Foutmeldingen boordcomputer

ijsbeer

Subject:

Foutmeldingen boordcomputer

· 
Posted: 24.10.2011 - 12:47  ·  #1
Weet iemand waar ik alle storingen die je boordcomputer aan kan geven kan vinden naast je boekje?

Ik krijg namelijk als ik een scherpe bocht neem met een doordraai op de snelweg (wel met een redelijke snelheid) een melding over "Nieder Bremzes ... warnung dringend" op mijn scherm.
Ik spel het vast niet goed in het Duits, sorry daarvoor. Melding verdwijnd weer na 10 seconden en staat niet meer in. Ik wou er een fototje maken, maar ben telkens te laat. In het boekje kan ik die nergens vinden. Ik dacht misschien is mijn rem vloeistof te laag. Die was nog boven de minimale.
Ik weet wel dat mijn remblokken binnenkort aan de vervanging toe zijn, zou die dat dan aangeven?
Ik vind alleen raar dat deze melding alleen verschijnt als ik een zeer scherpe bocht met doordraai maak.

Alvast bedankt!
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Subject:

Re: Foutmeldingen boordcomputer

· 
Posted: 24.10.2011 - 13:19  ·  #2
Quote door ijsbeer

Weet iemand waar ik alle storingen die je boordcomputer aan kan geven kan vinden naast je boekje?

Ik krijg namelijk als ik een scherpe bocht neem met een doordraai op de snelweg (wel met een redelijke snelheid) een melding over "Nieder Bremzes ... warnung dringend" op mijn scherm.
Ik spel het vast niet goed in het Duits, sorry daarvoor. Melding verdwijnd weer na 10 seconden en staat niet meer in. Ik wou er een fototje maken, maar ben telkens te laat. In het boekje kan ik die nergens vinden. Ik dacht misschien is mijn rem vloeistof te laag. Die was nog boven de minimale.
Ik weet wel dat mijn remblokken binnenkort aan de vervanging toe zijn, zou die dat dan aangeven?
Ik vind alleen raar dat deze melding alleen verschijnt als ik een zeer scherpe bocht met doordraai maak.

Alvast bedankt!

Heb ik ook gehad.. bij mij was het remmen in een scherpe bocht... bleek dus wel degelijk het vloeistof niveau te zijn, iets dot 4 bij gedaan en probleem verholpen.... ik weet alleen niet meer wat er nu in het Nederlands als melding kwam te staan... maar de melding was wel dringend!
Maar wat let je om even de deksel uit je potje te halen (lopende motor) en dan je display af te lezen... volgens mij weet je dan gelijk wat het betekend... :-)

Frans
ijsbeer

Subject:

· 
Posted: 24.10.2011 - 16:41  ·  #3
Kijk dat is een goeie! Ga ik eens proberen.

Alleen ik remde dus niet in een scherpe bocht. Ik reed vrij vlot doorheen. Wellicht dat de vloeistof net onder de minimuum komt doordat ie naar één kant wordt gedrukt en daardoor onder minimuum komt (dat ziet dat sensortje dan).
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 24.10.2011 - 17:28  ·  #4
maarja als je vloeistof niveau te laag is, betekent wel dat je blokkies bijna op zijn hehehe.... of een lek slangetje, maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn..
ijsbeer

Subject:

· 
Posted: 24.10.2011 - 17:31  ·  #5
Mijn blokjes zijn inderdaad bijna op.

Selected quotes for multi-quoting:   0