Na voortdurend oplichten van motor management lampje heb ik de auto naar de dealer gebracht en eea laten uitzoeken. Al snel bleek het om het gasklephuis te gaan. Ik had het eerste er nog in zitten Bj 2001 V70 2.4T, 191000km.
Bij stationeer viel het toerental soms weg tot 500 rpm en sprong vervolgens naar 1500 als reactie van het gasklephuis. Gebeurt altijd als je voor het stoplicht staat met de voet heel licht op de rem....
Nieuw gasklephuis laten inbouwen, alle problemen verdwenen.
Naast de powerflush van twee weken geleden voelt de auto weer als nieuw (ja OK, op talrijke andere nog op te lossen mankementen na...).
Gasklephuizen zijn tegenwoordig wel een stuk goedkoper geworden, ik heb nu 280 voor het huis betaald (incl. software update) en zo'n 100,- arbeidsloon.
Gezien het uiteindelijke resultaat valt mij dit dus mee....
Gr. Marcel.
Bij stationeer viel het toerental soms weg tot 500 rpm en sprong vervolgens naar 1500 als reactie van het gasklephuis. Gebeurt altijd als je voor het stoplicht staat met de voet heel licht op de rem....
Nieuw gasklephuis laten inbouwen, alle problemen verdwenen.
Naast de powerflush van twee weken geleden voelt de auto weer als nieuw (ja OK, op talrijke andere nog op te lossen mankementen na...).
Gasklephuizen zijn tegenwoordig wel een stuk goedkoper geworden, ik heb nu 280 voor het huis betaald (incl. software update) en zo'n 100,- arbeidsloon.
Gezien het uiteindelijke resultaat valt mij dit dus mee....
Gr. Marcel.