Geartronic of Powershift

vraag welke bak zou deze V70 hebben?

 
 
 
 
 
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 08.10.2021 - 20:00  ·  #1
Vandaag ben ik gaan kijken naar een V70 die bij Arendsen in Doetinchem staat. Ik wil graag de komende 10 jaar onder de pannen zijn met de V70. Aangezien de laatste V70`s in 2017 2018 zijn afgeleverd. Dan moet er stevig in de bus worden geblazen maar dan kan ik ook jaren vooruit. Maar ik blijf twijfelen. Omdat de V die ik nu heb nog zo geweldig fijn rijdt. Maar ik ben het schakelen nu wel zat, zeker als ik op vakantie naar fr.ga wil ik ook wel eens binnendoor rijden ipv de autoweg. Dan is een automaat daar geschikter voor vandaar. Maar nu mijn vraag. Heeft iemand een idee of deze de GT heeft of de PS. Inmiddels weet ik dat er een code staat vermeld on de motorkap maar dat wist ik nog niet toen ik in Doetinchem, was. Maar misschien weet iemand van jullie het. Ik weet uiteraard wel wat de verkoper zei, welke bak er in ligt. maar ik hoor het graag van de liefhebbers. Dus roept u maar. kopieer zelf even de link svp, ik ben niet handig genoeg om het goed te doen.

https://www.harriearendsen.nl/…der-xenon/
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

aanvulling V70 T4 GT of Powershift

 · 
Posted: 08.10.2021 - 21:14  ·  #2
In een oud topic las ik over de voorstoelen van de V70 en dan met name over de R uitvoering dat de naden ervan na een uur al begonnen te irriteren, Wie kan me daar meer over vertellen. Geldt dat bijvoorbeeld ook voor de V70 die ik op het oog heb, Zie topic GT of PS. https://www.harriearendsen.nl/…der-xenon/
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 08.10.2021 - 21:37  ·  #3
ik heb het antwoord al gevonden. het is een GT automaatbak. nu nog even meedenken over de stoelen svp
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1820
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 08.10.2021 - 22:49  ·  #4
Quote door TonD

ik heb het antwoord al gevonden. het is een GT automaatbak. nu nog even meedenken over de stoelen svp


Die naden heb ik ook voorbij horen komen en tevens dat iemand de stoel bij een interieur specialist had laten aanpassen qua vulling en het daarmee op loste.

Anders ga je gewoon even een stevige proefrit maken van een dik uur ?
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2467
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 08.10.2021 - 23:32  ·  #5
Zo, dat is een mooie uitvoering, en 1 van de laatst geleverde auto ‘s van de V70 want de productie daarvan is in 2016 gestopt. Een aantal daarvan zijn nog in 2017 geleverd en op kenteken gezet.

