Quote door elianmars
Quote door olaf
Denk dat je er gauw een een sec naast zit met zo een telefoon en app . maar mischien tien keer doen , kijken of je er een gemiddelde uit kan krijgen .
Maar denk dat de getallen meer richting de boordcomputer gaan , die is ook erg positief .
Want met 245 pk met het gewicht van deze auto en een automaat , 6.1 sec ??? lijkt mij erg positief , dat ie hard wil dat geloof ik wel .
Vergis je niet in de automaat. Ik heb een gechipte 850 T-5 automaat gereden (ca. 280 pk). Die zat sneller op de 100 dan mijn huidige V70 T5. Je kunt met de hand niet sneller schakelen dan een automaat.
Bovendien had ik totaal geen wielspin met de 850. Met mijn V70 heb ik dat wel. Daardoor ook tijdverlies op de sprint.
Gaat mij niet meteen om de snelheid van schakelen , maar de pk.s Nm's die een automaat ervanaf snoept , die zijn hoger dan van een schakelbak , al wordt het steeds beter .
Dan het gewicht van de auto en de pk's Nm's die voorhanden zijn , en de overbrengingsverhouding .
Ik denk dat je het is met echte goede aparatuur moet proberen .
En in een andere auto stappen en dan op het gas en denken dat ie sneller voelt , gevoel misleid vaak , zecht niks over de cijfers .
Maar zoals altijd is het gevoel wat telt , en dat vind ik prima , maar allemaal getallen roepen etc gebazeerd op zulke metingen die voor geen meter kloppen . tja het mag maar zegt mij niks .
En ik denk ook dat het niet helemaal klopt , kijk maar eens rond naar fabrieks getallen van auto's die zijn al zeer positief , en in de praktijk nauwelijks haalbaar .