Dit hoort nu eigenlijk in "Humor" ...
Het zag er slecht uit voor mijn ingebouwde telefoon, alle bekabeling leek goed vast te zitten (voor zover ik kon zien) dus bleef het een enorm raadsel. Maar bellen met zo'n ding in je oor vond ik helemaal niets dus was ik op Martkplaats gaan zoeken en vond daar een nieuwe (nog in seal) MKi 9200 voor bijna de helft van het geld én helemaal geluk, een kabel van Kram, de 84958. Precies degene die ik voor de HU 803 met Dobly nodig heb. Ook voor weinig ...
Vanmorgen heb ik de boel ingebouwd. Wat een massa kabels achter de HU 803! Het was al vrij vol doordat ik een Volvo telefoon heb, maar met de blue box van Parrot en de Kram kabel werd het pas echt vol. Ik wilde het netjes doen en heb de microfoon bij de achteruitkijkspiegel geplaatst maar moest daarvoor wel de hele 'unit' (met spiegel en lampjes) loshalen. Zag toen ook een zwaar afgeknelde draad van de Volvo microfoon, deze heb ik, omdat ik er toch was, enigzins gereanimeerd. Verder heb ik de Volvo telefoon zelf even helemaal los gehad.
Eindeloos geklooi om de radio weer terug te plaatsen, tikkie veel kabels erachter.
De Parrot werkt nu super, prachtapparaat!
En ... de Volvo telefoon werkt nu ook prima!
Waarom weet ik eigenlijk niet, ofwel omdat ik hem van de stroom af had, ofwel omdat ik met alle kabels in de weer ben geweest, ofwel omdat de microfoonkabel klem zat of ...?
Oh, voor wie ook een Parrot in gaat bouwen nog een tip; in de Kram 84958 zit een vier polig stekker, deze past precies in de blue box van Parrot, maar dat moet je dus vooral niet doen, want dan heb je alleen geluid over je rechtervoor speaker. Na uitbouwen, stekker, los en weer inbouwen (natuurlijk weer eindeloos geklooi) heb ik nu geluid over alle driehonderd speakers! En wat een geluid!
Groet, Bas.