Ik tuf onderhand heerlijk in mijn S80, maar de geartronic verschilt gigantisch met de V50 D5 (5-bak) en daar kijk ik erg van op.
Waar mijn vorige geartronic-5 zeer snel bij de les was bij het indrukken van het gas, schakelt de geartronic-6 ontzettend traag. Ook was het zo dat mijn geartronic-5 bij vol gas direct maximaal terug schakelde, terwijl mijn s80 terug schakelt, er dan weer +/- 1 seconde tussen zit om dan nog een versnelling terug te schakelen om vervolgens voluit te acceleren. Al met al vind ik het erg lang duren. En dat valt me erg tegen.
Daarnaast schakelt de geartronic-6 met een duidelijk voelbare trek-duw en gaat dan pas op het gas.
Alle wisselingen in de versnellingen zijn dan ook heel erg goed voelbaar, waar ik bij de geartronic-5 sommige wisselingen niet eens door had bij minder dan 50% gas geven. Nu zie je het kopje van de passagier zelfs knikken bij wisselingen.
Iemand tips?
Waar mijn vorige geartronic-5 zeer snel bij de les was bij het indrukken van het gas, schakelt de geartronic-6 ontzettend traag. Ook was het zo dat mijn geartronic-5 bij vol gas direct maximaal terug schakelde, terwijl mijn s80 terug schakelt, er dan weer +/- 1 seconde tussen zit om dan nog een versnelling terug te schakelen om vervolgens voluit te acceleren. Al met al vind ik het erg lang duren. En dat valt me erg tegen.
Daarnaast schakelt de geartronic-6 met een duidelijk voelbare trek-duw en gaat dan pas op het gas.
Alle wisselingen in de versnellingen zijn dan ook heel erg goed voelbaar, waar ik bij de geartronic-5 sommige wisselingen niet eens door had bij minder dan 50% gas geven. Nu zie je het kopje van de passagier zelfs knikken bij wisselingen.
Iemand tips?