Ik heb er nu een aantal ritten op zitten van rond de 100 km. De auto loopt lekkerder op gas, vooral bij lage toeren en weinig belasting reageert hij beter. Stationair loopt hij ook stabieler, maar wil nog steeds wel duiken richting de 500 rpm.
Als ik dan de fuel trims in de gaten houd, merk ik dat de LTFT flink verloopt. Na een stuk snelweg op de cruise 105 km/u staat deze op +14,5%. Voor de injectorrevisie stond de LTFT dan op ongeveer -7,8%. Mijn gassysteem is dus al eens bijgeregeld voor de versleten injectoren en moet nu de andere kant worden bijgesteld. Ik heb ook het vermoeden dat het duiken van het stationair toerental hier aan kan liggen. Aangezien ik de ltft niet zie veranderen bij stationair toerental, denk ik dat deze niet bijgeregeld wordt en daardoor niet goed is.
Nu kan ik hier zelf mee gaan experimenteren, maar gezien mijn beschikbare tijd nu zal dat lang gaan duren (net een kleine gekregen
).
Gisteren even bij Agit in Rijssen geweest en zij zeggen dat ze dit in een half uurtje wel kunnen regelen. Is het echt zo simpel? wordt gewoon het hele kenveld verlegd, of komt er meer bij kijken?