Na een tijdje druk geweest te zijn met de vorige wagen demonteren, heb ik dit weekend een keuken gedemonteerd. Op zich heeft dat niets met Volvo's te maken, ware het niet dat de keuken in een aanhanger vervoerd diende te worden. Alles werkte qua verlichting op die aanhanger, op de redelijk cruciale remlichten na.
Gisteren heb ik even de tijd kunnen nemen om uit te zoeken hoe het een en ander in deze wagen zit (incl het terug duwen van de ribberen afdichting van de kabel doorvoer) en heb kunnen constateren dat:
Nu vraag ik me af or er vanwege de canbus er nog een computer is die zich met dit signaal bemoeit en zo ja/nee waar ik dan de computer/volgende connector in de draadboom moet zoeken om dit op te kunnen lossen. Ik heb binnen een maand weer een rit met een grote dichte aanhanger inde planning staan, dan zou ik graag werkende remlcihten aan de aanhanger willen zien. (wel zo veilig)
Gisteren heb ik even de tijd kunnen nemen om uit te zoeken hoe het een en ander in deze wagen zit (incl het terug duwen van de ribberen afdichting van de kabel doorvoer) en heb kunnen constateren dat:
- De wagen een officiele trekhaakcontactdoosdraadboom heeft
- Deze draadboom op de bovenstre rij (release clip boven) op het middelste contact een signaal voor de remlichten verwacht (13 polis Jeager, pin 6 zit hier aan vast, dus daar zit de uitdaging niet)
- Dit verwachte signaal niet uit de wagen komt. (heb max 0.1V gemeten op de aansluiting)
Nu vraag ik me af or er vanwege de canbus er nog een computer is die zich met dit signaal bemoeit en zo ja/nee waar ik dan de computer/volgende connector in de draadboom moet zoeken om dit op te kunnen lossen. Ik heb binnen een maand weer een rit met een grote dichte aanhanger inde planning staan, dan zou ik graag werkende remlcihten aan de aanhanger willen zien. (wel zo veilig)