Fraude met importauto’s

a.b.
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Fraude met importauto’s

· 
Posted: 20.02.2019 - 21:58  ·  #121
Hij mag het anonimiseren. Maar ik wil wel echt de Volvo administratie inzien (en mee voor eventuele doorverkoop in de verre toekomst). Het onderhoudsboekje ansich zegt me niet zoveel, maar bevat wel de correcte informatie en stempels. Ik heb de Volvo dealer in Zweden benaderd, en die gaf aan dat de auto bij hun in onderhoud is geweest.

Carfax rapport gaf aan: geen schades, 1 eigenaar, geen taxi geweest, voormalige lease-auto, en wanneer hij geëxporteerd is.

Mijn dealer is Svala Auto. Een officiële Volvo dealer. Dat moet toch ook nog wel wat zeggen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.02.2019 - 22:29  ·  #122
Dat laatste is Bleukens ook, maar ze waren er vrij stellig in (helaas)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 21.02.2019 - 00:34  ·  #123
maar die wilden/mochten niks geven i.v.m. de nieuwe privacy wetgeving

In welke wetgeving worden de privacyrechten van een auto geregeld? Helaas schieten er wel meer bedrijven in een privacy-kramp...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2019 - 06:14  ·  #124
Weet ik niet. Maar dan nog, als een bedrijf niet mee werkt, dan werkt een bedrijf niet mee :P
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 21.02.2019 - 07:12  ·  #125
Quote door [-Tom-]

Weet ik niet. Maar dan nog, als een bedrijf niet mee werkt, dan werkt een bedrijf niet mee :P

En waarom zouden we bij dat bedrijf dan nog een auto willen kopen?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2019 - 07:41  ·  #126
Ik weet niet waarom jij bij dat bedrijf (g)een auto zou willen kopen. Ik hoef mij hier toch niet te verantwoorden voor de werkwijze van een officiële Volvo dealer?
Ik heb de auto overigens particulier gekocht, die hem van de Volvo dealer had gekocht waar die altijd in onderhoud was geweest en heb gewoon de desbetreffende dealer gevraagd of ik een uitdraai van het onderhoud kon krijgen. Dat kon dus niet. Ok, prima toch?
a.b.
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.02.2019 - 08:48  ·  #127
Quote door [-Tom-]

Dat laatste is Bleukens ook, maar ze waren er vrij stellig in (helaas)

Ik doelde niet op het delen van informatie, maar op de betrouwbaarheid van de km stand van een importauto. Ik denk dat een Volvo dealer idd nogal strak in de leer is als het om privacy gaat.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.02.2019 - 09:28  ·  #128
De baliemedewerker van de dealer wilde in mijn geval wel oplezen wat hij op het scherm zag, dan kon ik meeschrijven. Maar het ging niet van harte. Stel je voor zeg, een klant aan je balie, en daar moet je ook nog eens aardig tegen doen, dat is een beetje teveel gevraagd voor de dealer hier in het dorp. Gelukkig ken ik via de club meer mensen bij Volvo.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 14:37  ·  #129
Quote door [-Tom-]

Ben benieuwd of de dealer iets meegeeft. Ik heb contact gehad met de dealer waar mijn S80 altijd in onderhoud is geweest (Bleukens), maar die wilden/mochten niks geven i.v.m. de nieuwe privacy wetgeving

Dit is wel de grootste onzin die ze kunnen verzinnen om onder je verzoek uit te komen. Je vraagt toch niet naar de vorige eigenaar? Zolang je niet om persoonsgegevens vraagt, kunnen ze dat gewoon beschikbaar stellen. Dit is meer een kwestie van onwil.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 15:06  ·  #130
Ik heb zowel bij mijn huidige volvo als mijn motor de onderhoudshistorie opgevraagd bij de dealer en keurig gekregen. Bij de motor kreeg ik uitgeprinte kopieen van de werkplaatsfacturen waar ze met de schaar de klant gegevens iit geknipt hadden. Prima geregeld. Denk idd dat het meer onwil is.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 15:08  ·  #131
Quote door Walterj

Ik heb zowel bij mijn huidige volvo als mijn motor de onderhoudshistorie opgevraagd bij de dealer en keurig gekregen. Bij de motor kreeg ik uitgeprinte kopieen van de werkplaatsfacturen waar ze met de schaar de klant gegevens iit geknipt hadden. Prima geregeld. Denk idd dat het meer onwil is.

