Hallo heren en dames mochten deze er ook zijn,
vanmiddag met mijn super fijne S60 2.4 automaat uit 2001 (219.000 km) op weg met de kinderen naar opa en oma. In mijn ooghoek dacht ik al snel een melding te zien, maar was ook al redelijk snel weg. Maar dat duurde niet lang voor de melding er weer was. Geen oliedruk en het olielampje ging er ook bij branden. Schrikken dus en dus aan de kant.
Ik als volvo rijder , maar verder een leek wat sleutelen betreft, ff olie gepeild .... die lijkt op niveau te zijn. Toch rustig weggereden want ik stond in de middle of nowhere. Met een slakkengangetje waarbij de melding uitbleef door naar opa en oma. Klein rondje gereden en de melding kwam al snel weer tevoorschijn. Dus heel ff geluisterd met de motorkap open en het viel mij op dat er in eens een ratelend / tikkend geluid bij de cilinderkop (volgens mij) bij was gekomen.
Dus auto uit en heb hem daar maar even laten staan. Nu lees ik al heel veel over dit oliedruk probleem, maar wat kan dit nu verder zijn? Niet meer mee rijden dus of wat is het beste om te doen? Zijn het de ringen, krukaslagers? of is ie gewoon overleden?
Ik hoop in deze fijne feestdagen nog mijn volvo monteur te pakken te krijgen, maar ik durf de auto gewoon niet meer te starten. Ik neem aan dat omdat de auto nog start en loopt/rijdt geen vastloper heeft. Waar moet ik aan denken en wat kunnen de kosten / werkuren zijn?
vanmiddag met mijn super fijne S60 2.4 automaat uit 2001 (219.000 km) op weg met de kinderen naar opa en oma. In mijn ooghoek dacht ik al snel een melding te zien, maar was ook al redelijk snel weg. Maar dat duurde niet lang voor de melding er weer was. Geen oliedruk en het olielampje ging er ook bij branden. Schrikken dus en dus aan de kant.
Ik als volvo rijder , maar verder een leek wat sleutelen betreft, ff olie gepeild .... die lijkt op niveau te zijn. Toch rustig weggereden want ik stond in de middle of nowhere. Met een slakkengangetje waarbij de melding uitbleef door naar opa en oma. Klein rondje gereden en de melding kwam al snel weer tevoorschijn. Dus heel ff geluisterd met de motorkap open en het viel mij op dat er in eens een ratelend / tikkend geluid bij de cilinderkop (volgens mij) bij was gekomen.
Dus auto uit en heb hem daar maar even laten staan. Nu lees ik al heel veel over dit oliedruk probleem, maar wat kan dit nu verder zijn? Niet meer mee rijden dus of wat is het beste om te doen? Zijn het de ringen, krukaslagers? of is ie gewoon overleden?
Ik hoop in deze fijne feestdagen nog mijn volvo monteur te pakken te krijgen, maar ik durf de auto gewoon niet meer te starten. Ik neem aan dat omdat de auto nog start en loopt/rijdt geen vastloper heeft. Waar moet ik aan denken en wat kunnen de kosten / werkuren zijn?