Foutmelding mbt differentieel

Wie heeft hier ook mee te maken gehad?

Damrakker
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Foutmelding mbt differentieel

· 
Posted: 26.07.2023 - 17:17  ·  #1
Beste mede-forumleden,

In mijn V70T6 verschijnt een foutmelding, zie de afbeelding op de bijlage. En bij de beurt bij mijn garage in NL kwam de melding dat de communicatie met het differentieel niet goed communiceert. Dat zal wel op hetzelfde euvel duiden. De (algemene) garage is wat huiverig te gaan zoeken: het kan heel veel oorzaken hebben, kan dus veel tijd en geld kosten, en het is niet gezegd dat het snel resultaat oplevert.
Ik heb wat rond gezocht op het forum en het web en ik zie dat het inderdaad aan veel dingen kan liggen. Met wat geluk kan het ook verholpen zijn met schoonmaken en contactspray Wegwerken foutmelding differentieel - Zweeds.
Ik dacht: voor ik er verder aandacht aan geef, meld ik me op het forum met de vraag of iemand van jullie dit eerder bij de hand gehad heeft en mogelijk tips heeft.

Bedankt, bij voorbaat, voor je reactie!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Foutmelding mbt differentieel

· 
Posted: 26.07.2023 - 17:28  ·  #2
Zoals genoemd in je voorsteltopic, is uitlezen met VIDA wel een aanrader. Daar krijg je (waarschijnlijk) een specifieke foutcode mee, en in VIDA kan je met een beetje zoeken ook vinden wat de mogelijke oorzaken zijn voor die foutcode, en hoe die op te lossen. Draadbreuk of corrosie is inderdaad wel een goede mogelijkheid daar onder de auto, gezien de omgeving met vocht, risico op steenslag etc.

Om de link in je openingstopic ook echt een link te laten worden moet je even editten en [/url] toevoegen na 'Zweeds.'
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

Re: Foutmelding mbt differentieel

· 
Posted: 26.07.2023 - 17:35  ·  #3
Ik ging net hetzelfde zeggen, maar Bolbo was me voor.

VIDA (bij de merkgarage of een forumlid) gaat je waarschijnlijk in de juiste richting kunnen wijzen.

Maarten

Selected quotes for multi-quoting:   0