En zo hoort het.
Wakkerewilly

Subject:

· 
Posted: 25.08.2021 - 10:28  ·  #132
Een onderhoudsgeschiedenis als privacy gevoelig aanmerken is toch wel overdreven.
Print die gegevens geanonimiseerd uit voor de nieuwe eigenaar.
Zou je deze lijn consequent volgen dan mag je ook het onderhoudsboekje niet meegeven bij verkoop van de auto.
Mogelijk wil de dealer wat gebeurtenissen uit het autoverleden verbergen.

Nu mijn zoektocht langer duurt, wat recentere diesels met een 2,4 L motor en euro 5 zijn niet dik gezaaid, als voorlopige V70 maar gekozen voor het rode beest.
Tweede eigenaar, benzine 140 PK, automaat met net 200.000 km. Bouwjaar 2001.
De auto is goed onderhouden en straalt me tegemoet. Zeer verzorgd. Gekocht bij het bedrijf dat hem inruilde.
Goede zaak met alleen maar positieve referenties.

Zodra het rode beest, gelukkig donker rood, in Nederland is gaat hij naar Dennis voor een eerste oordeel en een klein beurtje.
Preventief onderhoud is zinvol, het betaalt zich vrijwel altijd terug in betrouwbaarheid en minder kosten.
Voor mij betekent dat in ieder geval inspectie van de radiateur. ZIt daar een exemplaar op leeftijd in dan gaat er een nieuwe in, bij voorkeur met groter koelvermogen.
Meer kan ik zo niet bedenken, eerst maar eens wat kilometers maken.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.08.2021 - 10:37  ·  #133
Voor mij is het simpel.

Zit er geen onderhoudshistorie bij dan is de teller terug gedraaid.
Hoeft niet erg te zijn mits de prijs ernaar is.

Alleen de sjacheraars op deze wereld willen de hoofdprijs voor een auto met “weinig” kilometers terwijl de teller 2 Ton is terug gedraaid.
Uiteraard is er geen onderhouds historie.
Wakkerewilly

Subject:

· 
Posted: 25.08.2021 - 14:27  ·  #134
Het gaat in veel gevallen om Volvo's met flink wat ervaring die inmiddels aardig op leeftijd zijn.
Dan is de staat waarin de auto verkeert belangrijker dan het gegeven of de auto 200.000 of 400.000 kilometer heeft gelopen.

Een speurend oog kan vrij snel vaststellen of de kilometerstand geloofwaardig is of niet.
Kijk naar de kleding, hoeveelheid steenslag op de voorruit en de koplampen. Daarbij opletten of de voorruit en de koplampen vervangen zijn.
Natuurlijk hangen gebruikssporen ook samen met de manier waarop met de auto is omgesprongen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.08.2021 - 17:45  ·  #135
Quote door Wakkerewilly

Het gaat in veel gevallen om Volvo's met flink wat ervaring die inmiddels aardig op leeftijd zijn.
Dan is de staat waarin de auto verkeert belangrijker dan het gegeven of de auto 200.000 of 400.000 kilometer heeft gelopen.

Een speurend oog kan vrij snel vaststellen of de kilometerstand geloofwaardig is of niet.
Kijk naar de kleding, hoeveelheid steenslag op de voorruit en de koplampen. Daarbij opletten of de voorruit en de koplampen vervangen zijn.
Natuurlijk hangen gebruikssporen ook samen met de manier waarop met de auto is omgesprongen.

Uiteraard is de staat vd auto belangrijk maar je kunt van buiten niet zien hoe de zaak van binnen is.
En ik woon in Apeldoorn en daar zitten enorm veel auto handelaren met een naam bestaand uit 2 letters.

Zoals HB auto’s (ff fictief mijn naam gebruikt)

Een auto die 5 ton gereden heeft maar 235K op de teller….
Daar wil HB auto’s wel de hoofdprijs voor.
En over een jaar zit er een ander in het zelfde pand, BH auto’s met de zelfde mensen maar zogenaamd een nieuwe eigenaar,
Ze wisselen nl nogal eens van naam of locatie.

Ik ken de smoesjes ondertussen.
Ingebroken, papieren gestolen.
Nieuwe papieren aangevraagd.

Ga maar door.

Maar primair moeten wij als koper gewoon enorm opletten bij die figuren.

Selected quotes for multi-quoting:   0