geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 
 
 
 
 
frenkie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 25.12.2016 - 10:28  ·  #1
Goedemorgen;
Mijn Volvo xc 90 2004 332000km (sorry voorheen had ik een v70) heeft problemen met schakelen van de 3 naar de 4 ook nadat vorige week het kleppenhuis vervangen is.
Korte terugblik historie auto gekocht januari 2015 280000km preventief laten spoelen bak,probleemloos gereden. Juli 2016 326000 laten spoelen preventief met een conditioner bij GS. Daarna gereden zonder problemen tot 8 december.Toen schoot hij bij het opschakelen van de 3 naar de 4 even vrij waarna met een flinke klap in de 4 te schieten Dit doet hij vooral bij forser optrekken bij rustiger optrekken is het op te vangen met het gaspedaal. GS is gekomen heeft de bak reset(andere bandbreedte ingevoerd) Daarna gereden maar gauw genoeg waren de problemen er weer, GS nogmaals geweest bak gespoeld weer gereset maar probleem bleef bestaan Toen besloten dat het het kleppenhuis moest zijn en dat vorige week laten vervangen plus de olie bij een erkend transmissiebedrijf bij mij in de buurt. Auto gehaald probleem is naar mijn insziens minder maar toch nog het korte haperingetje/schokje van 3 naar de 4 blijft
Ik ben aan het twijfelen kan het niet iets electronisch zijn met de tcm of de dem. of gasklephuis De bak heeft voor de rest geen slip of andere rare dingen. Gr Frenkie
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 25.12.2016 - 10:52  ·  #2
330.000 is al een flink hoge km stand.
Is op zich al een prestatie, vergeet niet dat Volvo de zelfde bakken ( internals ) gebruikt in alle modellen.
Deze carosserie is veel zwaarder dan b.v. een S40, dus de bak heeft een zwaar leven gehad.
Het vervangen van een brein kan soms zorgen voor een oplossing, maar vergeet niet dat alle componenten in de bak in principe de zelfde levensduur hebben.
Natuurlijk zal er een bepaald onderdeel als eerste de geest geven....
Een Volvo bak kan gewoon bij 2 ton al helemaal op zijn , vooral als er niets aan onderhoud gedaan is.
Wat S60 racer al schreef kan men inderdaad een verkeerd brein inzitten, de AW bakken worden in heel veel merken auto's gebruikt, er kan een brein van een ander merk in zijn gegaan, of een verkeerde variant, er zijn veel varianten.of zelfs een revisiebrein.
Ook kan er een koppeling gescheurd zijn, of zelfs van de as afscheurd zijn. Het laste zorgt ook voor druk verliezen... en zoals we weten
Geeft verkeerde schakeldruk schakelklachten.
frenkie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 25.12.2016 - 11:31  ·  #3
Dat er een verkeerd brein in zit lijkt mij stug dit bedrijf doet vn Volvo bakken Mijn gevoel neigt naar iets electronisch Zou een update vd bak bij de dealer wat uit kunnen halen?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 25.12.2016 - 12:23  ·  #4
Denk toch als eerste terug gaan naar degene die de reparatie heeft uitgevoerd. Die moet als eerste de mogelijkheid krijgen om de storing op te lossen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 25.12.2016 - 20:40  ·  #5
Hebben ze onderstaande ook uitgevoerd ?

TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 26.12.2016 - 09:30  ·  #6
Je mag wel hopen dat hij zowel is ingeleend en goed mee gereden is na inleren.
Het niet doen staat gelijk aan banden monteren zonder balanceren.
Aangezien dat het Door een " automaat specialist " is uitgevoerd mag je aannemen dat een en ander goed zou zijn gedaan

