Fraude met importauto’s

Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Re: Fraude met importauto’s

· 
Posted: 19.01.2019 - 12:47  ·  #106
Er zijn ook handelaren die wel een eerlijke importauto verkopen. Die van mij was zo eerlijk dat ik bereid was om de hoofdprijs te betalen.
Kon geen Nederlandse XC70 vinden. En dat wist deze beste man ook.
Niets mis mee. Ben er erg blij ermee.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 19.01.2019 - 14:08  ·  #107
Tsja, ik had hetzelfde toen we een V70 gingen kopen. Ik zeg bewust we, mijn vrouw, die er ook mee wil rijden, legt de helft van het geld in en had een paar eisen. Benzine, handgeschakeld, geen donkere kleur en jonger/minder km. dan de huidige auto. Nou je raadt het al, de meeste V70's die je vindt zijn diesel, automaat en hebben een kleur die matcht met het pak van degene die 'm nieuw heeft uitgekozen, zwart, donkergrijs of donkerblauw dus. Na heel lang zoeken, en balen dat er vrijwel geen vijfcilinders worden aangeboden (achteraf gezien had ik nóg langer moeten zoeken!) uiteindelijk een exemplaar gevonden, die door de verkoper persoonlijk geselecteerd en opgehaald is uit Zweden, dus niet via een malafide tussenhandel. Pak facturen erbij en een keurig iedere 10.000 km gestempeld onderhoudsboekje plus een uitdraai van Carfax. Ik heb zelfs de advertentie op internet teruggevonden waarop de auto in Zweden werd geadverteerd. Als hier met de kilometerstand is geknoeid, dan is het een heel knap staaltje fraude geweest, waarbij niet alleen de verkoper maar ook de vorige eigenaren in het complot zaten.

De aanschafprijs minus inruil van de vorige auto was best gunstig, bij verkoop levert een V70 2.0 sowieso geen gooi op, laat staan als het import is, dus deze auto gaan we lekker oprijden. Goed voor de business van Poika :D
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2019 - 14:24  ·  #108
Ik heb mijn auto's en motorfietsen allemaal uit Duitsland , behalve de C30 van mjjn vrouw dat loonde niet , en kwam gewoon voor een nette prjjs bij de dealer vandaan .

Alle auto's en motoren die ik weg gedaan heb , zijn gewoon markt conform verkocht , zijn weer indianen verhalen dat ze niets op zouden brengen , zijn in mijn geval alle perfect door mij onderhouden , en dat zie je denk ik .
Zie ook niet in waarom een import auto minder waard zou moeten zijn na import naar ned , en aantal jaren gebruik zoals in mijn geval .
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.01.2019 - 15:28  ·  #109
Omdat dat gewoon een stukje psychologie o.i.d. is :P Net zoals dat mensen ook minder willen betalen als er een '1' op het kenteken staat :P
Maakt mij niks uit. Ik heb een import motor gehad, en m'n pa heeft inmiddels zijn 2e import auto (eerste een Mercedes, nu een Mitsbubishi Outlander PHEV, maar dan zonder PHEV :P omdat er in nederland alleen maar PHEV's zijn verkocht)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 19.01.2019 - 17:38  ·  #110
In basis is het het zelfde.

Het is in nederland ook verboden met de kn stand te knoeien, en de apk is ook verplicht.

Nee, niet hetzelfde. In Nederland mag ik gewoon mijn auto verkopen zonder daar een NAP-rapport bij mee te geven. Ook hoef ik op het moment van verkoop niet te (laten) controleren of er speling op de wielophanging zit of dat er structurele verzwakking door roestvorming is. Dat blijkt pas na de koop als je auto 3 maanden later niet door APK komt.
In NL moet je als koper aan de verkoper vragen of je een technische keuring mag laten uitvoeren en alleen de eigenaar mag een NAP rapport opvragen.
ikbat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.01.2019 - 17:49  ·  #111
De aankoopkeuring, daar heb je gelijk in.
Die hoeft de verkoper niet te doen.

