Ik rij al 2 jaar probleemloos met de xc60 met een automaat GT.
In die 2 jaar heb ik nu in totaal 2 keer een melding gehad versnellingsbak service vereist.
beide keren was tijdens het rijden met een sleurhut
En beide keer was ook als ik slordig was geweest met terug schakelen.
Oftewel.
IK rij bergop en vergeet gewoon van 5 naar 4 te schakelen.
Niet bij een klein NL bergje maar de wat grotere in het buitenland.
Bij de nog steilere bergen ga ik gewoon naar de 3 terug.
als de melding komt schakelt hij zelf terug, melding blijft wel staan maar als ik ergens gestopt ben dan is de melding foetsie.
IK maak hieruit op dat de automaat olie dan te warm geworden is en door het hogere toerental koelde hij weer af.
Uiteraard zal een monteur de verdwenen melding met Vida wel terug vinden. ( Poika vond hem de eerste keer ook )
Wel vraag ik me af of een extra oliekoeler zinvol kan zijn, geen idee of deze bestaat.
Let ik wel op met terug schakelen kan ik naar Spanje door rijden zonder 1 melding.
Het gebeurde dus enkel bij rijden met caravan van 1700 KG, bergop en te laat terug schakelen.
In die 2 jaar heb ik nu in totaal 2 keer een melding gehad versnellingsbak service vereist.
beide keren was tijdens het rijden met een sleurhut
En beide keer was ook als ik slordig was geweest met terug schakelen.
Oftewel.
IK rij bergop en vergeet gewoon van 5 naar 4 te schakelen.
Niet bij een klein NL bergje maar de wat grotere in het buitenland.
Bij de nog steilere bergen ga ik gewoon naar de 3 terug.
als de melding komt schakelt hij zelf terug, melding blijft wel staan maar als ik ergens gestopt ben dan is de melding foetsie.
IK maak hieruit op dat de automaat olie dan te warm geworden is en door het hogere toerental koelde hij weer af.
Uiteraard zal een monteur de verdwenen melding met Vida wel terug vinden. ( Poika vond hem de eerste keer ook )
Wel vraag ik me af of een extra oliekoeler zinvol kan zijn, geen idee of deze bestaat.
Let ik wel op met terug schakelen kan ik naar Spanje door rijden zonder 1 melding.
Het gebeurde dus enkel bij rijden met caravan van 1700 KG, bergop en te laat terug schakelen.