Ben benieuwd of iemand dit probleem herkend: mijn v70n uit 2001 met een b5244s2 motor en automaat doet bij volgas de gasklep 100% open om dan op willekeurig moment de gasklepstand terug te zetten naar 65 of soms maar 52%.
Let wel: de gaspedaal stand blijft op 89%staan als ik volgas geef, de stand van de gasklep echter loopt terug.
Dit is ook echt goed merkbaar, dus je voelt de acceleratie echt minder snel gaan.
Wat heb ik gedaan:
- etm gewissel zelfde resultaat
- gaspedaal gewisseld, zelfde resultaat
- nieuwe bougies gemonteerd, zelfde resultaat
- airco uit, zelfde resultaat
De koelvloeistofsensor geeft netjes 92 graden aan
Nou heb ik ook nog een v70 classic met een b5244s2 handgeschakeld blok dus daar heb ik ook de onderdelen mee gewisseld en getest maar op de v70N blijft het probleem bestaan en bij de V70 classic ervaar ik het probleem niet, ook niet als ik de onderdelen van de v70n op de classic monteer.
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Wat ik mij ook afvraag, kan de automaat de stand van de gasklep beïnvloeden of kan ik die gedachtengang los laten?
Let wel: de gaspedaal stand blijft op 89%staan als ik volgas geef, de stand van de gasklep echter loopt terug.
Dit is ook echt goed merkbaar, dus je voelt de acceleratie echt minder snel gaan.
Wat heb ik gedaan:
- etm gewissel zelfde resultaat
- gaspedaal gewisseld, zelfde resultaat
- nieuwe bougies gemonteerd, zelfde resultaat
- airco uit, zelfde resultaat
De koelvloeistofsensor geeft netjes 92 graden aan
Nou heb ik ook nog een v70 classic met een b5244s2 handgeschakeld blok dus daar heb ik ook de onderdelen mee gewisseld en getest maar op de v70N blijft het probleem bestaan en bij de V70 classic ervaar ik het probleem niet, ook niet als ik de onderdelen van de v70n op de classic monteer.
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Wat ik mij ook afvraag, kan de automaat de stand van de gasklep beïnvloeden of kan ik die gedachtengang los laten?