gasklephuis

nav trosradar uitzending

bromar

Subject:

Re: gasklephuis

· 
Posted: 11.02.2009 - 23:28  ·  #46
heb zelf vier jaar in een s60 van bouwjaar 2000 gereden zonder problemen
VolvoS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2009 - 19:59  ·  #47
Denk 't niet maar maakt het eigenlijk nog uit of de auto op LPG rijdt?
me
Administrator
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.02.2009 - 21:52  ·  #48
Voor deze storing niet nee
zwarteV70

Subject:

· 
Posted: 12.02.2009 - 22:37  ·  #49
Ik vind rommelbak wel vermakelijk!!
Inderdaad Volvo is in crisis; net als de rest van de wereld.
draadloos

Subject:

· 
Posted: 14.02.2009 - 00:23  ·  #50
Kia.. grinnik... heb daar als monteur gewerkt.. sterke, en zeker lid van de ANWB worden...
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Subject:

Ik heb net een V70 uit 2001 gekocht...

· 
Posted: 02.11.2009 - 00:25  ·  #51
Hoe groot is het risico dat ik tegen het gaskleppenhuis probleem aanloop. De V70 heeft 183.000 op de teller staan...

Ik had begrepen dat er in Hengelo een bedrijf is die ruil units heeft á 250 Euro en daarmee de problemen volledig uit de wereld zijn. Heeft iemand onder ons deze optie al eens geprobeerd.
Hoe kun je er achter komen zonder bij de dealer navraag te doen of deze unit al eens vervangen is??!
Folkert

Subject:

· 
Posted: 03.11.2009 - 18:37  ·  #52
mijn auto valt ook in de risicogroep (V70 model 2002) maar gezien de kilometers die inmiddels zijn afgelegd (259.000) zijn de kinderziekten er denk ik inmiddels wel een beetje uit.
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Ik heb net een V70 uit 2001 gekocht...

· 
Posted: 03.11.2009 - 23:17  ·  #53
Ik had begrepen dat er in Hengelo een bedrijf is die ruil units heeft á 250 Euro en daarmee de problemen volledig uit de wereld zijn. Heeft iemand onder ons deze optie al eens geprobeerd.
Hoe kun je er achter komen zonder bij de dealer navraag te doen of deze unit al eens vervangen is??![/quote]

Je kunt zelf zien of het gasklephuis al eens vervangen is, de 'oude' zijn voorzien van een witte sticker met serienr. etc, de nieuwe hebben een gele sticker.

En dat bedrijf dat je bedoeld zit in Almelo (Pal naast de Volvodealer :lol: ).
Zie link: http://www.actronics.nl/

De verbetering zou zitten in het feit dat men daar 2 hall detecterende chips toepast ipv een slijtagegevoelige, mechanische, gaskleppositiesensor.

Maar, zoals je kunt lezen her en der op het internet, en ik weet het ook van verschillende dealers en niet merkgebonden garages, zijn de ervaringen erg verdeeld. De een is laaiend enthousiast, de ander heeft op een auto al drie gasklephuizen gemonteerd en had nog niet het gewenste resultaat en heeft toen toch maar een originele van de dealer gemonteerd...

Die van ACtronics zijn wel bijna de helft goedkoper als een originele, dus wat is wijsheid...?? Wie het weet mag het zeggen.
Ik ben dus ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen!
frans_v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Subject:

· 
Posted: 03.11.2009 - 23:31  ·  #54
Bedankt voor de reactie... zal morgen eens kijken ... Ik kan me voorstellen dat de HAL sensoren eigenlijk wel goed zouden moeten werken... of dat ze rotary encoders gebruiken... beide vereist dat het analoge signaal van de potmeters geïmiteerd moet worden.. mogelijk dat de D/A conversie niet helemaal jofel gaat.

