Ik had begrepen dat er in Hengelo een bedrijf is die ruil units heeft á 250 Euro en daarmee de problemen volledig uit de wereld zijn. Heeft iemand onder ons deze optie al eens geprobeerd.
Hoe kun je er achter komen zonder bij de dealer navraag te doen of deze unit al eens vervangen is??![/quote]
Je kunt zelf zien of het gasklephuis al eens vervangen is, de 'oude' zijn voorzien van een witte sticker met serienr. etc, de nieuwe hebben een gele sticker.
En dat bedrijf dat je bedoeld zit in Almelo (Pal naast de Volvodealer
).
Zie link:
http://www.actronics.nl/
De verbetering zou zitten in het feit dat men daar 2 hall detecterende chips toepast ipv een slijtagegevoelige, mechanische, gaskleppositiesensor.
Maar, zoals je kunt lezen her en der op het internet, en ik weet het ook van verschillende dealers en niet merkgebonden garages, zijn de ervaringen erg verdeeld. De een is laaiend enthousiast, de ander heeft op een auto al drie gasklephuizen gemonteerd en had nog niet het gewenste resultaat en heeft toen toch maar een originele van de dealer gemonteerd...
Die van ACtronics zijn wel bijna de helft goedkoper als een originele, dus wat is wijsheid...?? Wie het weet mag het zeggen.
Ik ben dus ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen!