Geen oliedruk melding

Best schrikken!

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Geen oliedruk melding

· 
Posted: 22.02.2013 - 21:34  ·  #31
Quote door Waltersan

maar wat ik zo her en der lees (ook het verhaal van Maurits) dat het nu automatisch definitief einde motorblok is.

Jij beschrijft dat de motor op zich nog als een zonnetje loopt.
Lijkt mij dat je er dan nog op tijd bij bent.
Succes.
dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Subject:

· 
Posted: 22.02.2013 - 22:01  ·  #32
Quote door Bigdog

Quote door Waltersan

maar wat ik zo her en der lees (ook het verhaal van Maurits) dat het nu automatisch definitief einde motorblok is.

Jij beschrijft dat de motor op zich nog als een zonnetje loopt.
Lijkt mij dat je er dan nog op tijd bij bent.
Succes.

Het probleem met deze klacht is dat je al een tijdje rond kunt rijden met een te lage oliedruk en dat de lagerschade al bezig is te ontstaan. je gaat het pas merken als je lampje gaat branden. Deze ingreep wordt eigenlijk nooit preventief gedaan terwijl dat niet onverstandig is
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 24.02.2013 - 12:04  ·  #33
gisteren de pan eraf gehad en de zaken bestudeerd, het lijkt allemaal mee te vallen, de o ringen waren niet heel slecht, alles vernieuwd en nieuwe olie en filter erin gedaan. het was niet heel veel werk en zit niet moeilijk in elkaar, maar liggend op straat met dit weer is het geen pretje, dus dan is een brug een uitkomst.
het blok loopt wat mooier rond als of er minder wrijving is, kan komen door een iets hoger oliedruk, maar denk dat de nieuwe olie (ondanks dat de oude er pas 3000 in zat) het meeste hieraan doet.
ik heb nog niet geprobeerd of de melding weer komt, er komt vast wel weer een moment dat ik zin krijg om alle paarden van stal te halen.
...

Subject:

· 
Posted: 24.02.2013 - 12:29  ·  #34
Was er ook nog iets te bekennen van sludge in de carterpan?
dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2013 - 12:39  ·  #35
Quote door EnnoE34

Was er ook nog iets te bekennen van sludge in de carterpan?

zat wel sludge in maar de hoeveelheid viel mee. Het kanaal van de carterventilatie dat in het carter loopt zat wel vol met sludge maar zat niet dicht. Je kon wel zien dat deze motoren gevoelig zijn voor sludgevorming. Preventief wordt dit eigenlijk nooit uitgevoerd maar lijkt me helemaal niet stom.

ik ga er eens over nadenken om deze rep voor een scherpe prijs aan te bieden want het is denk ik wel de moeite waard en behoedt je voor een forse motorschade. :D
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2013 - 13:23  ·  #36
Quote door dennis850estate

ik ga er eens over nadenken om deze rep voor een scherpe prijs aan te bieden want het is denk ik wel de moeite waard en behoedt je voor een forse motorschade. :D

Kon nog wel eens zijn dat je het aardig druk gaat krijgen.
Trouwens, wat is jouw locatie ?
dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2013 - 18:29  ·  #37
Quote door Bigdog

Quote door dennis850estate

Kon nog wel eens zijn dat je het aardig druk gaat krijgen.
Trouwens, wat is jouw locatie ?

werkplaats is in Uden, maar wachten tot hij klaar is mag ook. En is voor mij ook wel net zo gezellig. Ik kijk dan meteen de hele auto even snel na en je kunt me al je technische vragen stellen
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2013 - 19:42  ·  #38
Ik zou zeggen, keep us posted. ;-)
...

Subject:

· 
Posted: 28.02.2013 - 19:54  ·  #39
De s60 gaat midden april naar Dennis.

Uiteindelijk besloten om contact op te nemen met Dennis, omdat ik van mening ben dat voorkomen van dit soort ellende beter is dan genezen. Dus over enkele weken worden bij de S60 met tegen die tijd dik 270.000 km op de teller ook de diverse ringetjes / pakkingen vervangen in de hoop dat ik daarmee niet een melding ga krijgen in de trand van "geen oliedruk melding".

Ik ben wel benieuwd hoe vies de onderzijde van de motor + carter is, bij het loshalen van de carter. Het zal mogelijk een verbetering opleveren van de snelle vervuiling van mijn motorolie.

