Ik heb maar eens een onderwerp aangemaakt die ik zo snel niet heb kunnen vinden op et forum. Misschien dat meer forum verslaafden en gewone mensen worstelen met dit soort problemen met hun voor de rest natuurlijk perfekt functioneel ontworpen Volvo. Wat blijkt? Ik heb in m'n Volvo zo'n handgreep aan de bestuurders kant boven de deur. Normaal toch? De eerste maanden dan ook geen enkele aandacht aan geschonken maar toen zette dat ding daar mij toch aan het denken. Bij het in en uitstappen nooit ook maar enige neiging gehad het ding te gebruiken en het valt mij op dat ondanks dat m'n Duitse import karretje inmiddels ruim 16 jaar oud is, de handgreep er eigenlijk nog verrassend hagelneu uit ziet. Wat is eigenlijk de bedoeling geweest van de bouwers van de Volvo van dat ding daar? Als ik lekker aan het cruisen ben met m'n V70, in z'n vaderland bijvoorbeeld en plotseling met een rotgangetje een beste bocht in stuur, dat ik dan toch heel comfortabel, zonder enige paniek, met m'n linkerhand de handgreep vast grijp en stevig, in mijn comfortabele stoel zittend, handig met m'n rechterhand, moeiteloos, met behulp van de altijd nuttige stuurbekrachtiging natuurlijk, de V70 soepel en veilig door de bocht heen loods? Misschien mis ik iets maar heeft iemand enig idee over de functie van deze handgreep op deze plek? Graag dus een bevredigend antwoord want anders maak ik er binnenkort denk maar een brillenkoker van of zo.