Ik ben al een poosje bezig om het LPG systeem goed af te regelen.
Staat deze redelijk goed dan krijg ik na een aantal dagen toch weer het mil lampje te zien.
Toch maar eens verder gekeken scanner meegenomen en deze afgelezen tijdens het rijden.
Daaruit blijkt dat de lambda waarde tojdens ge constant houden van het gas en bij stationair draaien nagenoeg gelijk blijft.
Waarde is da 0.08 volt dus echt arm. soms gaat deze iets omhoog naar 0.1 of omlaag naar 0.07.
Ook heb ik de fuel trims bekeken en deze schommelen 95 procent tussen de +10 en -10 procent.
Meestal zit de long trim in de plus een procent of 4 en ook de short trim zit vaak in de plus. logisch ook om de inspuitdruk te verhogen. Maar de lambda waarde reageert daar nou niet op deze blijft op circa 0.08.
Ga je accelereren dan gaat de lambda wel naar de 0.8 en schommelt dan wel heel even tussen de 0.1 en 0.8 en valt daar na weer terug naar de 0.08 arm dus.
Op benzine schommelt de lambda waardes wel mooi tusssen de 0.1 en 0.8 volt.
Conclusie lambdasonde is dus wel goed.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn gasinjectoren of LPG computer welke niet goed werken?
Het betreft een Vogels gasinstallatie.
Wie heeft hier een antwoord op wat er niet goed is?
Eric.
Staat deze redelijk goed dan krijg ik na een aantal dagen toch weer het mil lampje te zien.
Toch maar eens verder gekeken scanner meegenomen en deze afgelezen tijdens het rijden.
Daaruit blijkt dat de lambda waarde tojdens ge constant houden van het gas en bij stationair draaien nagenoeg gelijk blijft.
Waarde is da 0.08 volt dus echt arm. soms gaat deze iets omhoog naar 0.1 of omlaag naar 0.07.
Ook heb ik de fuel trims bekeken en deze schommelen 95 procent tussen de +10 en -10 procent.
Meestal zit de long trim in de plus een procent of 4 en ook de short trim zit vaak in de plus. logisch ook om de inspuitdruk te verhogen. Maar de lambda waarde reageert daar nou niet op deze blijft op circa 0.08.
Ga je accelereren dan gaat de lambda wel naar de 0.8 en schommelt dan wel heel even tussen de 0.1 en 0.8 en valt daar na weer terug naar de 0.08 arm dus.
Op benzine schommelt de lambda waardes wel mooi tusssen de 0.1 en 0.8 volt.
Conclusie lambdasonde is dus wel goed.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn gasinjectoren of LPG computer welke niet goed werken?
Het betreft een Vogels gasinstallatie.
Wie heeft hier een antwoord op wat er niet goed is?
Eric.