Als ik met de auto aan het spelen ben, gebruik ik de manual stand juist wel. Ook als ik een snelle inhaalaktie wil uitvoeren. Je kunt in de manual stand immers zelf bepalen wanneer en hoe ver je terugschakelt: Hangend achter een voorligger zie je een geschikt gaatje aankomen, anticiperend schakel je op het juiste moment één, twee of drie versnellingen terug en gaat vol op het gas zodra het kan.
Ook in de bergen rij ik graag handmatig. Huilend berg op en berg af.
Ik ben als motorrijder gewend om gewoon te weten in welke versnelling dat ik rij. Het is wel jammer dat er momenten zijn dat de automaat, ook in manual stand, besluit op- of terug te schakelen. Dan ben ik het spoor even bijster en moet ik op mijn dashboard kijken voor welke versnelling de automaat heeft gekozen.
Alles bij elkaar vind ik het veel leuker dan een automaat die nadat je gas gegeven hebt besluit een paar versnellingen terug te schakelen en dan pas te gaan.
Maar de overige 98% rij ik gewoon volautomatisch. Heerlijk cruisen.