Geen vermogen XC90 2005 2.5t

 
 
 
 
 
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1506
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Geen vermogen XC90 2005 2.5t

 · 
Posted: 05.08.2024 - 21:58  ·  #16
Defecte KVS tempsensor kan inderdaad noodloop (geen vermogen) veroorzaken.
Een paar weken geleden zelf (met een Diesel) meegemaakt.
Temp meter op het dashboard viel weg, kachel ging vol open en vermogen was weg.
Als het management niet weet hoe heet de motor is, dan gaat ie in noodloop.

14 euro voor een nieuwe sensor, een half uur zoeken naar een dop die diep genoeg is en dan in 30 seconden vervangen.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5072
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Geen vermogen XC90 2005 2.5t

 · 
Posted: 06.08.2024 - 09:31  ·  #17
Wellicht is het eerst handig hem uit te lezen met Vida.
Kan via een forum-lid

Op deze wijze kan je gerichter zoeken naar een defect. Ik miste bij een eerdere volvo ook vermogen. Dat bleek de intercooler sensor te zijn die onjuiste waardes gaf.
Na vervangen had ik weer juiste turbo werking.

Zonder vida was het een zoekplaatje geweest.
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 142
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: Geen vermogen XC90 2005 2.5t

 · 
Posted: 14.08.2024 - 21:41  ·  #18
Wij hebben met twee Peugeots (uiteraard :P) ongeveer hetzelfde gehad. Was in beide gevallen ook de temperatuursensor. Bij 1 van de 2 gaf die aan dat het -34 was. Heeeel slecht starten, knallen uit de uitlaat en daarna heel slecht rijden tot ie warm was. Daarna nog niet “je van het”. Volgens mij was het ook de sensor die bij de thermostaat zat. Motortemperatuur liep in het begin van de rit op de meter ook nauwelijks op, schommelde veel tot die ineens richting bedrijfstemperatuur ging. Waren twee ongeblazen Peugeots.

De dealer geloofde me toen niet en had de kleppenstelmotor (onder garantie) vervangen. Na een week dezelfde ellende toch maar de temperatuur sensor (onder garantie) vervangen en het probleem was afgedaan. Al met al bijna drie weken, je weet hoe dat gaat, met deze ellende rondgereden.

Sindsdien denk ik bij soortgelijke issues vaak aan deze sensor (al heb ik ze zelf sindsdien niet meer gehad).
David de Vries
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: H.i.Ambacht
Leeftijd: 43
Berichten: 105
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Geen vermogen XC90 2005 2.5t

 · 
Posted: 30.08.2024 - 12:54  ·  #19
Ik heb zo'n torque app.
Dan kan ik de waardes van de meeste sensoren aflezen. De temperatuur is net onder de 90 graden.
Vh weekend weer bezig geweest.
Gasklephuis schoon gemaakt
Iemand had weleens een kapotte bobine gehad en had toen ook dit probleem.
Ik de kabels gecontroleerd en van de middelste bobine lagen 2 kabels bloot net na het stekkertje en die blote delen zaten ook nog eens tegen elkaar aan.
Ik was helemaal blij, want ik dacht dat dit het wel moest zijn...
Alles weer netjes met isolatie tape verpakt, maar helaas nog steeds de traagste Volvo van het land.
Ik ben nu al zo lang bezig... Je wil het dan gewoon zelf vinden, maar ik ben bang dat het toch een ritje naar de dealer wordt..

Wordt vervolgd
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5072
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Geen vermogen XC90 2005 2.5t

 · 
Posted: 30.08.2024 - 18:09  ·  #20
Met torqu app zie je niet alle fouten.
Ik zou hem graag eens voor je uitlezen met vida en er in rijden in vergelijking met mijn XC90.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 502
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Geen vermogen XC90 2005 2.5t

 · 
Posted: 01.09.2024 - 13:55  ·  #21
Torque pro is leuk, maar een vergelijking is Vida is het nauwelijks. Ik heb ze allebei, snap er de ballen van wat ik met de meeste info aanmoet, maar het geeft me tenminste een beeld. De meeste mensen met vida hebben er meer verstand van en daar kun je veel van opsteken. Scheelt ook weer bij de garage! Succes!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0