In mijn XC70 heb ik ook die naden, maar het stiksels is daarbij anders. Wel heb ik het erg zachte en het zeer fijne geperforeerde leer met stoelventilatie. Weet niet of dat verschil maakt. Ik heb beslist geen klachten over de naden, ook niet na een rit van ruim 3 uur. Maar dat kan persoonlijk zijn.
Hiervoor had ik een V70N 2.5T MY 2004 en in die serie zit wel een heel andere stoel. Daarin heb je echt kuipstoelen waar je “in” zit. Bij de P3 / NN serie is het beslist niet zo’n kuipstoel maar de stoel zit verder heel goed. Ik heb er ook even aan moeten wennen na ruim 8,5 jaar rijden met de V70N.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 08:28  ·  #6
Mooie wagen! 😁
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 09:17  ·  #7
ja mooie auto he. alleen de middenconsole lag eruit. gedeelte. ik denk die komt uit de lease. voor vandaag heb ik een proefrit aangevraagd, maar ik heb nog geen reactie gekregen. Ik denk dat ze denken die man met die pet kan die wagen niet betalen haha. maar ik wil de stap graag zetten niet omdat mijn D5 niet meer goed is, nee die is prima maar wel van 2005 en ik wil graag V70 blijven rijden Dan kan ik nu weer jaren vooruit Als deze de geest geeft ben ik minstens 83. dat is over 14 jaar. vandaar. Vraag die niveauregeling moet ik me daar naar over maken? Is dar=t FourC?
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2467
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 11:03  ·  #8
Niveauregeling is een erg fijne optie die er voor zorgt dat je auto, ook bij zware beklading of een caravan eraan, achter niet door zakt. Dit is echt een heel fijne optie.
Inmiddels levert Volvo dit systeem al heel lang en heeft dit zijn kwaliteit wel bewezen. Ik had het al op de 740 Station die ik in 1987 nieuw kocht, daarbij was de niveauregeling versleten toen ik de auto in 1998 met bijna 300K inruilde maar die auto had ik vaak erg vol en zwaar beladen gehad. Op de 850 station die in toen kocht werkte de niveauregeling bij verkoop in 2012 en 360K nog perfect en ook op de V70N AWD van 2003 werkte vorig jaar bij 365K dit ook nog steeds perfect toen ik de wagen inruilde. Daar zou ik me dus beslist geen zorgen om maken.
Het Four-C is een heel ander systeem wat wel storingsgevoeliger is. Als dit is ingebouwd heb je 3 knopjes voor de instelling hiervan onder in de middenconsole. In mijn XC70 zit het en ik ben daar heel positief over omdat dit bij hoge snelheid het nodige aan het onderstel aanpast en er voor zorgt dat de auto super strak op de weg ligt en heel koersvast stuurt. En dat strakke kende ik niet van de V70N.
Hierbij een foto van mijn auto waaraan je kunt zien dat die is uitgerust met Four-C
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1633
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 13:00  ·  #9
Leuke auto Ton! Mooie velgen en ziet er goed uit!
Inderdaad, vanaf april 2015 (de Editions) is Volvo gestopt met de Ford motoren en bijbehorende versnellingsbakken in de V70. Deze auto heeft inderdaad een geartronic! (Een prima 6-bak: TF-71SC)

Dit is waarschijnlijk een ex leasert, nog even snel in 2017 op kenteken gezet, zoals gezegd de produktie van de V70 is gestopt ergens in 2016, de opvolger V90 werd immers al geleverd in Nederland in 2016. De mijne is ook een ex lease overigens, maar wel netjes onderhouden en weinig kilometers.

De T4 motor hoort bij de zogenaamde VEA motoren, een setje uiterst moderne motoren die sterk en toch zuinig zijn. Of ze ook lang meegaan weet ik zelf helaas niet, uiteraard hoop ik zelf van wel.

Ik heb sinds een half jaar een bijna zelfde auto (de Volvo dealer noemt het een Polar+) en ik heb er geen spijt van! Hij rijdt zalig en de automaatbak is super! Ik wil nooit meer anders.
Wel heb ik de automaat bij Rica laten bewerken voor een wat fijner schakelgedrag, maar dat is wellicht mijn persoonlijke voorkeur. Die polar modellen zijn lekker ruim uitgevoerd, dus kom je weinig tekort. Standkachel zit er op bijvoorbeeld en Volvo On call is ook erg fijn.

Ik zie ook niet zo 123 iets van niveauregeling, ik denk dat ze de nivomats bedoelen, die werking daarvan is hierboven al uitgelegd en is ook verplicht/nodig voor de Xenon verlichting, want die kan je zelf niet hoger/lager stellen.

Mbt de stoelen:
Rdesign? Ik kan dat niet uit de foto's halen dat het een r-design uitvoering is, zo te zie een Polar+
Dan zou ook stuur + trims R-design moeten zijn toch?

Ik heb zelf geen ervaring met die stoelen, behalve 1 proefrit van een uur in een V60 R-design en die stoelen zaten heerlijk. Uiteraard weet ik niets over de lange termijn daarvan.

Je mag uiteraard een/meerdere proefrit(ten) in de mijne maken hoor en/of vragen stellen, geen enkel probleem. Maandagochtend ben ik ook in Overijssel, ik kan best een stukje doorrijden, richting Zwolle oid mocht je dat uitkomen?

