Vandaag was het dan zover, de caravan uit de stalling ophalen, spannend, voor de eerste keer met de V70.
Had al een adapter aangeschaft, wist al dat het Jaeger tegen Multicon ging worden.
Rijden ging prima, caravan leeg, niet al teveel gebonk en staartlastig, dus ook leeg genoeg kogeldruk gelukkig.
Tot mijn grote blijheid ging het electra buiten allemaal goed, knippers, lichten en remmen prima.
Heb toen vergeten naar achteruitrijlicht en mistlamp te kijken, helaas.
Wel naar de constante stroomdraad , helaas, de koelkast ging niet aan!
In mijn map autospullen zit de montage handleiding van een 7-polige stekker, originineel Volvo met per type uitleg. Alleen....als ik naar de praktijk kijk, zie ik veel meer dan 7 draden naar de contactdoos lopen, en ook in de deksel van de contactdoos zie ik een 13 polige indeling.
(er staat trouwens ook Volvo op de contactdoos, dus ga even uit van een originele set)
Dus ik ga nu uit van 13P Jaeger auto/adapter/13P multicon caravan. Ik wil nu de V70N van 2006 aanpassen, zodat ie eigenlijk helemaal klopt met de aansluitingen, MET constante stroom.
Nou heb ik hier al veel gelezen over verborgen voorzieningen en schakelaartjes die omgezet kunnen worden, dus voordat ik naar een garage stap, die meestal al niet weten hoe het zit, even hier de vraag. Is dit een kwestie van blokje anders aansluiten of een schakelaar omzetten of gewoon naar de goede Volvodealer om zeker te zijn dat je electrische circuit niet verpest wordt?
En laatste vraag, er zou er ook iets zijn met controle van electra caravan in de auto? Zodat je weet dat de stekker aangesloten zit? ergens op dashboard?
Ik hoop dat iemand (Dr Dream?) me hier kan helpen!
Had al een adapter aangeschaft, wist al dat het Jaeger tegen Multicon ging worden.
Rijden ging prima, caravan leeg, niet al teveel gebonk en staartlastig, dus ook leeg genoeg kogeldruk gelukkig.
Tot mijn grote blijheid ging het electra buiten allemaal goed, knippers, lichten en remmen prima.
Heb toen vergeten naar achteruitrijlicht en mistlamp te kijken, helaas.
Wel naar de constante stroomdraad , helaas, de koelkast ging niet aan!
In mijn map autospullen zit de montage handleiding van een 7-polige stekker, originineel Volvo met per type uitleg. Alleen....als ik naar de praktijk kijk, zie ik veel meer dan 7 draden naar de contactdoos lopen, en ook in de deksel van de contactdoos zie ik een 13 polige indeling.
(er staat trouwens ook Volvo op de contactdoos, dus ga even uit van een originele set)
Dus ik ga nu uit van 13P Jaeger auto/adapter/13P multicon caravan. Ik wil nu de V70N van 2006 aanpassen, zodat ie eigenlijk helemaal klopt met de aansluitingen, MET constante stroom.
Nou heb ik hier al veel gelezen over verborgen voorzieningen en schakelaartjes die omgezet kunnen worden, dus voordat ik naar een garage stap, die meestal al niet weten hoe het zit, even hier de vraag. Is dit een kwestie van blokje anders aansluiten of een schakelaar omzetten of gewoon naar de goede Volvodealer om zeker te zijn dat je electrische circuit niet verpest wordt?
En laatste vraag, er zou er ook iets zijn met controle van electra caravan in de auto? Zodat je weet dat de stekker aangesloten zit? ergens op dashboard?
Ik hoop dat iemand (Dr Dream?) me hier kan helpen!