geen oliedruk en olielampje brand + tik in blok?

Wat kan de schade zijn?

dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Subject:

Re: geen oliedruk en olielampje brand + tik in blok?

· 
Posted: 14.01.2014 - 22:27  ·  #16
Quote door Petrus64

Quote door dennis850estate

Ik heb het al vaker geschreven maar dit is eigenlijk een reparatie die iedereen preventief zou moeten (laten) doen (bij mij :D ) omdat je het pas merkt als het bijna te laat is.

Moet je website het wel doen. :P

die is gehacked.... :devil: :devil:

maar hij is momenteel onder beheer bij kevinwalter en is binnenkort weer gewoon te benaderen
dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 22:30  ·  #17
Quote door JohnS60

Nou hier ben ik dan met het antwoord.....

Gelukkig heb ik een betrouwbare volvo liefhebber en tevens al bijna 30 jaar Volvo monteur tot mijn beschikking gehad. Aan de telefoon kon hij mij ten eerste al vertellen dat de oliepompen bijna nooit geen problemen geven van Volvo...dat is al een geruststelling. Hij had onlangs nog een volvo gehad die hetzelfde probleem gaf. Zijn vragen waren rij je veel korte stukjes en wanneer is het laatste onderhoud geweest. Nu rijdt ik regelmatig redelijke snelweg afstanden dus dat zou het niet zijn, het laatste onderhoud...hmmm ja dat is gebeurt ongeveer 1,5 jaar geleden...dacht ik. Nou niet dus want hij zei eerst olie vervangen en het oliefilter. Nog geen uur later was hij al weer klaar! Meen je niet dacht ik.....blijkt nu dus ook dat betreffende garage mij mooi de filters niet heeft vervangen en waarschijnlijk de olie ook niet.... Aardig pised off, maar enorm blij met deze volvo monteur. Er zijn dus ook nog echte liefhebbers en personen die niet gelijk ondanks mijn onwetendheid je een poot uitdraaien, want dat had makkelijk gekund bij dit akkefietje. Oooh ja ... de kosten nog geen 100 euro!

is helaas geen oplossing voor je probleem... Je oliedruk is nu weer wat hoger door de nieuwe olie en het gaat gewoon terug komen. Wat nu zelfs nog erger is dat je met een lage oliedruk rond rijdt en je lampje net niet brandt...
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 23:02  ·  #18

Quote door Petrus64

Ik heb het al vaker geschreven maar dit is eigenlijk een reparatie die iedereen preventief zou moeten (laten) doen (bij mij :D ) omdat je het pas merkt als het bijna te laat is.

Moet je website het wel doen. :P

die is gehacked.... :devil: :devil:

maar hij is momenteel onder beheer bij kevinwalter en is binnenkort weer gewoon te benaderen

Ah mooi zo :-)
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 23:13  ·  #19
Hopelijk is het opgelost! Die carterring wordt bij mij elk jaar vervangen met de grote beurt!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.01.2014 - 18:40  ·  #20
En als je er zo snel geen hebt, of bent vergeten, dan kun je hem ook nog uitgloeien.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.01.2014 - 18:56  ·  #21
Quote door tienklepper

Hopelijk is het opgelost! Die carterring wordt bij mij elk jaar vervangen met de grote beurt!

Ik neem aan dat jij de ring om de aftapplug bedoelt?
Als die lekt krijg je een olievlek op de grond.

Het gaat hier om een aantal o ringen die in de carterpan zitten. Om die te vervangen moet de carterpan eraf en dat is wel wat werk.
Dennis heeft deze bij mij ook vervangen omdat ik ooit ook één keer een oliedrukmelding had. Nadien nooit meer problemen, ook bij vol gas accelereren.
Ondertussen heb ik al meerdere o ringen vervangen, ze drogen uit en gaan lekken (kachelradiator, en ook olie aansluiting op de zijkant vd carterpan).
kevinwalter

Subject:

· 
Posted: 15.01.2014 - 23:00  ·  #22
...
koopje
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 22.01.2014 - 17:11  ·  #23

Dit is duidelijk het gevolg van versleten o-ringen in je carter. In je carter zit een buisje dat vanaf de pomp naar de oliekoeler loopt. Dit buisje loopt in een bocht en zit maar aan 1 kant met een boutje vast. De olie die daar doorheen stroomt zal het buisje dus naar 1 kant gaan duwen met als gevolg dat het O-ringetje plat wordt geduwd. De oliedruk daalt hierdoor met uiteindelijk motorschade tot gevolg. Of je krukas al beschadigd is zal moeten blijken na demontage van de lagerkappen.

Dennis, wat ik me afvraag is of dit een kostbaar preventieve reparatie is.
Het komt niet op een bosse prei , maar aangezien ik dit ook wil laten doen wil ik wel even van te voren weten waar ik op moet rekenen.

gr. Andor
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.01.2014 - 19:19  ·  #24
Goeie vraag.
Ik denk dat er wel meer geïnteresseerden zijn.
Misschien iets voor het forumsponsortopic ?

Selected quotes for multi-quoting:   0