Maar de nap, die kun je gewoon zien via het kenteken op de rdw site.
(Niet de huidige km stand, maar wel of de km stand klopt)

Het nap systeem zoals het nu geld, is het zelfde als in belgie.
(Nl en belgie hebben het samen ontwikkeld, en ingevoerd op basis van het oude nl nap)
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2019 - 18:07  ·  #112
Quote door ikbat

Maar de nap, die kun je gewoon zien via het kenteken op de rdw site.
(Niet de huidige km stand, maar wel of de km stand klopt)

Die is nieuw voor mij, was in het verleden niet
Tellerstand controleren
a.b.
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 19.02.2019 - 22:18  ·  #113
Ik heb een import-auto uit Zweden via een Volvo dealer in Nederland gekocht. Daar gaven ze aan de auto direct van een Volvo dealer in te hebben gekocht. Zonder tussenhandelaar. Onderhoudsboekjes aanwezig, en auto stond geregistreerd in een Volvo administratie. Ik heb meegekeken. De auto is uit 2016 en heeft 20.500 km op de teller, en twee onderhoudsbeurten gehad volgens de Zweedse Volvo dealer. Meer informatie mochten ze me niet geven. Ik geloof wel dat het klopt als ik naar de staat van de auto kijk. Z.g.a.n. Hopelijk is het geen schade-auto. Kan ik ook niet zien. Maar via carfax kan je meer informatie opvragen?
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 16:06  ·  #114
Op het chassisnummer kun je een rapport aanvragen, kost je een tientje op carfax.nl
De eerste twee jaar komt de auto niet bij de Besiktning (Zweedse APK) en dus is er grote kans dat het dossier qua kilometerstanden leeg is, maar er staan wel dingen in over een mogelijke schadeverleden en wat voor eigenaren de auto heeft gehad.
Wel meteen een printje maken van de pagina, of op een of andere manier de inhoud van het rapport copy-pasten in een ander document wat je bewaart bij de documentatie van de auto, na een maand werkt de link die ze je toesturen niet meer.
Als je wilt kan ik je de link van het rapport van mijn auto toesturen via een privébericht, dan kun je voor jezelf bepalen of je dat een tientje waard vindt.
Asterix
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 16:41  ·  #115
De Volvo-dealers registreren, wereldwijd, als ze iets doen aan een auto. Dus de Nederlandse dealer kan de complete historie inzien en ook uitdraaien. Als de auto verder ok is en de toestand past bij die gegevens, dan zou ik daar mee kunnen leven.
Tegenwoordig is privacy een lastig ding. Dus ik snap wel dat de dealer voorzichtig is.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 17:13  ·  #116
Gisteren bij "Opgelicht" het vervolg op de in post 47 genoemde aflevering.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 17:22  ·  #117
Alleen de datum van fabricage en ingebruikname is in Nederland in te zien, voor de rest was er geen info uit Zweden. Terwijl de auto bij Bilia in onderhoud was.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 19:12  ·  #118
Inderdaad heel ziekmakend als je voor veel geld een mooie wagen denkt te hebben, die dan gewoon 2 ton heeft achteruit gereden en dan ook nog een vervalst onderhoudsboekje er bij heeft ..
Wat ga je dan doen, verkoper gaat mogelijk vrij uit, het is een civiele zaak, politie kan weinig uitrichten...
Advocaten zijn duur, en de verkoper weet van niets...
Ga het maar hard maken....
Echt heel triest.... En erg jammer van de zuur verdiende centjes...
En dan zit je nog met een wagen die niet klopt...
Misselijk makend dus, dergelijke figuren die zulke zaken flikken dienen echt goed aangepakt te worden...
a.b.
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 21:33  ·  #119
Quote door brinkie

Op het chassisnummer kun je een rapport aanvragen, kost je een tientje op carfax.nl
De eerste twee jaar komt de auto niet bij de Besiktning (Zweedse APK) en dus is er grote kans dat het dossier qua kilometerstanden leeg is, maar er staan wel dingen in over een mogelijke schadeverleden en wat voor eigenaren de auto heeft gehad.
Wel meteen een printje maken van de pagina, of op een of andere manier de inhoud van het rapport copy-pasten in een ander document wat je bewaart bij de documentatie van de auto, na een maand werkt de link die ze je toesturen niet meer.
Als je wilt kan ik je de link van het rapport van mijn auto toesturen via een privébericht, dan kun je voor jezelf bepalen of je dat een tientje waard vindt.

Dank je voor de informatie, en het aanbod. Carfax gaf al aan wel informatie hebben, maar geen km stand te hebben. Jouw uitleg verklaart waarom ik geen km stand kan vinden. Maar informatie over schades is me een tientje waard. Ik rij morgen naar de dealer en zal hem vragen om alle informatie uit te draaien. En ik zal me zo even voorstellen in het daartoe bestemde draadje.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 21:38  ·  #120
Ben benieuwd of de dealer iets meegeeft. Ik heb contact gehad met de dealer waar mijn S80 altijd in onderhoud is geweest (Bleukens), maar die wilden/mochten niks geven i.v.m. de nieuwe privacy wetgeving

Selected quotes for multi-quoting:   0