Gebroken veer rechtsvoor

pvdm63
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Gebroken veer rechtsvoor

· 
Posted: 19.03.2021 - 19:03  ·  #1
Ik ging vanochtend even iets kopen in het dorp en dacht na een paar meter al er is iets. Lang verhaal,kort, uiteindelijk bij controle voor de deur vd bakker bleek mijn rechter veer aan de onderkant afgebroken En het losse deel lag te rammelen in de veerschotel. Mijn vraag is nu hoe kan zoiets en wat kost dat om te vervangen? Ik ben handig maar heb net de bovenste bout van de link anti roll bar geprobeerd los te krijgen maar ben maar weer naar binnen gegaan. Wie heeft raad? Of wie weet een garage waar dit voor niet al te veel gefixeerd kan worden? Ik werd overigens ook niet heel vrolijk van de verschillende opties die er allemaal zijn volgens dit forum, aan de hand van je chassis nr schijntje je voorvering te moeten bepalen.....
Enfin lekker dag je maar niet heus
joebar
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Gebroken veer rechtsvoor

· 
Posted: 20.03.2021 - 08:59  ·  #2
Hoe zoiets kan?
Metaalmoeheid, en wees maar blij, heb het 2x gehad met een V70 dat hij in het midden brak en dwars door de band ging, dan kun je zelfs geen reservewiel er meer opzetten, afslepen is dan de enige optie..
Ik ben daar net zo moeilijk in, gewoon veerpoten compleet op de sloop gehaald
pvdm63
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Gebroken veer 2

· 
Posted: 20.03.2021 - 09:38  ·  #3
Ok, bedankt voor het antwoord, dat stelt iig gerust dat ik geen bijzondere kwaal heb, ik overweeg alleen de veren te (laten) vervangen, met eventueel gelijk de veerpootlagers. Lijkt allemaal niet ingewikkeld als je weet wat je moet hebben en dat is voor mij absoluut nog niet duidelijk. Ik zie op marktplaats tweede hands veerpoten die onder een xc70 uit 2004 hebben gezeten, met fusee en riemschijven er aan vast, maar krijg niet duidelijk of ze goed zijn.

Ik ga zo kijken of ik de bouten los kan krijgen en als dat lukt dan kan ik de klus zelf, zo niet dan naar een garage in de buurt ( Omgeving Gouda, Rotterdam, iemand tips?) wordt vervolgd.

Groeten
Peter
deusjevo
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.03.2021 - 09:44  ·  #4
Misschien bij https://vtmautotechniek.nl/ in Rotterdam Alexander

Prima ervaringen mee.
pvdm63
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Dank!

· 
Posted: 20.03.2021 - 09:53  ·  #5
Dank voor de garage tip Deusjevo, Zit inderdaad lekker in de buurt, dat moet ik nog wel kunnen halen als het vandaag zelf niet lukt.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.03.2021 - 14:29  ·  #6
bij mijn xc70 heb ook 2 gebroken veren gehad. Klein stukje lag eraf. Je kan volgens mij prima verder zonder dat kleine stukje, maar nieuwe veer is natuurlijk wel beter.

Afhankelijk van de staat van je schokdempers kan je alles vervangen (complete veerpoten) of alleen de veer en lagers.

Selected quotes for multi-quoting:   0