Beste medeforummers,
Mijn volvo heeft nu al een tijdje startproblemen en wellicht kunnen jullie mij daar mee helpen!
Toen ik de auto kocht starte hij al slecht vooral als hij koud was.
Ik dacht dat het kwam doordat de auto een tijdje stil had gestaan ofzo. De auto start ook niet altijd slecht vaak start hij in een keer, er is niet echt een pijl op te trekken.
Het volgende heb ik er al aan gedaan,
Boegies vervangen (er zaten speciale lpg bougies in, op advies vervangen voor orginele)
Ik ben bij de lpg specialist geweest (verdampere) Die heeft geconstateerd dat de lambasonde een te hoge waarde afgeeft stationair met warme motor, en hij heeft de gasverdeler ultrasoon gereinigd, die verdamper zelf was nog goed lekte niet. verder kon hij niks ontekken.
EGR schoongemaakt, die was aardig vies sindsdien ging het wat beter, de auto starte vrijwel altijd goed.
Nu ben ik 3 weken geleden naar Hongarije geweest en toen voordat ik wegreed ging het uitlaatgassenreinigingsysteem lampje branden (van de katalysator), omdat de motor verder niet in noodloop ging ben ik gewoon doorgereden. de auto draaide stationair wat schokeriger dan voorheen. Ik heb in Hongarije de auto bij een boschgarage uitlaten lezen.
Ze kwamen met het volgende.
Benzine injectoren nagekeken (waren allen nog goed).
De bobines waren ook nog goed.
De waarde van de lambasonde was nog steeds te hoog en bij cilinder 3 ga hij een constant veranderde waarde aan (wat volgens die monteur aan het gas lag) de monteur heeft voor de zekerheid de benzine injectoren verwisseld en toen gaf cilinder 3 nog steeds die wisselende waarde aan. bij de andere cilinders was het overal nul.
de monteur zij dat het misschien komt omdat ik de egr heb schoongemaakt en dat die software matig opnieuw ingesteld moet worden, en zij hij dat je bij iedere cilinder de inspuitwaardes apart kan aanpassen van het gas, Weten jullie of dit klopt.
Hij heeft alles geresed en zij dat ik gewoon naar nederland kon doorrijden!
Toen ik terug reed ging het lampje weer branden en de auto draaide stationair ook minder lekker dan voorheen. (dit was weg zodra je overschakelde op benzine)
Sinds ik terug ben is het lampje uit en draait de motor ook weer beter op gas, alleen vandaag gaf de auto de melding start onderbroken probeer opnieuw en dat 2 keer achter elkaar, daarna starte de auto in een keer.
Ik weet niet meer waar ik naar zou kunnen kijken, jullie nog tips? alvast bedankt
Mijn volvo heeft nu al een tijdje startproblemen en wellicht kunnen jullie mij daar mee helpen!
Toen ik de auto kocht starte hij al slecht vooral als hij koud was.
Ik dacht dat het kwam doordat de auto een tijdje stil had gestaan ofzo. De auto start ook niet altijd slecht vaak start hij in een keer, er is niet echt een pijl op te trekken.
Het volgende heb ik er al aan gedaan,
Boegies vervangen (er zaten speciale lpg bougies in, op advies vervangen voor orginele)
Ik ben bij de lpg specialist geweest (verdampere) Die heeft geconstateerd dat de lambasonde een te hoge waarde afgeeft stationair met warme motor, en hij heeft de gasverdeler ultrasoon gereinigd, die verdamper zelf was nog goed lekte niet. verder kon hij niks ontekken.
EGR schoongemaakt, die was aardig vies sindsdien ging het wat beter, de auto starte vrijwel altijd goed.
Nu ben ik 3 weken geleden naar Hongarije geweest en toen voordat ik wegreed ging het uitlaatgassenreinigingsysteem lampje branden (van de katalysator), omdat de motor verder niet in noodloop ging ben ik gewoon doorgereden. de auto draaide stationair wat schokeriger dan voorheen. Ik heb in Hongarije de auto bij een boschgarage uitlaten lezen.
Ze kwamen met het volgende.
Benzine injectoren nagekeken (waren allen nog goed).
De bobines waren ook nog goed.
De waarde van de lambasonde was nog steeds te hoog en bij cilinder 3 ga hij een constant veranderde waarde aan (wat volgens die monteur aan het gas lag) de monteur heeft voor de zekerheid de benzine injectoren verwisseld en toen gaf cilinder 3 nog steeds die wisselende waarde aan. bij de andere cilinders was het overal nul.
de monteur zij dat het misschien komt omdat ik de egr heb schoongemaakt en dat die software matig opnieuw ingesteld moet worden, en zij hij dat je bij iedere cilinder de inspuitwaardes apart kan aanpassen van het gas, Weten jullie of dit klopt.
Hij heeft alles geresed en zij dat ik gewoon naar nederland kon doorrijden!
Toen ik terug reed ging het lampje weer branden en de auto draaide stationair ook minder lekker dan voorheen. (dit was weg zodra je overschakelde op benzine)
Sinds ik terug ben is het lampje uit en draait de motor ook weer beter op gas, alleen vandaag gaf de auto de melding start onderbroken probeer opnieuw en dat 2 keer achter elkaar, daarna starte de auto in een keer.
Ik weet niet meer waar ik naar zou kunnen kijken, jullie nog tips? alvast bedankt