Quote door WillemV
Nu zag ik op mp diverse gasklephuis van magneti marelli staan vanaf de vraagprijs ad €75,00.
Bij de het andere Volvoforum ook onderstaand tegen gekomen. Wellicht heb je er iets aan, want er staan wat linkjes in vermeld.
https://www.volvo-forum.nl/vie…f&start=20
Ikzelf blijk in de S60 uit 2001 ook een gasklephuis te hebben van magneti magnelli en maar met een gele sticker. En ook ik vermoed dat ik nog wel aan de beurt kom.
T.z.t. gaat er trouwens wel een nieuwe in.
Bedankt voor de link, daar staan weer handige linkjes genoemd. Een paar had ik al gevonden, maar een aantal ook niet.
Op marktplaats zie ik geen gasklephuis van magneti marelli staan. Hoe heb je die gevonden?
Quote door deusjevo
Laten reviseren bij ACtronics
https://www.actronics.nl/gaskl…oEALw_wcB#
Ik was ca 325 euro kwijt dacht ik via Volvo specialist VTM Autotechniek in Rotterdam.
Dat is inclusief uitbouwen, verzending, revisie gasklephuis, verzending en weer montage.
Ik vond het een prima prijs en je krijgt je eigen gasklephuis weer terug dus geen problemen met andere codes en inlezen met VIDA.
Dat is niet duur, incl montage. Ik zou mijn garage kunnen vragen of ze het gasklephuis op willen sturen. Installeren doe ik zelf wel. Hoe lang duurt zoiets?
Quote door Tonneke
Een nieuwe kost zeker geen 500 euro. Voor iets meer is het nieuwe inclusief inbouw bij de dealer.
Onderstaand de prijsopgave van de Volvo dealer in Eindhoven. Deze prijzen kreeg ik op 27-09-2019. Wellicht dat de prijzen iets gestegen zullen zijn.
Gasklephuis 36050563 € 333,96 incl.btw
Pakking 31430474 (nummer is gewijzigd) € 5,32 incl.btw
Software 9438290 € 56,87 incl.btw.
Montagekosten incl. laden van software € 220,42 incl. btw.
Ik had naar Broekhuis in Groningen gebeld.
Gereviseerde gasklephuis 396.- (oude moet retour)
Pakking 4,75
Software reload 58,20
En dan nog uurloon voor wat ik ze dan ook laat uitvoeren.
Quote door Tonneke
Als je een nieuwe (of gereviseerde) gebruikt moet je idd waarschijnlijk de software opnieuw inleren.
Maar..... Als je VDASH gebruikt, en je pincode is bekend, dan kun je zelf een backup maken van de ETM, en die later weer terug zetten als je een nieuwe/gereviseerde hebt gemonteerd. Dat heb ik althans zo ook gedaan, hoewel ik een gebruikte had gemonteerd. Het clonen van je ETm kost iets van 40 euro. Als je een gebruikte koopt, dan is de kans heel groot dat de ETM het gewoon doen.
Bovenstaande is wat om mee te nemen in je beslissing hoe je het probleem aan gaat pakken
Ik heb VDASH helaas nog niet aan de praat in mn Vida image. Ik strandde op verschillende .Net versies. Is er al een image beschikbaar met beide VIDA en VDASH die praat met de DiCE?
En hoe kom je aan de pin code?
Even een update:
Ik heb net het gasklephuis schoongemaakt. Was niet heel vuil, want ik had dit 2 jaar geleden ook al eens gedaan. Auto liep wat ruw, vooral lang blijven hangen bij 2000 toeren voordat ie afzakt naar stationair. En bij constant gas bokt ie af en toe even. Weer aan VIDA gehangen. Geen foutcodes. Nogmaals gestart en toen was hij echt aan het bonken in stationair.
De symptomen passen goed bij versleten sensoren denk ik.
Optie 1: Contactless sensor mod. 130/140.- Als het werkt ben ik van het gelazer af.
Optie 2: Gereviseerde gasklephuis via R&D parts voor 325.- En dan eventueel nog langs de dealer voor nieuwe software.
Ik neig toch naar de sensor mod. Dan gebeurd het me ook niet weer. Zie berichten van mensen die aan hun 3e ETM bezig zijn