Zo, we zijn wat opgeschoten! In een notendop:
Ik heb zowel met Gery Slot als Raymond (TPR Powerflush) contact gehad.
De bak is bij Gery gereinigd en gespoeld, maar helaas zonder resultaat. Alhoewel de bak toch wel wat anders functioneert nu, is het pendelen nog steeds niet over. Ik heb ook contact gehad met Raymond, of beter gezegd hij contacte mij (thanks Raymond!). Hij kent de eigenaar van het bedrijf waar mijn bak gereviseerd is heel goed. Op zijn advies heb ik weer contact opgenomen en nadat ik vertelde wat ik het afgelopen jaar heb laten doen aan de auto om uit te sluiten dat het een motorisch probleem is gaf hij aan zondermeer de koppelomvormer te vervangen onder garantie! Ergens heb ik een vermoeden dat Raymond hier meer van weet...
Om toch echt helemaal uit te sluiten dat het uit de motor komt ga ik nu nog de luchtmassameter vervangen. Die heeft inmiddels 285.000 km ervaring en wellicht wordt ie wat lui
Ik. Ga er vanuit dat het een preventieve vervanging wordt want eigenlijk heb ik hem bij real time uitlezen nooit betrapt op gekkigheid.
Waarom dan toch vervangen? ik wil absoluut niet dat na vervanging van de omvormer blijkt dat het alsnog uit de motor komt, hetgeen toch goed mogelijk is. Dan heb ik het revisiebedrijf voor niets op kosten gejaagd. Na deze vervanging is dat dan echt uitgesloten of er moet wel iets heel aparts gebeuren onder de motorkap. Het mooie is wel dat de eigenaar van het revisiebedrijf de koppelomvormer vervangt om uit te sluiten dat het probleem door zijn product veroorzaakt wordt. Hij is nog steeds overtuigd dat die kans zeer gering is. En dat is goed. Iemand die staat voor de kwaliteit welke hij levert!
Wordt vervolgd, maar voor nu ben ik blij dat het ernaar uitziet dat het probleem over enkele weken voorgoed uit de wereld is! Ik wil nog wel toevoegen dat Gery nog verdere hulp heeft aangeboden. Uiteindelijk hoef ik daar geen gebruik van te maken. Thanks anyway!