Gechipt? Yep! Vandaag? Nope!

Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

Re: Gechipt? Yep! Vandaag? Nope!

· 
Posted: 02.07.2012 - 19:09  ·  #31
Quote door Stijn

En ik heb er al enkele keren voor de tuning 235 mee gereden op de teller. Het moet dus zeker beter kunnen na tuning.

235!!! niet gek zeg! ik ben benieuwd wat die van mij zaterdag gaat doen!
elianmars
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.07.2012 - 19:38  ·  #32
Quote door olaf

Quote door elianmars

Quote door olaf

Denk dat je er gauw een een sec naast zit met zo een telefoon en app . maar mischien tien keer doen , kijken of je er een gemiddelde uit kan krijgen .
Maar denk dat de getallen meer richting de boordcomputer gaan , die is ook erg positief .
Want met 245 pk met het gewicht van deze auto en een automaat , 6.1 sec ??? lijkt mij erg positief , dat ie hard wil dat geloof ik wel .

Vergis je niet in de automaat. Ik heb een gechipte 850 T-5 automaat gereden (ca. 280 pk). Die zat sneller op de 100 dan mijn huidige V70 T5. Je kunt met de hand niet sneller schakelen dan een automaat.
Bovendien had ik totaal geen wielspin met de 850. Met mijn V70 heb ik dat wel. Daardoor ook tijdverlies op de sprint.

Gaat mij niet meteen om de snelheid van schakelen , maar de pk.s Nm's die een automaat ervanaf snoept , die zijn hoger dan van een schakelbak , al wordt het steeds beter .
Dan het gewicht van de auto en de pk's Nm's die voorhanden zijn , en de overbrengingsverhouding .
Ik denk dat je het is met echte goede aparatuur moet proberen .
En in een andere auto stappen en dan op het gas en denken dat ie sneller voelt , gevoel misleid vaak , zecht niks over de cijfers .
Maar zoals altijd is het gevoel wat telt , en dat vind ik prima , maar allemaal getallen roepen etc gebazeerd op zulke metingen die voor geen meter kloppen . tja het mag maar zegt mij niks .

En ik denk ook dat het niet helemaal klopt , kijk maar eens rond naar fabrieks getallen van auto's die zijn al zeer positief , en in de praktijk nauwelijks haalbaar .

Dat ben ik wel met je eens.
elianmars
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.07.2012 - 19:45  ·  #33
Quote door Stijn

En ik heb er al enkele keren voor de tuning 235 mee gereden op de teller. Het moet dus zeker beter kunnen na tuning.

Hoeft niet persé, hoor. Als je aan je max. toerental zit, zal de topsnelheid niks hoger zijn dan voor de tuning. Ook de versnellingsbak zal op een gegeven moment niet verder meer kunnen bij een bepaald toerental. Misschien dat het een paar km/uur scheelt, maar echt veel meer zal het niet zijn.

Het is een ander verhaal als de wagen een elektronisch begrensde topsnelheid heeft. Dan is de begrenzing te verwijderen met de tuning.

Topsnelheid van mijn wagen was begrensd op 250 km/uur. De begrenzer is er nu af, maar ik heb nog geen behoefte gehad om te kijken wat de topsnelheid nu is.
freek-t

Subject:

· 
Posted: 02.07.2012 - 20:42  ·  #34
De theoretische topsnelheid zou 225km/u moeten zijn. Meestal geeft de teller wel wat meer aan natuurlijk.
Mijn vorige auto (Ford Mondeo 1.8i 16v Wagon) zou 195km/u moeten halen, maar die liep iets over de 210 op GPS. En dat was maar een 115pk motortje... Reed niet echt lekker trouwens bij die snelheid.

We zullen zien, ik had bij de 210km/u met de Volvo nog lang niet het idee dat de koek op was. Stond net voor de 4250rpm. Dus zou nog even door kunnen zou je zeggen....
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 02.07.2012 - 23:11  ·  #35
Quote door freek-t

Normaliter ga ik niet graag naar onze Oosterburen (sorry voor de Duitsers onder ons), maar ik ga in september een weekje naar Limburg, dus dan kan ik wel ff kijken wat ie doet... :D

... nou Limburg is niet bij de Oosterburen en
... wij hebben hier ook :police: :police: :police: :police:
Stijn
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: steinkeuken.nl
Subject:

· 
Posted: 03.07.2012 - 15:59  ·  #36
Zojuist de 80-120 geprobeerd, en eigenlijk 80-125. 6,0 seconden. Viel me toch iets tegen i.v.m. de tuning.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.07.2012 - 17:07  ·  #37
Quote door Stijn

Zojuist de 80-120 geprobeerd, en eigenlijk 80-125. 6,0 seconden. Viel me toch iets tegen i.v.m. de tuning.

Je kan altijd nog overwegen om toch een stage 2 tuning te doen dan zal je de 80-120 nog wel een stuk rapper doen denk ik. :-)
Greyline
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 08:18  ·  #38
Quote door Arjanmijnster

Quote door Stijn

Je kan altijd nog overwegen om toch een stage 2 tuning te doen dan zal je de 80-120 nog wel een stuk rapper doen denk ik. :-)

... tuurlijk, dan rennen de eurootjes ook rapper de beurs uit, zowel voor de stage 2 tuning als voor de pomphouders ...
freek-t

Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 09:27  ·  #39
Wel goei voor de economie....
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 11:27  ·  #40
Quote door Greyline

Quote door Arjanmijnster

Quote door Stijn

... tuurlijk, dan rennen de eurootjes ook rapper de beurs uit, zowel voor de stage 2 tuning als voor de pomphouders ...

Stage 2 is €50 duurder dus daar kan je ook niet van wakker liggen :P en volgens mij als je er niet tevreden over ben binnen 30 dagen kan je de tuning nog laten wijzigen, dus ik zou zeggen volgas naar tunex!!!
Stijn
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: steinkeuken.nl
Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 12:51  ·  #41
Kostte € 75,- meer , maar dan moest de uitlaat aangepast worden. En dat ging me toch wel weer te ver.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 13:08  ·  #42
Quote door Stijn

Kostte € 75,- meer , maar dan moest de uitlaat aangepast worden. En dat ging me toch wel weer te ver.

Hoezo uitlaat aangepast? Wat moest er aan veranderen dan?
...

Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 14:11  ·  #43
...
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 14:54  ·  #44
Quote door Laguna-S60

Quote door Arjanmijnster

Quote door Stijn

Hoezo uitlaat aangepast? Wat moest er aan veranderen dan?

andere downpipe of cat voor een betere spoeling van de turbo en een betere flow voor de lucht..

En is dat een duur grapje?
...

Subject:

· 
Posted: 04.07.2012 - 15:58  ·  #45
...

Selected quotes for multi-quoting:   0