Tsja, ik had hetzelfde toen we een V70 gingen kopen. Ik zeg bewust we, mijn vrouw, die er ook mee wil rijden, legt de helft van het geld in en had een paar eisen. Benzine, handgeschakeld, geen donkere kleur en jonger/minder km. dan de huidige auto. Nou je raadt het al, de meeste V70's die je vindt zijn diesel, automaat en hebben een kleur die matcht met het pak van degene die 'm nieuw heeft uitgekozen, zwart, donkergrijs of donkerblauw dus. Na heel lang zoeken, en balen dat er vrijwel geen vijfcilinders worden aangeboden (achteraf gezien had ik nóg langer moeten zoeken!) uiteindelijk een exemplaar gevonden, die door de verkoper persoonlijk geselecteerd en opgehaald is uit Zweden, dus niet via een malafide tussenhandel. Pak facturen erbij en een keurig iedere 10.000 km gestempeld onderhoudsboekje plus een uitdraai van Carfax. Ik heb zelfs de advertentie op internet teruggevonden waarop de auto in Zweden werd geadverteerd. Als hier met de kilometerstand is geknoeid, dan is het een heel knap staaltje fraude geweest, waarbij niet alleen de verkoper maar ook de vorige eigenaren in het complot zaten.
De aanschafprijs minus inruil van de vorige auto was best gunstig, bij verkoop levert een V70 2.0 sowieso geen gooi op, laat staan als het import is, dus deze auto gaan we lekker oprijden. Goed voor de business van Poika