_<

Als er iemand in de buurt van Dordrecht woont die mij kan helpen met uitlezen zou dat wel fijn zijn...
jjeronimus
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2014 - 21:33  ·  #57
Quote door OttoV

Goed plan... Alleen is VIDA installeren 4 keer mislukt en heb ik geen DICE. >_<

Ik kijk eerst even of die asbout los zit. En als iemand me kan helpen met uitlezen hoor ik dat graag!

Hierzo even iemand een PM sturen! Er is vast en zeker een medeforumer die je even wil helpen... en anders kom je maar richting Duitse grens, dan help ik je!
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.06.2014 - 20:17  ·  #58
Even een schop onder dit topic. Afgelopen zaterdag is m'n auto uitgelezen door Martijn (Martijn toch?) De Anti-Skid melding zou verband houden met de wielsensor linksachter. Vanmiddag even het achterwiel eraf, ABS-sensor losgeschroefd en toen kwam de aap uit de mouw: de sensor was bedekt met een dikke plak rommel, vooral de kopse kant die langs de ABS-ring sleept. Dus toch een smerige ABS-sensor 8-)

Schoongemaakt, ff een paar keer gestart en een paar rondjes gereden en de melding is verdwenen. Beterrrr! :D
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 06.06.2014 - 06:02  ·  #59
Heuij ! Fijn om te horen dat de storing weg is (gebleven) ! :D
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.06.2014 - 23:04  ·  #60
Inmiddels na een week vakantie een kleine teleurstelling: nog 2 keer verschenen. Ik maak 'n nog wel een keer schoon... >_< :lol:

Selected quotes for multi-quoting:   0