Succes met de eventuele onderhandelingen hoor.
DJ

Hier kan je de Polar uitvoering / prijslijst downloaden: https://www.volvocars.com/nl/m…-bouwjaren
Mistique
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 46
Berichten: 146
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 13:55  ·  #10
Nog even over die R Designs stoelen.
Ik heb daar geen last van, maar ik weet ook niet of er verschil zit in de versie met de Cratus velg en Ixion velg.
De ixion velg model, is een facelift.
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 809
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 15:08  ·  #11
Quote door flevodirk

Ik zie ook niet zo 123 iets van niveauregeling, ik denk dat ze de nivomats bedoelen, die werking daarvan is hierboven al uitgelegd en is ook verplicht/nodig voor de Xenon verlichting, want die kan je zelf niet hoger/lager stellen.


Het is een hele mooie en compleet uitgevoerde auto, zoiets hoop ik ook nog eens te rijden als opvolger.
Nivomats oid zijn niet nodig/verplicht bij xenon, dit systeem heeft een eigen hoogteregeling (en dat is inderdaad verplicht).
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1633
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 15:28  ·  #12
Quote door dbs1

Quote door flevodirk

Ik zie ook niet zo 123 iets van niveauregeling, ik denk dat ze de nivomats bedoelen, die werking daarvan is hierboven al uitgelegd en is ook verplicht/nodig voor de Xenon verlichting, want die kan je zelf niet hoger/lager stellen.


Het is een hele mooie en compleet uitgevoerde auto, zoiets hoop ik ook nog eens te rijden als opvolger.
Nivomats oid zijn niet nodig/verplicht bij xenon, dit systeem heeft een eigen hoogteregeling (en dat is inderdaad verplicht).

O Thanks. Ik baseerde mijn mening op wat oude info blijkbaar.
Hier een wat ouder artikel waarin staat dat een van beide systemen werkzaam moet zijn.. :-)

Hierbij een quote uit de toelichting:
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
K.M.H. Peijs.
Regeling permanente eisen
“….dimlichten met gasontladingslichtbronnen zijn voorzien van een niveauregeling waarmee de verticale helling van de lichtbundel automatisch wordt aanpast aan de belading van het voertuig. Deze eis is niet van toepassing op voertuigen waarbij dit op andere wijze gebeurt. Hierbij kan worden gedacht aan voertuigen met hydropneumatische of luchtvering op de achteras of op beide assen of voertuigen die zo stijf zijn afgeveerd dat een eventuele belading geen invloed heeft op de juiste afstelling van de lichtbundel…….”


On topic: ga je vandaag nog proefrijden Ton? En anders gewoon ff bellen naar Harrie Arendsen hoor. Ik ben altijd bijzonder goed en netjes behandeld door de Volvo dealer in Harderwijk, wellicht hebben ze je bericht gemist?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39894
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 17:02  ·  #13
Quote door Mistique

Nog even over die R Designs stoelen.
Ik heb daar geen last van, maar ik weet ook niet of er verschil zit in de versie met de Cratus velg en Ixion velg.
De ixion velg model, is een facelift.


