Zins kort ben ik eigenaar van een V70 geworden.
Het betreft een exemplaar uit 2004 en heeft een D5 motor van het type D55244t de transmissie word door een Geartronic van het type AW55-50SN geregeld.
De kilometer stand is opgelopen tot 314dkm en uit de history kan ik op maken dat de automaat bij 200dkm een flush heeft gehad.
Na het lezen van verschijnen topics op forums en menig avond achter Google heb ik meerder mensen gevonden met het zelfde voorval met betrekking tot de Geartronic.
Allen een oplossing wordt er niet voor gegeven. En na het uitvoeren van een flush blijft het probleem veelal bestaan.
Bij een constante snelheid tussen de 65 tot 90 km/h houd de Geartronic de Lock-up niet vast. Vervolgens valt de automaat terug naar de 4e versnelling om daarna weer door te schakelen naar de 5 + lock-up en het proces herhaalt zich vervolgens weer.
Dit doet de automaatbak allen wanneer het tempo met de voet wordt geregeld, en er heel rustig wordt gereden.
Bij het gebruik van cruiscontrol houdt hij de lock-up wel vast.
En blijft de transmissie wel in het hoogste verzet.
Verder doet de automaat prima zijn werk en schakelt hij soepel.
Allen bij lage motor toerentallen +- 1500rpm’s weet de automaat niet wat hij moet doen en blijft hij pendelen tussen de 4,5 en de 5 met lock-up.
Naar mijn idee lijk het een fout in de software van de transmissie.
Zijn er mensen die dit probleem wel hebben verholpen of hoort dit bij een Geartronic?
Het betreft een exemplaar uit 2004 en heeft een D5 motor van het type D55244t de transmissie word door een Geartronic van het type AW55-50SN geregeld.
De kilometer stand is opgelopen tot 314dkm en uit de history kan ik op maken dat de automaat bij 200dkm een flush heeft gehad.
Na het lezen van verschijnen topics op forums en menig avond achter Google heb ik meerder mensen gevonden met het zelfde voorval met betrekking tot de Geartronic.
Allen een oplossing wordt er niet voor gegeven. En na het uitvoeren van een flush blijft het probleem veelal bestaan.
Bij een constante snelheid tussen de 65 tot 90 km/h houd de Geartronic de Lock-up niet vast. Vervolgens valt de automaat terug naar de 4e versnelling om daarna weer door te schakelen naar de 5 + lock-up en het proces herhaalt zich vervolgens weer.
Dit doet de automaatbak allen wanneer het tempo met de voet wordt geregeld, en er heel rustig wordt gereden.
Bij het gebruik van cruiscontrol houdt hij de lock-up wel vast.
En blijft de transmissie wel in het hoogste verzet.
Verder doet de automaat prima zijn werk en schakelt hij soepel.
Allen bij lage motor toerentallen +- 1500rpm’s weet de automaat niet wat hij moet doen en blijft hij pendelen tussen de 4,5 en de 5 met lock-up.
Naar mijn idee lijk het een fout in de software van de transmissie.
Zijn er mensen die dit probleem wel hebben verholpen of hoort dit bij een Geartronic?