Quote door Volvofiel2
Eens met Tom, ik zou dat ook niet ok vinden. Bovendien, waarom zou je alle rekeningen willen hebben? Het lijkt mij dat het vooral gaat om grote reparaties of bijv. distributieriemvervanging en mijn ervaring is dat garages daarvoor altijd wel even in hun systeem willen kijken voor je.
Hoe meer rekeningen hoe beter!! Dit zegt juist alles over het onderhoud. Of er ook preventief onderhoud is gepleegd, welke materialen er zijn gebruikt, wanneer er precies wat is gedaan, door wie het eventueel is uitgevoerd, en ga zo maar door.
Bij mijn vorige auto (V40) heb ik al het onderhoud gedurende de 8 jaar dat ik hem heb gehad zelf uitgevoerd. Geen ingevuld en afgestempeld onderhoudsboekje dus, wél een dikke ordner met alle rekeningen, op datum en met vermelding van kilometerstand, en zelfs geprinte foto's van de uitgevoerde werkzaamheden.
De Volvo dealer waar ik de V40 inruilde was maar wat blij met die ordner; zijn woorden: "dit is béter dan een afgestempeld onderhoudsboekje!".
Hij wou de ordner persé bij de auto houden, maar merkte zelf al op dat ik wel van alle rekeningen mijn naam en adresgegevens moest verwijderen "want je weet nooit wie die auto gaat kopen en er moet maar een halve zool bij zijn die niet tevreden is en bij jou verhaal komt halen...".
Zo gezegd, zo gedaan.
Bij de S60 die mijn zoon vorig jaar heeft gekocht (bij een universele autohandelaar) zat ook een pak aan rekeningen, grotendeels van een Volvo dealer, maar ook daarbij waren naam- en adresgegevens niet zichtbaar. Prima.