Mijn V70 heb ik gekocht bij een bedrijf dat auto’s uit Japan importeert. De auto zag er goed uit en de proefrit was ook goed (raar dat de verkoper meerijdt...). Nadat ik de auto had gekocht begonnen de eerste storingen al op weg naar huis.
De distributieriem was door de verkoper vervangen, .... maar de spanrollen en de waterpomp niet. Pure oplichterij! Om een lang verhaal kort te maken: het beloofde onderhoud was zeer ver onder de maat, de kilometerstand is teruggedraaid en het bouwjaar klopte niet. Een groot deel van mijn geld teruggekregen. Mijn garage (Koops in Ees, heel goed adres!) heeft een paar mille aan onderhoud gedaan en nu is de V70 goed. Let wel: we hebben het hier over een auto met een vraagprijs van 14.500 euro excl. BTW. Dus de bovenkant van het marktsegment!
Het bedrijf waar ik de auto heb gekocht beschouw ik daarom als een pure oplichter met kletsverhalen.
Maar dit raad ik echt niemand aan om te doen.
Veel geimporteerde auto’s hebben verdacht lage kilometerstanden. En bij importauto’s is dan de kilometerstand niet te controleren... Als de auto dealer-onderhouden is, is dat wel na te gaan. De dealer kan de historie wereldwijd inzien. Ik raad iedereen aan om in ieder geval deze
te doen. En natuurlijk het hoofd koel te houden en met een flinke dosis argwaan paraat te houden.