Verder meende ik dat VOLVO een coulance regeling had naar aanleiding van de Radar uitzending...
Goed eerst maar even genieten van de auto... wat een super klasse auto is dit.
Ik kom van een 850 Estate maar dit is wel iets totaal anders. Voorlopig ben ik in mijn nopjes...met deze auto.
Als ik een opmerking moet maken dan is dat deze .. het van P naar D trekken zou iets soepeler mogen..
Verder zou het stationaire toerental iets mogen zakken omdat de auto behoorlijk weg loopt als je de rem los laat... ach kwestie van wennen..

Groeten...

Frans...
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.02.2010 - 00:45  ·  #55
Mijn auto had de laatste tijd het euvel dat, na een langere rit en goed warme motor, bij een stop na enige tijd even vanzelf 'gas' gaf, net alsof hij in het gasklephuis even het nulpunt niet kon vinden en weer opzocht.
Vreesde dus dat mijn gasklephuis (originele met nog witte sticker, +/-137.000 km) nu dan ook de geest zou gaan geven, zoals reeds bij velen.

Bij de dealer gemeld en men stelde voor ipv direct vervangen eerst voor 11,- Euro even een ETM software update te laten doen.
Resultaat:
Hij kan er voorlopig nog weer even tegen (hoop ik), maar het verschijnsel is weg. Ook leek het soms dat hij bij afremmen (automaat) hij even zou afslaan (ondertoeren) maar dat corrigeerde hij altijd keurig. Maar ook dat laatste is weg. Hij lijkt helemaal soepeler te lopen.

Dus alvorens de ETM te vervangen is een check op de laatste software zeker de moeite waard.
stoker1976
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.09.2010 - 21:39  ·  #56
Hallo allemaal,
Ik wordt over drie weken de trotse eigenaar van een V70 en zit met veel plezier dit forum te lezen.
Wat ik niet begrijp is dat er een onderwerp is van 10 pag. (met in de hoofdrol een heikneuter die niet van Volvo houdt) over een probleempje met een gasklephuis.
Elke auto heeft wel wat, dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik heb al tien jaar een Lancia delta integrale(italiaanse degelijkheid), en van het geld voor het onderhoud aan die auto kun je een nieuwe volvo kopen!
Waar maken jullie je druk om?
Wees blij dat het alleen maar het gasklephuis is, bij AUDI hebben ze enorme problemen gehad met de automaten (tiptronic), kost nog veel meer.
Misschien ga ik wel KIA rijden! (als ik 83 ben en dement)
AEK v70

Subject:

gasklephuis

· 
Posted: 20.10.2011 - 12:04  ·  #57
Na uitlezen door de dealer bleek een van de sensoren van het gadklephuis nietnaar behoren te functioneren.
Gasklephuis (rivisieset) vervangen en probleem opgelost.
Kosten gasklephuis €250 excl. arbeidsloon.
plorie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 20.10.2011 - 17:37  ·  #58
Quote door stoker1976
bij AUDI hebben ze enorme problemen gehad met de automaten (tiptronic), kost nog veel meer.

Je bedoelt de multitronic, met de tiptronic is niets mis.
JBV70

Subject:

· 
Posted: 20.10.2011 - 17:47  ·  #59
Quote door stoker1976

Hallo allemaal,
Ik wordt over drie weken de trotse eigenaar van een V70 en zit met veel plezier dit forum te lezen.
Wat ik niet begrijp is dat er een onderwerp is van 10 pag. (met in de hoofdrol een heikneuter die niet van Volvo houdt) over een probleempje met een gasklephuis.
Elke auto heeft wel wat, dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik heb al tien jaar een Lancia delta integrale(italiaanse degelijkheid), en van het geld voor het onderhoud aan die auto kun je een nieuwe volvo kopen!
Waar maken jullie je druk om?
Wees blij dat het alleen maar het gasklephuis is, bij AUDI hebben ze enorme problemen gehad met de automaten (tiptronic), kost nog veel meer.
Misschien ga ik wel KIA rijden! (als ik 83 ben en dement)

Zullen we dan maar het forum opheffen :D
me
Administrator
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.10.2011 - 20:29  ·  #60
Of een KIA forum openen :'(

Selected quotes for multi-quoting:   0