Quote door BBS
Je hebt een Vialle LPI systeem. Injecteert vloeibaar gas in je inlaat.
Ik neem aan dat je een 20V met 170 PK hebt. Classic??
Geeft hij de problemen als je op LPG rijd? En doet hij dat ook op benzine bedrijf?
Het kan zijn dat 1 van je injectoren het niet doet en dat je wagen dan op 4 cilinders loopt. Maar het kan evengoed zijn dat je omschakel relais niet goed is en dat hij soms dubbele brandstof gaat inspuiten.
Mijn advies is eigelijk om een stukje te rijden op benzine om te kijken of hij het daar ook op doet.
Het Vialle LPI systeem volgt 1:1 je benzine systeem, dus je moet zorgen dat je benzine bedrijf 100% goed is. Pas dan gaan zoeken op LPG bedrijf.
Het probleem doet zich vooral voor bij (koude start) dus op benzine. Ik ga hem straks even leegrijden op benzine en dan volgooien met een premium benzine.
Soms lijkt ie op 4 cilinders te lopen. Als ik dan even een paar keer hard gas geef in N dan is het daarna weg.
Maar de laatste tijd start hij steeds slechter (dus op benzine), houdt hij als hij koud is (vooral op benzine denk ik) in bij het gasgeven, en slaat hij ook uit bij het overschakelen van lpg naar benzine.
Na een inventarisatie op het forum kom ik de volgende potentiële oorzaken tegen:
Kwaliteit benzine
Lekkage Vacuum / brandstof systeem
Injectoren
Accu klem / spanning
Dynamo
Heb ze gelijk maar even op volgorde aanpakken / uitzoeken gezet.
Relais 103