Sinds kort ben ik de (trotse) eigenaar van een Volvo V70 2.5T uit 2004 (210.000 km) met een geartronic-automaat. Al snel merkte ik dat de auto af en toe bonkte bij het rijden. De automaat is toen geflusht. Het ging even beter, maar nu bonkt de automaat echt bij elke rit enkele keren hard en onverwacht. Je schrikt je echt rot. Vooral bij gas los of met een gelijkmatige snelheid rijden. Het gebeurt vooral bij lage snelheden (bijvoorbeeld op een rotonde) of rond de 90 km per uur. Toen ik op handschakeling reed, merkte ik dat de automaat van 5 naar de 4 was geklapt. Als je dan in de 4 blijft rijden, blijft de bonk uit. De lichtjes bij de keuzehendel gaan even uit en de automaat is ook wel eens in de noodloop gegaan bij het wegrijden van een kruising (gevaarlijk!).
Verder loopt de motor onregelmatig (pendelen) en heb ik toenemende mate last van trillingen. Ik dacht eerst dat het probleem in het onderstel zat en heb daar van alles laten doen (2 x balanceren, uitlijnen voorwielen vervangen, draagarmen). Maar nu denk ik dat het trillen eerder met de motor of de automaat te maken heeft.
Ik heb echt geen idee wat er aan de hand kan zijn en durf eigenlijk niet meer met de auto te rijden. Ik vroeg me af of de problemen in verband met het onregelmatig lopen ook te maken kunnen hebben met het gasklephuis. Of eerder de omvormer? Iemand een idee? Kan ik hier nog mee rijden?
Verder loopt de motor onregelmatig (pendelen) en heb ik toenemende mate last van trillingen. Ik dacht eerst dat het probleem in het onderstel zat en heb daar van alles laten doen (2 x balanceren, uitlijnen voorwielen vervangen, draagarmen). Maar nu denk ik dat het trillen eerder met de motor of de automaat te maken heeft.
Ik heb echt geen idee wat er aan de hand kan zijn en durf eigenlijk niet meer met de auto te rijden. Ik vroeg me af of de problemen in verband met het onregelmatig lopen ook te maken kunnen hebben met het gasklephuis. Of eerder de omvormer? Iemand een idee? Kan ik hier nog mee rijden?