Zit geen verschil in.
Echter, je hebt de standaard stoelen (wit/ zwart) en je hebt de sportstoelen (geheel zwart).
Deze laatste zit merkbaar beter.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 19:22  ·  #14
zo beste mensen. Tonny is weer thuis ( al even hoor) na de uitgebreide proefrit vandaag. En dank voor alle moeite die jullie hebben genomen om mij te informeren over de auto die ik op het oog had. Ja had. Maar bij deze dus mijn dank. Wat is er vandaag gebeurd. Ik zal jullie bijpraten. Vooraf met mijn garagist gebeld en met hem afspraken gemaakt over hoe en wat bij een eventuele aankoop. Voordat ik het vergeet het is geen ex lease. Het is een bedrijfswagen geweest en ik weet ook van welk bedrijf. Alle papieren van aankoop tot met garantie heb ik in mogen zien en lagen in het DB kastje. Ik moet zeggen de ontvangst die ik vandaag heb ervaren bij Arendsen in Doetinchem was TOP. No nonsense en alles super duidelijk. Ik mocht de auto uren lang meenemen als die maar voor 17.00 uur teruggebracht zou worden. gewezen werd op gebruikerssporen ( de auto was nog niet klaar gemaakt kwam zo van de vorige eigenaar) en op papier werd vastgelegd dat alles werd verholpen voor de aankoop. Alle beurten alles voor een jaar probleemloos rijden incl. jaar Volvo on Call, Tot zover geen enkele reden om niet over te gaan tot koop. Wat was dan wel de reden. Nou dat waren er een paar. ( ik moet Arendsen nog bellen erover maar dat zou ik as maandag doen dat was de afspraak). De auto rijdt formidabel. De bak schakelt uitstekend. Trekkracht is ook goed op orde. Stoelen zitten iets minder dan van mijn V70 maar beslist niet veel minder. Nee alles goed. Maar waarom koop ik niet. Nou dat is omdat....toen ik naar huis terug reed en ik heerlijk zoefde over de A50 richting Apeldoorn is besefte dat mijn "oude dame" zo geweldig fijn rijdt. Ik keek naar de brandstofmeter die nauwelijks terug was gelopen de afgelopen maand en dacht tja.. Ton is dit het geld waard. Is het verschil 30 duizend euro waard. En voor het eerst van mijn leven heb ik de emoties uit kunnen schakelen en dacht: Ton je bent knetter als je je D5 wegdoet. O ja ik miste ook de roffel, de turbo, het genot van het koppel, Ik vond ook ( maar dat is even spijkers op laag water hoor) dat de T5 best wel nadrukkelijk motorgeluid doorgeeft. Niet bij cruisen. Maar dan hoor ik toch liever de 5 cyl. Dus dat zijn de redenen om te zeggen. 'Wie kiekn ut nog wel een joar of wat an.' Fijn weekeind en hennig an,
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1633
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Geartronic of Powershift

 · 
Posted: 09.10.2021 - 20:21  ·  #15
Ah. nou eerlijk verhaal en het is gewoon jou mening en keuze, dus prima goed!

Grappig dat je zei over geluid, daar wil ik wel meer van horen. Ik zal je een pm sturen. Ik vind de mijne. ook nogal lawaaig bij stationair, eenmaal rijden is het wel stil. Het geluid van je 5 cilider is inderdaad oneindig veel mooier, dat mis ik ook vaak.
Ik begrijp dat die van Hans wel stil is, ik wil heel graag wat vergelijkingsmateriaal!

Die van mij heeft wel koppel zat (425 Nm) maar is dan ook bij Rica geweest. Ook is die T4 vrij zuinig hoor, 7.9/100 km volgens de auto.
Maar het is en blijft veel geld uitgeven inderdaad.

Als je het plat slaat ben je het meeste kwijt aan afschrijving met een jonge Volvo, er zal niet veel stuk gaan de komende jaren, dus onderhoud is redelijk standaard. Grofweg kan je 4000 - 5000 euro per jaar rekenen. Met een oudere auto ben je soms ook 1500 a 2000 euro per jaar aan reparaties kwijt en gecombineerd met een wat lagere afschrijving ben je dan ongeveer 2.500 a 3500 per jaar kwijt aan kosten. Dus dat is inderdaad lager! Daarnaast had ik soms een jaar waarin er niets stuk ging, dus nog minder kosten.😏

De reden dat veel mensen nieuwere auto’s rijden is de dat de kans op storingen/reparaties gewoon wat lager is, dat was mijn reden tenminste. Ik had steeds minder tijd voor onverwachtse reparaties door veranderende omstandigheden (gepland onderhoud was geen groot probleem).
Daaraast is het baden in die luxe weelde van opties ook leuk natuurlijk. :-)

Fijn weekend alsnog en blij dat je een weloverwogen keuze hebt kunnen maken!
DJ

Nou ja, mocht je toch nog meer willen zien/rijden dan kan dat hoor. In Apeldoorn ben ik zo!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0