Tevens vraag ik.me af of.men de klant ook op de hoogte heeft gebracht dat er bij deze km stand nog wel meer aan de hand zou kunnen
Zijn.met de bak, verregaande slijtage moet je minimaal op rekenen.
frenkie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 23.01.2017 - 09:38  ·  #7
Update;
Na overleg toch besloten complete revisie te laten uitvoeren.Maar goed ook ongeloof
lijk zelf gezien de as waarop 3e en 4eversneling opzitten afgebroken ter hoogte van lagering in bakhuis lager ook kapot
Ongelooflijk dat hij toch nog schakelde zij het af en toe doorschieten maar vaak ook nog goed schakelde'
Maar goed nu een hele andere auto; schakelen als boter geen slip de auto trekt weer als een tierelier.@raymond idd bij deze km stand en zwaardere auto kan een bak toch aan het einde van zijn latijn zijn Bedankt voor het eerlijke advies
Nu rest mij nog weer wat zorgeloze km op het klokje te krijgen

Gr Frank
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4814
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 23.01.2017 - 15:07  ·  #8
Wat mag zo'n revisie van de GT bak ongever ksten?

Niet dat er wat mis is met die van mij......

Maar dan heb ik en anderen een indicatie.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4814
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 23.01.2017 - 16:16  ·  #9
Quote door VolvoS60Racer

Meestal flink meer dan een koppelingswissel.

Denk dat je voor volledige revisie inclusief in & uitbouw al gauw de prijs van een redelijke 15 jarige Volvo met niet al te hoge km-stand kwijt bent.


Dat maakt me dus niks uit.

Het gaat erom dat er op dit forum mensen zitten die hun auto perfect maken.
Qua onderhoud en preventief alles voor elkaar.

Als mijn bak kapot gaat kan ik een auto met gebreken kopen of ik repareer de bak.
Want koop voor 2500 euro een oude auto dan is de tuning weg.
De standkachel weg. (Mits hij gaat werken)
Imiv systeem weg.
Tinten weg

Al het geld wat erin zit is pleite.

Wij hebben hier al gezegt, automaat kapot?
Repareren.

Vandaar mijn opmerking
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 23.01.2017 - 17:27  ·  #10
Het gaat uitendelijk wel om eerlijk advies.
Een Bak van een 4 Wiel aangedreven Volvo krijgt flink op zn donder.
En ruim 3 ton is een flinke km stand.
Denk niet dat een x5 of 3x dat wel gemakkelijk halen zonder dat de bak er af is geweest.

Maar goed, lagers kunnen knappen, bussen kunnen uitlopen, koppelingen kunnen afscheuren, ik heb het allemaal liggen, incl een rotte koppeling van een Powershift.
Als je maar lang genoeg blijft rijden met een slechte bak moet je ook nog eens een andere behuizing opscharrelen, die zijn vaak helemaal uitgevreten bij een Volvo.
( Transporter T5 heeft dat ook vaak, maar daar kan je geen behuizing voor vinden, die zijn gebruikt in 90% van de gevallen ook opgevreten door de bak )

Maar goed, deze wagen kan weer rijden.... als het goed is weer een ton of 3.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4916
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 23.01.2017 - 17:35  ·  #11
Quote door TPR Powerflush

Het gaat uitendelijk wel om eerlijk advies.
Een Bak van een 4 Wiel aangedreven Volvo krijgt flink op zn donder.
En ruim 3 ton is een flinke km stand.

Op onze V70 D5 AWD zit nog steeds de eerste versnellingsbak na ruim 4 ton. Waarschijnlijk pas bij 360.000 km voor het eerst gespoeld. De laatste 50.0000 km zit er tuning van Obbe in. Zeker niet onmogelijk dus om een hoge km-stand te halen zonder revisie. Het is ook een kwestie van geluk hebben.
frenkie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: geartronic van 3 naar4eversnelling haperen

 · 
Posted: 23.01.2017 - 18:14  ·  #12
Hallo;

De complete revisie heeft mij 3100 euro incl btw gekost.Dit is in- uitbouwen bak nw kleppenhuis nieuwe koppelomvormer en revisiebak.en nw software en garantie 1 jr op arbeid en onderdelen.
Mij was het waard maar ik kan niet voor anderen spreken, maarals je wat anders koopt weet je ook niet wat je hebt. Ik weet de rest qua onderhoud van mijn auto dat het goed is vandaar deze keuze.

mvg Frank
 
Selected quotes for multi-quoting:   0