Gaat dit passen op een S80

WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: Gaat dit passen op een S80

· 
Posted: 02.08.2014 - 16:12  ·  #16
Bedankt allen! Ik ben weer veel wijzer geworden. Zal eens zien wat ik ga doen. Die velgen waar wel ringen voor nodig zijn wel voor een nette prijs, maar misschien toch maar eens verder kijken.
Mocht ik eventueel toch wel ringen nodig hebben, dan zal ik zeker niet voor de plastic gaan.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 02.08.2014 - 17:44  ·  #17
Quote door WiebeH

Bedankt allen! Ik ben weer veel wijzer geworden. Zal eens zien wat ik ga doen. Die velgen waar wel ringen voor nodig zijn wel voor een nette prijs, maar misschien toch maar eens verder kijken.
Mocht ik eventueel toch wel ringen nodig hebben, dan zal ik zeker niet voor de plastic gaan.

Nette prijs...maar zo te zien liggen ze al heel lang ergens stil in een hoekje.
Vraag me zelfs af of die banden nog wel zo goed zijn.

En dan...6mm verschil in ET waarde en een andere maat naafgat. Ik zou maar even geduld hebben en op een andere mooie aanbieding wachten die wel 1 op 1 past !
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2014 - 11:57  ·  #18
Bedankt voor alle tips. De betreffende velgen toch maar laten gaan. Maar even verder zoeken naar velgen met een betere maat.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.08.2014 - 19:58  ·  #19
Tijdje geleden originele velgen gekocht die dezelfde maat hebben. Aangezien er wel wat oxidatie aanwezig was, die plekken maar goed geschuurd en zwart gemaakt.

Nou rijd ik er al een tijdje mee, maar op de één of ander manier heb ik het idee dat het niet goed is. Misschien zit het wel tussen de oren, maar ik de bochten heb ik het gevoel dat het niet stevig rijdt. Het voelt alsof de banden zacht zijn. Ik heb er 2.6bar ingeblazen, maar blijf dat gevoel houden.

Wanneer ik 'rechtuit' rij voel ik eigenlijk geen rare dingen. Wanneer de balans niet goed zo zijn dan zou hij op de rechte stukken toch ook moeten trillen en/of trekken?

De maat is ook zo goed als gelijk:
Ik had 215/55/R16

Nu 225/55/R16 Voor geloof ik 93V en achter 95W(?)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.01.2015 - 12:28  ·  #20
In plaats van een nieuwe topic aan te maken zal ik deze maar even gebruiken.
De bovenstaande velgen er maar weer afgehaald, omdat ik het idee heb dat het niet helemaal past. Het voelt alsof de wielbouten net te lang zijn er wat speling op zit.

Ik heb nu de oude velgen er weer onder en dat rijdt veel beter, maar ook hiermee zie ik dat wanneer ik de auto opkrik dat de velgen dan een stuk naar binnen trekken. Ze staan dus eigenlijk scheef onder de auto ( onder naar buiten).

Misschien een domme vraag, maar is dat normaal dat de velgen naar buiten gaan staan? :shame:
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 18.01.2015 - 13:11  ·  #21
Is normaal. Is je wielophanging die belast wordt en zo de wielen naar buiten drukt.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.01.2015 - 13:20  ·  #22
Gelukkig, dank je! Viel me vorige keer pas op en was bang dat er iets mis zou zijn.

Selected quotes for multi-quoting:   0