Hallo,
Ik heb niet veel verstand van de techniek die er achter zit maar ik rijd sinds jaar en dag automaten. Mij komt het vreemd over dat hij naar "N" zou moeten schakelen. Als je het gas loslaat en langzamer gaat rijden kun je horen dat je op de motor afremt. Als je stil staat is hij inmiddels teruggeschakeld naar 1. Het toerental ligt lager dan in N. Als je lang (voor een stoplicht) stil staat zet de automaat zelf in N. Minder warmteproductie in de bak, iets meer toeren en dus iets meer koeling.
Ik heb niet veel verstand van de techniek die er achter zit maar ik rijd sinds jaar en dag automaten. Mij komt het vreemd over dat hij naar "N" zou moeten schakelen. Als je het gas loslaat en langzamer gaat rijden kun je horen dat je op de motor afremt. Als je stil staat is hij inmiddels teruggeschakeld naar 1. Het toerental ligt lager dan in N. Als je lang (voor een stoplicht) stil staat zet de automaat zelf in N. Minder warmteproductie in de bak, iets meer toeren en dus iets meer koeling.