Bij dezelfde afspraak wordt gelijk mijn klepspeling gemeten. Dan is gelijk ook meer duidelijk over het hoe & wat met de vervolgplannen m.b.t. de cilinderkop. Maar dat is een off-topic boodschap, maar niet geheel oninteressant.
mskroese

Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 21:11  ·  #40
Hallo allemaal,

Net vanmiddag mij s60 t5 uit 2002 opgehaald (250k op de teller) en had tijdens de terug rit de melding "geen oliedruk stop auto z. s. m."
Wel even een domper op mijn excitement van het kopen van deze auto. Bij het proefrijden gaf hij deze melding niet natuurlijk.
De motor was door de dealer geflusd en de olie is kraakhelder. Na gestopt te zijn langs de weg en motor uitzetten en weer aanzetten was de melding weg en hoopte ik even dat het niet meer terug zou komen. Na een kilometer of 30 100km/u te hebben gereden ging hij weer aan toen ik een auto inhaalde, het knipperde even en ging toen weer uit, daarna bleef het aan. Weer motor uit en aan gezet en weer leek het verholpen. Inmiddels beterwetend verder naar huis gereden wat nog een paar kilometer was. Inmiddels brandt ook het motorlampje, maar als ik de auto start is nogsteeds de olie melding eerst niet aanwezig. De motor loopt heel soepel en handelt verder normaal. Gelukkig heb ik garantie op de auto, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan denken...

Alvast heel erg bedankt in ieder geval!

Maurits
maurits
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 21:29  ·  #41
Oliedrukmelding kan duiden op verstopt oliekanaal. Zelf al eens meegemaakt dat het hele zeefje, dat onderaan de aanzuigleiding zit, totaal verstopt zat. Het kan natuurlijk ook dat de oldiedruksensor kaduuk is; zou ik als eerste controleren. Tot slot is er nog een mogelijkheid dat de o-ring, die aanzuigleiding op pomp afsluit, lekt, dan zuigt de pomp ook niet meer. Wat betreft het engine control lampje, vreemd dat dit bijna tegelijk met de oliedrukmelding gaat branden. Misschien even uitlezen. Hoe dan ook, contact opnemen met de verkoper en niet het risico lopen onderweg terug naar de verkoper het blok aan gort te rijden. Hopelijk is dit niet je eerste ervaring met Volvo, want doorgaans zijn deze Swedish Bricks ontzettend betrouwbaar.
Overigens, welkom op het forum :happy: . Er is ergens een rubriek waar je je voor kunt stellen.
mskroese

Subject:

· 
Posted: 28.03.2014 - 21:38  ·  #42
Dankjewel! Dat had ik inderdaad ook in de antwoorden hiervoor gelezen. Hopen dat het mee valt! Ik heb me inmiddels voor gesteld op het forum :D . Ik zal de uitkomst van het euvel hier posten, misschien levert dat nog nieuwe inzichten op. Inderdaad mij eerste ervaring met volvo, maar ik ga ervanuit dat het allemaal goed komt!
mskroese

Subject:

· 
Posted: 29.03.2014 - 09:54  ·  #43
Vandaag laten uitlezen, dit zijn de foutmeldingen. Zal de onderste wel zijn. Moet nog blijken wat precies de oorzaak is natuurlijk...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.03.2014 - 15:52  ·  #44
Quote door maurits

Oliedrukmelding kan duiden op verstopt oliekanaal. Zelf al eens meegemaakt dat het hele zeefje, dat onderaan de aanzuigleiding zit, totaal verstopt zat. Het kan natuurlijk ook dat de oldiedruksensor kaduuk is; zou ik als eerste controleren. Tot slot is er nog een mogelijkheid dat de o-ring, die aanzuigleiding op pomp afsluit, lekt, dan zuigt de pomp ook niet meer. Wat betreft het engine control lampje, vreemd dat dit bijna tegelijk met de oliedrukmelding gaat branden. Misschien even uitlezen. Hoe dan ook, contact opnemen met de verkoper en niet het risico lopen onderweg terug naar de verkoper het blok aan gort te rijden. Hopelijk is dit niet je eerste ervaring met Volvo, want doorgaans zijn deze Swedish Bricks ontzettend betrouwbaar.
Overigens, welkom op het forum :happy: . Er is ergens een rubriek waar je je voor kunt stellen.

eens met optie 1 en 3. Vooral niet te lang mee doorrijden! Want dan is er echt te weinig oliedruk...
als de sensor kapot zou zijn (optie2) zou de melding altijd aan staan, ook meteen na een koudstart.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.06.2014 - 17:13  ·  #45
het is ook mogelijk om die melding te krijgen bij het vervangen van de olie met 0w30.
Ik heb het dan expliciet over wagens van voor 2005 met hoge km standen.
Had een geval bij de hand, klant ( 2,4T 2001 ) had een beurt laten geven bij een Volvo dealer. Na wegrijden na iets van 5 km oliedruk te laag.
Dealer haalt de wagen op, monteert een nieuwe sensor, klant weer rijden.... zelfde probleem.
Nu wilde de dealer de oliepomp gaan vervangen, die zou versleten zijn.....
Flinke kosten dus, voor een wagen van 12 jaar oud ( was vorig jaar ) en 425.000 op de klok.
Klant vroeg raad, en ik vroeg natuurlijk meteen welke olie er in zat en wat er in was gegaan... ja hoor, van 5W30 naar 0W30.
Blok gevuld met 5W30... probleem weg... en is ook niet meer terug gekomen...

Selected quotes for multi-quoting:   0